  • 161. Data: 2017-02-23 20:45:24
    Temat: Re: Dostalem fuckture za gaz
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    W dniu 23.02.2017 o 19:24, Kris pisze:

    > I robi się 250 zł rocznie- 10% kosztów ogrzewania
    Porównujesz koszty filtracji pyłów zawieszonych do kosztów ogrzewania?
    Ja piszę o filtrach F9 a nie o G4. Filtr G4 to normalny koszt
    eksploatacyjny reku i wynosi około 10-15zł na rok. Nadal nie ma co
    porównywać wentylacji do ogrzewania, bo to zupełnie różne instalacje ale
    przynajmniej liczba mniejsza;)

    Odnoszę jednak wrażenie, że się nie pomyliłeś.

    > Do tego z 2kW energi dziennie i jest kolejne kilka stówek rocznie
    > A podobno reku miały zarabiać na siebie i zwrócić sie w kilka lat
    2kW bierze wentylacja?

    > Wentyl nowy ile kosztował?
    Niestety nie mogę podać takiej informacji. Większość ludzi kupuje po
    <1000zł.

    > Pisałeś że masz Aeris- to te reku ze sprawnością większą jak 100%?
    Nie wiem co z czym porównujesz żeby uzyskać taką liczbę.

  • 162. Data: 2017-02-23 21:06:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 lutego 2017 20:45:25 UTC+1 użytkownik Sebastian Rusek napisał:

    > 2kW bierze wentylacja?

    Wentyle w went mech pewnie 100W na średnich "biegach" biorą więc 2-2,5kW na dobe jest
    nie zawyżone wg mnie.

    > Niestety nie mogę podać takiej informacji. Większość ludzi kupuje po
    > <1000zł.
    1000zł co 5 lat i jest kolejne 200zł rocznie

    > Nie wiem co z czym porównujesz żeby uzyskać taką liczbę.

    Producent tak się chwalił na swej stronie jeśli mnie pamieć nie myli. 120% chyba
    nawet pokazywwał

  • 163. Data: 2017-02-23 21:14:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 23 lutego 2017 21:07:00 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Wentyle w went mech pewnie 100W na średnich "biegach" biorą więc 2-2,5kW na dobe
    jest nie zawyżone wg mnie.

    2-2,5 kWh oczywiście
    Ok 1zł dziennie przyjmijmy to rawie 400 stówki rocznie wyjdzie

  • 164. Data: 2017-02-23 21:18:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    2-2,5kWh na dobe oczywiście czyli ok 1 zł dziennie
    a to kolejne 4 stówki rocznie

  • 165. Data: 2017-02-23 21:31:04
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    W dniu 23.02.2017 o 21:06, Kris pisze:

    > Wentyle w went mech pewnie 100W na średnich "biegach" biorą więc 2-2,5kW na dobe
    jest nie zawyżone wg mnie.
    Nikt nie wentyluje na średnich biegach. U mnie na 1 biegu jest 16W i
    tego biegu używam zawsze.

    Znowu mam wrażenie, że się nie pomyliłeś w obliczeniach i łączeniu
    informacji. Nie będziesz ze mną dyskutował w ten sposób.

    > 1000zł co 5 lat i jest kolejne 200zł rocznie
    Zgodnie z tymi szacunkami 2x1000zł, bo wentylatory są dwa.

    Nie wiem, nie interesuje mnie to.

  • 166. Data: 2017-02-23 21:59:37
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 23 lutego 2017 15:57:41 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
    > mojego domu. Po to mam własny dom, bym w maju otwierał w nim okna,
    > gdy wokół pachną bzy. Lub kiedy burza i nawałnica. Albo nawet mróz
    > siarczysty, szeroko, na chwilę, by ciepłe z zimnym mogło ganiać za
    > sobą po pokoju.

    Ależ Wodzu, co Wódz? Czy Waść jeździsz cały rok autem z włączoną klimą,
    okno uchylawszy wyłącznie gdy cieć parkingowy dobija się po dukaty?

    L.

  • 167. Data: 2017-02-23 22:07:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    napisał:

    > Nikt nie wentyluje na średnich biegach. U mnie na 1 biegu jest 16W i
    > tego biegu używam zawsze.

    Czyli pewnie poniżej 100m3/godz
    Niezgodnie z normą. Więc zaduch, grzyb i inne plagi;)

    > Zgodnie z tymi szacunkami 2x1000zł, bo wentylatory są dwa.

    To pomnóżmy przez dwa;)

    > Nie wiem, nie interesuje mnie to.

    Mnie w sumie też
    Ale że ma sprawność pow 100% to moze warto się zaintereować;)

  • 168. Data: 2017-02-23 22:38:08
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-02-23 o 20:45, Sebastian Rusek pisze:

    > Porównujesz koszty filtracji pyłów zawieszonych do kosztów ogrzewania?

    Tak dla scislosci, nie wiem czy pamietasz i od kiedy piszesz. Dawniej
    tj. (Kris przypomnij) jakies siedem lat temu dyskutowalismy tu o
    oszczednosciach jakie daje rekuperacja vs WG. Ten parametr przez tzw.
    zwolennikow WM, uwazajacych WG za niemodny i niedzialajacy relikt
    przeszlosci, byl podawany jako determinujacy sens posiadania wspomnianej
    WM. W ciagu lat dyskusji w ktorych wreszcie podaje sie rzeczywiste dane,
    temat mocno ewoluowal, spychajac oszczednosci poza margines spraw
    nieistniejacych. Nie bierz tego do siebie. Z ciekawoscia obserwujemy te
    marketinkowa ewolucje.

    Pozdro.. TK

  • 169. Data: 2017-02-23 22:54:21
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-02-23 o 18:34, Sebastian Rusek pisze:

    > Reku Aeris 350, standardowa mata G4 wymieniana co 2-4 miesiące więc
    > niech będzie 6 razy w roku, ale raczej 4-5. Kupiłem 4m2 na początku
    > zeszłego roku za 35,20 z dostawą, jeszcze ponad połowa mi została.
    > Oczywiście do tego trzeba doliczyć 5 minut na odcięcie prostokąta i
    > zszycie brzegów zszywaczem... kupa roboty normalnie ;)

    No wiesz... W porownaniu do nieroboty to jednak robota. Mniejsza o to na
    co Ty sie godzisz. Nie krytykuje wyborow innych ludzi. Jak moge nie
    robic bo nie musze to wole nie robic niz robic bo musze i zajac sie tym
    czym chce. Wbrew pozorom zajec w roku wcale tak malo nie jest. Zeby
    sobie dokladac to jak pisalem wczesniej, jestem daleki. Szkoda zycia na
    takie pierdoly.
    Od zeszlego roku czeka mnie wymiana zaworu bezpieczenstwa przy baniaku
    CWU. Niby zadna robota, ale w tygodniu po pracy mi sie nie chce. W
    weekendy wole przyjemniejsze zajecia. A trzeba jeszcze trawe skosic.
    Drzewka opryskach bo jakies chu wie co je zzera. Kostke umyc. Samochody
    pomyc. Pojezdzic z dzieciakami. Znalezc czas na kajak latem. Zima na
    narty. Cos trzeba gdzies poprawic, odsniezyc. Kibel musze zdjac, bo
    uszczelka po pieciu latach zrobila sie nieszczelna, no i zarobic na to
    wszystko. Co niby ma mnie sklaniac do dobrowolnego zajecia wymieniny
    filtrow i mycia jakiejs plastikowej dziury o trudno definiowalnych
    korzysciach? Uwierz mi, ze wole korzystac z zycia niz zastanawiac sie
    czego jeszcze przy domu nie zdazylem zrobic.

    Pozdro.. TK

  • 170. Data: 2017-02-24 08:52:18
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    W dniu 23.02.2017 o 22:07, Kris pisze:

    > Czyli pewnie poniżej 100m3/godz
    > Niezgodnie z normą. Więc zaduch, grzyb i inne plagi;)

    Równo 100m3/h, 8-10 osób w budynku.
    Po prostu normy są do dupy;) Wiele rzeczy na papierze wygląda inaczej
    niż w rzeczywistości;)

    > To pomnóżmy przez dwa;)

    > Mnie w sumie też
    > Ale że ma sprawność pow 100% to moze warto się zaintereować;)

    Jakby porównywać normę z materiałami marketingowymi to może mieć sens,
    ale że jedno i drugie pokazuje jakieś rzeczy z kosmosu to raczej ciężko
    to przytaczać jako argumenty;)