  • 11. Data: 2012-03-19 12:57:03
    Temat: Re: Domy z bloczków
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kacper" jk6occ$kgi$...@i...gazeta.pl

    > Np. Ja dałem za ytonga na cały dom ok 20 tys. (ale ten droższy ciepły i szerszy)

    I jedna ścian wystarczyła czy jednak czymś ociepliłeś i zakryłeś?

    > Dotychczas wydałem ok 150 tys. na całośc a na działce stoi goły dom tyle że okna w
    ścianach i jeszcze nie doszedłem do tynków i
    > wylewek.
    > Dodam że do obecnego stanu obcymi byli tylko goście od więźby i pokrycia dachu -
    reszta samodzielnie.

    > Żyjesz w strefie marzeń o własnym domu za 100 tys. bo jak liczysz
    > to jakoś tanio. Też tak kiedyś myślałem, ale wiedziałem że coś tu
    > śmierdzi i dodałem sporo - teraz wiem że dodałem bardzo trafnie,
    > cały czas mieszcze się w swoich szacunkach, czego i tobie życzę.

    Jak duży to dom i ile cały ma kosztować bez działki?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2012-03-20 06:32:58
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 18.03.2012 00:19, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > http://www.leroymerlin.pl/produkty/bloczek-komorkowy
    -szary,1126774816,1331550924.html

    > Na zbudowanie ścian domu o powierzchni 100 m^2 potrzeba 850 bloczków?
    >
    > 5,29*850=4496,5
    >
    > Za mniej niż 5 tysięcy złotych można postawić ściany zewnętrzne takiego
    > domu?
    >
    > Ile zatem kosztuje zbudowanie całego domu?

    Sciany to kropla w morzu na budowie :)
    W calej kwocie nie ma znaczenia czy kupisz bloczek za 5 czy z 8 zl.
    Lepiej na etapie wykanczanie kup wanne za 1000 a nie za 6000.

    I jeszcze przy okazji to zapomnij o tym szarym bloczku - on jest z
    dodatkiem popiolow i innych ciekawych pierwiastkow :)
    Zainteresuj sie lepiej bialym betonem komorkowym lub silikatami.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 13. Data: 2012-03-20 08:00:47
    Od: "Kacper" <elkacper(USUNTO)@gazeta.pl>

    > I jedna ścian wystarczyła czy jednak czymś ociepliłeś i zakryłeś?

    Na razie wystarcza, ale jeszcze trochę do przeprowadzki mam.
    Natomiast dwóch moich kumpli ma takie domy już od kilku lat i mało że nie
    narzekają,
    oni są nawet zadowoleni i przekonani że dobrze zrobili.

    > Jak duży to dom i ile cały ma kosztować bez działki?

    Z użytkowym poddaszem, pow. użytk 114 m2
    A ile ma kosztować??? hmmmm...... JAK NAJMNIEJ :-)
    Nie wiem ile jeszcze wpakuję, po prostu pilnuję złotówek i robię - koszty
    wychodzą same.
    Szacunki robiłem do stanu prawie obecnego, po elektryku, instalacjach i
    tynkach z posadzkami już nie kalkulowałem
    bo się .... bałem. Zobaczymy jak wyjdzie, zresztą potem można wydać jeszcze
    trochę żeby zamieszkać, albo 2x więcej niż na budowę
    to zależy kto czego chce i na co się godzi i ile na to wszytsko ma.
    Ja zakładam że nie chcę siedzieć w domu bez wyjazdów wakacyjnych przez 20
    lat bo kredyt, dlatego chcę dobrze ale bez nadmiernych wydatków.

    Rafał

  • 14. Data: 2012-03-20 11:25:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Kacper" jk9dfa$7tp$...@i...gazeta.pl

    > Na razie wystarcza, ale jeszcze trochę do przeprowadzki

    Tam są różne grubości ściany -- Ty zbudowałeś jakie?
    Piszesz droższe i cieplejsze, ale są 3 do wyboru.

    > mam. Natomiast dwóch moich kumpli ma takie domy już od kilku lat i mało że nie
    narzekają,
    > oni są nawet zadowoleni i przekonani że dobrze zrobili.

    Bez ocieplenia? Same bloczki i tynki?

    > Z użytkowym poddaszem, pow. użytk 114 m2

    To niedużo.

> [...]
    > Ja zakładam że nie chcę siedzieć w domu bez wyjazdów wakacyjnych przez 20 lat bo
    kredyt, dlatego chcę dobrze ale bez nadmiernych

    Rozumiem, choć to nie jest odpowiedź na moje pytanie o koszt całości.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2012-03-20 17:05:08
    Od: Qrczak <q...@g...pl>

    Dnia 2012-03-20 12:25, niebożę Eneuel Leszek Ciszewski wylazło do ludzi
    i marudzi:
    > "Kacper" jk9dfa$7tp$...@i...gazeta.pl

    > To niedużo.

    > Rozumiem, choć to nie jest odpowiedź na moje pytanie o koszt całości.

    Bo koszt całości to jest taka raczej bardziej metafora aniżeli konkret.
    Koszt całości to kwota, na którą planowałeś się wyżyłować plus kwota
    dodatkowa, jaką jeszcze miałeś w kieszeni plus jeszcze kwota, którą
    będziesz musiał pożyczyć (wariant ostateczny plus).
    Koszt całości więc to wszystka kasa, o której na początku nawet nie
    śniłeś, a się okazuje, że wydasz, jak chcesz po ludzku mieszkać.
    Kolega Ci bardzo uprzejmie dał do zrozumienia, że szacowanie kosztów nie
    kończy się po postawieniu ścianek, ono tam się właśnie zaczyna. Ścianki
    tutaj po prostu stanowią ułamek całego kosztu oddania domu do użytku.
    Oczywiście możesz zamiast okien wstawić folię a ogrzewać gałęziami z
    lasu spalanymi w kozie. Wodę też można donosić ze strumyczka a lampy
    naftowe bywają jeszcze na starociach.

    Qra
    --
    alem siem rozpisała, ała

  • 16. Data: 2012-03-21 01:16:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Qrczak" jkadc7$3l1$...@i...gazeta.pl

    > kończy się po postawieniu ścianek, ono tam się właśnie zaczyna. Ścianki

    I ja tu zaczynam liczenie.

    > tutaj po prostu stanowią ułamek całego kosztu oddania domu do użytku.

    OK -- jaki to ułamek.

    > Oczywiście możesz zamiast okien wstawić folię a ogrzewać gałęziami z

    Nie pytam o koszty utrzymania.

  • 17. Data: 2012-03-21 15:24:58
    Od: "pablo eldiablo" <j...@N...gazeta.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski <p...@c...fontem.lucida.console> napisał(a):

    > "Qrczak" jkadc7$3l1$...@i...gazeta.pl

    > I ja tu zaczynam liczenie.

    > OK -- jaki to ułamek.

    1-2% kosztów do zamieszkania

    > Nie pytam o koszty utrzymania.

    Raczej o oczekiwany standard... ;-)

  • 18. Data: 2012-03-21 15:51:30
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "pablo eldiablo" jkcobq$7fl$...@i...gazeta.pl

    > 1-2% kosztów do zamieszkania

    Czyli cały parterowy dom (bez działki i bez mebli) o powierzchni
    100 m^2 kosztuje od 250 tysięcy do 500 tysięcy złotych?

    > Raczej o oczekiwany standard... ;-)

    IMO ogrzewanie nie jest problemem -- są panele słoneczne
    do grzania domu i do grzania wody do mycia. I chyba można
    te panele bardzo tanio nabyć dzięki różnorakim dofinansowaniom
    proekologicznym. Koza i gałęzie -- to raczej drogie rozwiązanie,
    choć IMO częste, skoro Polacy są tak nieprzychylni wentylacji.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2012-03-22 10:08:43
    Od: "pablo eldiablo" <j...@N...gazeta.pl>

> [...]

    > Czyli cały parterowy dom (bez działki i bez mebli) o powierzchni
    > 100 m^2 kosztuje od 250 tysięcy do 500 tysięcy złotych?

    Drożej zawsze się da, taniej - nie sądzę..

> [...]
    > proekologicznym. Koza i gałęzie -- to raczej drogie rozwiązanie,
    > choć IMO częste, skoro Polacy są tak nieprzychylni wentylacji.

    Panele słoneczne?.. to może pochwal się, gdzie masz tą działkę? W Kenii? W
    naszym klimacie liczysz na ogrzewanie domu w zimie prądem z paneli
    słonecznych? A.., i wody? :-)

  • 20. Data: 2012-03-22 10:16:49
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

> [...]
    > proekologicznym. Koza i gałęzie -- to raczej drogie rozwiązanie,
    > choć IMO częste, skoro Polacy są tak nieprzychylni wentylacji.

    Bateriami słonecznymi nie ogrzejesz w zimie domu/wody w naszym klimacie,
    one są dobre jako uzupełnienie i do specyficznych celów.
    --
    B.