  • 171. Data: 2017-02-24 09:06:37
    Temat: Re: Dostalem fuckture za gaz
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 23 lutego 2017 18:20:31 UTC+1 użytkownik Sebastian Rusek napisał:
    > Nie robię żadnych harmonijek - po prostu odcinam prostokątny kawałek i
    > wzdłuż robię zakładki, które zszywam zszywaczem biurowym - tak się to na
    > ramkach trzyma.

    Kurde filigranowe te ramki, u mnie oryginały z grubej blachy,
    bronić się można tym przed oprychami.
    Może sam sobie takie wystrugam z drutu na wymiar, albo nawet z listewek,
    muszę obczaić temat. Co prawda sezon smrodzenia kończy się powoli,
    ale jeszcze trochę smoka zostało :>

    > Wyższe biegi tylko jak goście są albo przy intensywnym używaniu kuchni
    > (np. przetwory)

    No to ja mam chyba za wielką chatę i to powietrze gdzieś się rozłazi,
    a może jeszcze nie ogarnąłem do końca tematu, w sumie mieszkamy dopiero
    od 2 miesięcy ;)

    Mam reku Thesslagreen, klamoty z aerisa chyba nie podejdą, ale tak czy siak
    trzaby toto pomierzyć. Może wtykanie małego filtra i częstsza wymiana
    będzie lepsza od klatki na króliki na ścianie?
    Rozważałem jeszcze kupno lub zrobienie jakiejś większej puchy
    z króćcami i wpięcie jej między czerpnię a reku, a w środku pakować
    filtr kieszeniowy. Tam się da zrobić dużą powierzchnię, tak to przynajmniej
    wygląda w teorii...

    L.

  • 172. Data: 2017-02-24 09:08:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

    > Ależ Wodzu, co Wódz? Czy Waść jeździsz cały rok autem z włączoną klimą,
    > okno uchylawszy wyłącznie gdy cieć parkingowy dobija się po dukaty?

    Ze samochodem też dziwne przemiany nastąpiły. Żeby powietrze krążyło,
    żeby grzało i żeby szyba nie parowała, to jakiś wiatrak trzeba włączyć.
    A kiedyś miałem taki automobil, co jak się wajchę przełożyło, to dmuchało
    w środku podczas jazdy. Od samego ruchu, prąd elektryczny nie był potrzebny.
    Nie wiem skąd wszędzie taka moda teraz.

    Jarek

    --
    Przeleciała taksówka,
    Podskakując w pędzie,

  • 173. Data: 2017-02-24 09:12:44
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 24 lutego 2017 09:08:33 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:
    > Ze samochodem też dziwne przemiany nastąpiły. Żeby powietrze krążyło,
    > żeby grzało i żeby szyba nie parowała, to jakiś wiatrak trzeba włączyć.

    Mnie akurat szło w tę stronę, iż dziwiłem się dlaczego sądzisz,
    że mając większy klamot AGD w kotłowni, automatycznie nie mogę
    otworzyć sobie okien, kiedy czysty mróz lub wiosenny wietrzyk ;)
    A okna mam otwieralne wszystkie bez wyjątku, mimo że parterówka
    i ponoć powinno się "fixy" dawać, bo tańsze i cieplejsze.

    > A kiedyś miałem taki automobil, co jak się wajchę przełożyło, to dmuchało
    > w środku podczas jazdy. Od samego ruchu, prąd elektryczny nie był potrzebny.
    > Nie wiem skąd wszędzie taka moda teraz.

    Za wolno Pan jeździsz. Przy 140 km/h z nawiewów wieje już tak,
    że wiatrakiem i prądem pędzić nie trzeba :]

    L.

  • 174. Data: 2017-02-24 09:14:31
    Od: Sebastian Rusek <s...@r...eu>

    W dniu 23.02.2017 o 22:38, Maniek4 pisze:

    > Tak dla scislosci, nie wiem czy pamietasz i od kiedy piszesz.

    Sporo pamiętam;) Rzadko piszę, ale jestem tu mniej-więcej od czasu kiedy
    pojawiła się tu konfiguracja routerów TPsa ;)

    > Dawniej
    > tj. (Kris przypomnij) jakies siedem lat temu dyskutowalismy tu o
    > oszczednosciach jakie daje rekuperacja vs WG. Ten parametr przez tzw.
    > zwolennikow WM, uwazajacych WG za niemodny i niedzialajacy relikt
    > przeszlosci, byl podawany jako determinujacy sens posiadania wspomnianej
    > WM.

    Staram się nie brać udziału w tej dyskusji bo to jest tak samo jak z
    garażem - jeden woli wydać te 15-30 tysięcy i mieć salon na samochód a
    drugi woli za tą kasę kupić samochód. Właściwie obie opcje różnią się
    tylko komfortem czy tam innymi indywidualnymi preferencjami - zwał jak
    zwał;) Obiektywnie tu nie ma szans stwierdzić że reku jest dobre albo nie;)

    > W ciagu lat dyskusji w ktorych wreszcie podaje sie rzeczywiste dane,
    > temat mocno ewoluowal, spychajac oszczednosci poza margines spraw
    > nieistniejacych. Nie bierz tego do siebie. Z ciekawoscia obserwujemy te
    > marketinkowa ewolucje.

    Przez lata akceptowaliśmy bzdury pisane na papierze, które mają się
    nijak do rzeczywistości w tym przypadku dotyczy to norm wentylacji i
    zbudowanej bzdury marketingowej na bazie tych bzdurnych norm. To samo
    tyczy się całego marketingu i jest to bagno o którym nawet nie ma co
    dyskutować;)

    Jak Was interesuje dlaczego ja chciałem mieć reku i jestem zadowolony to:
    6 lat temu kupiliśmy 120-letni dom w ciężkim stanie. Wcześniej przez ~5
    lat stał opuszczony, a jeszcze wcześniej mieszkała tu starsza pani,
    która też nie za bardzo o niego dbała, zresztą nie dziwię się. To był
    prawdopodobnie pierwszy remont od czasu wojny więc wyobraźcie sobie w
    jakim był stanie;) Obecnie jest podzielony na 3 mieszkania co implikuje
    3 łazienki i 3 kuchnie, do tego pranie. Komin ma 4 szyby, z których 2
    sprowadzone do piwnicy gdzie jest piec gazowy i podobno musi być WG, do
    jednego podłączony komi... (oj nie... o tym nie chcę gadać... ładny
    jest...;). Komin nie przebiega w pobliżu żadnej łazienki ani kuchni.
    Musiałbym dodać co najmniej 6 szybów kominowych co wiąże się może z
    niewielkim kosztem w czasie budowy (nie wiem - nie liczyłem), ale z
    dużym przy remoncie. Ucierpiałaby też estetyka budynku i zapewne moje
    relacje z konserwatorem zabytków. Nadal nie byłoby gwarancji, że nie
    pozostanie wilgoć, tym bardziej, że na przykład jedna z łazienek ma trzy
    ściany zewnętrzne i jest na poddaszu. Wtedy głównie myśleliśmy o
    kosztach remontu i na tle innych rozwiązań reku miało sens.

    A teraz z perspektywy tych 5 lat użytkowania to już dawno nie widzę
    takich minusów jak koszt instalacji;-) Natomiast użytkowanie jest dość
    wygodne, ale większość argumentów już znacie więc nie będę powtarzał;)
    Dodać tylko można, że w kuchni nie warto mieć okapu, dziura w suficie
    sama w sobie daje radę a tym bardziej jeśli się gazu nie używa.

  • 175. Data: 2017-02-24 10:01:49
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-02-24 o 09:06, Lisciasty pisze:

> [...]
    > trzaby toto pomierzyć. Może wtykanie małego filtra i częstsza wymiana
    > będzie lepsza od klatki na króliki na ścianie?

    Do airpacka są ramki, ale nie tanie. Szukaj w google CleanPad Frame.

    --
    Pete

  • 176. Data: 2017-02-24 10:13:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 24 lutego 2017 09:06:39 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

> [...]
    > z króćcami i wpięcie jej między czerpnię a reku, a w środku pakować
    > filtr kieszeniowy. Tam się da zrobić dużą powierzchnię, tak to przynajmniej

    Węglowy zrób. Jak w masce p-gaz.

  • 177. Data: 2017-02-24 10:23:58
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty pisze:

> [...]
    > A okna mam otwieralne wszystkie bez wyjątku, mimo że parterówka
    > i ponoć powinno się "fixy" dawać, bo tańsze i cieplejsze.

    Nie należy wszystkiego brać do siebie. Ale właśnie tu na tej grupie
    czytałem, jak jeden szczycił się tym, że kazał sobie obstalować
    wszystkie szybki bez zawiasów. Bo nie będzie po wieśniacku okien
    otwierał, skoro już zapłacił za te wszystkie rurki. Chwała Bogu
    nie wszyscy sfiksowali do tego stopnia.

    > Za wolno Pan jeździsz. Przy 140 km/h z nawiewów wieje już tak,
    > że wiatrakiem i prądem pędzić nie trzeba :]

    Jakoś sobie z tym poradzili -- nie dmucha, choćby nie wiem co.
    W poprzednim automobilu przy tej prędkości wiało jak na dworcu
    w Kielcach.

    Jarek

    --
    "Barbara Ubryk" -- dziura nad dziury;
    "Barbara Ubryk" -- hotel ponury.

  • 178. Data: 2017-02-24 10:51:26
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 24 lutego 2017 10:13:12 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Węglowy zrób. Jak w masce p-gaz.

    Też tak myślałem, tylko tam trzeba tego węgla nasypać jakieś
    ogromne ilości, ze 30-40 kg bodajże. No i jak stwierdzić,
    że węgiel ma już dość i nie działa? Z filtrem z tkaniny to prosta sprawa...

    L.

  • 179. Data: 2017-02-24 11:19:50
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-02-24 o 09:14, Sebastian Rusek pisze:

> [...]
    >
    > Jak Was interesuje dlaczego ja chciałem mieć reku i jestem zadowolony to:
    > 6 lat temu kupiliśmy 120-letni dom w ciężkim stanie.
    [...]

    To jest bardzo racjonalne rozwiazanie..

    Pozdro.. TK

  • 180. Data: 2017-02-24 11:38:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty napisał:

    > Też tak myślałem, tylko tam trzeba tego węgla nasypać
    > jakieś ogromne ilości, ze 30-40 kg bodajże.

    Może ekogroszek? Tani jest chyba. Ekonomiczny.

    > No i jak stwierdzić, że węgiel ma już dość i nie działa?

    Może w sposób odwrotny niż przy stwierdzaniu, że działa?

    > Z filtrem z tkaniny to prosta sprawa...

    Jeśli jedynym oczekiwanym i widoczym efektem filtra jest
    tryumfalny okrzyk "patrz szwagier, ile tej francy z powietrza
    tu się zbiera!", to faktycznie, rzecz się komplikuje.

    --
    Jarek