  • 61. Data: 2011-11-18 14:18:01
    Temat: Re: Dostałem nową taryfę z PGNiG
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

    > Ogrzewam 180 m2 do temp około 21 stC, w łazienkach cieplej, ale nie wiem
    > ile, bo nie mierzę ;-).
    > Kubatura...? Cały dom ma ok 790 m3, ale ta ogrzewana część... hmmm... no
    > nie wiem, ale można sobie przemnożyć 180 m2 razy 2,65 m i wychodzi jakieś
    > 470 m3.
    >
    > pozdrawiam
    > Robert G.

    To bardzo przyzwoity wynik. A jak ocieplony budynek?
    Pozdr.
    Krzysiek

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 6640
    (20111118) __________

  • 62. Data: 2011-11-18 14:29:44
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik jachoska napisał:
    > To bardzo przyzwoity wynik. A jak ocieplony budynek?

    Ściany 14 styro, pod posadzką 8 styro, dach 25 wełny. Piwnicy brak.
    Dom w górach, gdzie jest naprawdę zimno - nie wiedziałem tego wcześniej
    :-) średnia temp dobowa o kilka stopni niższa, niż na nizinach. Nawet
    Zakopane jakieś cieplejsze jest :-P.

    Do tego wyniku - żeby było uczciwie - trzeba dodać, że w salonie mam
    piecyk kaflowy i on dość dobrze mi uzupełnia ciepło w domu, bo podnosi
    temp na poddaszu nawet o 1 - 2 stopni, o salonie i dolnych
    pomieszczeniach nie wspominam :-). Gdyby nie on, to o jakieś 3 - 5 kg
    węgla szło by mi więcej na dobę. Nie musiałbym w nim palić, ale sprawia
    mi to frajdę :-), a drewna z budowy mam jeszcze sporo.

    pozdr
    Robert G.

  • 63. Data: 2011-11-18 14:36:58
    Od: " Demagogia (z greckiego demago" <s...@g...pl>

    Nixe <n...@n...pl> napisał(a):

    > Wychodzi na to, że_wszyscy_się na 100% wyłożymy? Co do jednego? No
    > oprócz tych, którzy nie pracują.
    > Bo tak można wywnioskować z tego, co napisałeś.
    > To napisz jeszcze kiedy to nastąpi, może faktycznie kupię sobie kozę ;-)

    > Ależ demagogia :(
    > Pewnie, że jeśli życie mnie zmusi, to zjem nawet dziecko sąsiada, ale
    > piszę o tym, co tu i teraz i do tego się odnoszę. Jeśli mam wyrób między
    > węglem a gazem, to z wcześniej wspomnianych powodów wybieram gaz, choć
    > również ma swoje wady.
    >
    > N.
    Demagogia (z greckiego demagogia - kierowanie ludem), sposób oddziaływania na
    opinię publiczną, kształtowanie postaw, odczuć czy emocji w celu osiągnięcia
    własnych celów.

    Demagogia opiera się na umiejętności efektownego przemawiania, zachowań, które
    oddziałują bardziej na na sferę emocjonalną niż racjonalną oraz składaniu
    atrakcyjnych obietnic, najczęściej bez pokrycia.
    Widzisz jakieś cele które chciałem osiągnąć? Albo jakieś obietnice bez
    pokrycia? Żeby tylko raz był każdy w dołku to by było dobrze. Wychodzi że
    jeszcze za krótko żyjesz żeby dostrzegać niuanse życia.

  • 64. Data: 2011-11-18 14:38:58
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik rrr napisał:

    > E tam, sprawdź lepiej. W jakiś czas temu kupiłem węgiel w CAsto, po
    > niecałe 18 zł za worek. Kalorycznośc była wg opisu tak jak juliusza
    > tylko co z tego jak popiołu było tyle ile wsypałem węgla ? Już nie było
    > co z nim robić, poza tym wydaje mi się, że szło go więcej niż droższego
    > ze składu.

    To fakt, że z tym węglem to jest trochę loteria. Ja biorę na lokalnym
    składzie. Na wiosnę kupiłem po 7 stów za tonę groszek z Piasta. Tu - na
    wsi - sprzedawca nie może sobie pozwolić na oszustwa, raczej uczciwy jest.

    W ub roku natomiast spaliłem 4 tony ruskiego węgla i... palił się tak
    samo jak ten z Piasta.
    Mój kocioł jakiś niewybredny jest :-))). Wszystko pali - ktoś półżartem
    mówił, że pewnie i szyszki z lasu by się nadawały... może i tak - nie
    próbowałem. Producent jednak zapewnia, że i pelletem można palić, i
    miałem też. Jakby pellet kosztował ok 4 stówy, to bym wypróbował, ale
    jak w cenie węgla, to dziękuję za taką 'ekologię' :-).

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 65. Data: 2011-11-18 14:39:02
    Od: "jachoska" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > Dom w górach, gdzie jest naprawdę zimno - nie wiedziałem tego wcześniej
    > :-) średnia temp dobowa o kilka stopni niższa, niż na nizinach. Nawet

    Ja mam podobnie (mówię o ociepleniu). Tylko pod posadzką masz jakoś maławo.
    Ja teraz dałbym 15cm (mam 10cm). Najpierw 5cm, potem na to rozprowadzenie
    wody i grzejników, kolejno 5cm i całość przykryłbym ostatnią warstwą 5cm, a
    na to podłogówka. Ciepła woda w obiegu bardzo szybko mi się wychładza.
    Domyślam się, że zasilaniem grzejników parteru też pięknie grzeję grunt pod
    domem.

  • 66. Data: 2011-11-18 14:43:06
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2011-11-18 15:36, Demagogia (z greckiego demago pisze:

> [...]
    > atrakcyjnych obietnic, najczęściej bez pokrycia.
    > Widzisz jakieś cele które chciałem osiągnąć? Albo jakieś obietnice bez

    Demagogia - wpływanie na opinię publiczną poprzez działanie obliczone na
    łatwy efekt, poklask.

    także: stosowanie nielogicznych, ale przekonujących argumentów

    Innymi słowy gadasz, gadasz, gadasz, ale nic konkretnego z tego nie wynika.

    > Żeby tylko raz był każdy w dołku to by było dobrze. Wychodzi że
    > jeszcze za krótko żyjesz żeby dostrzegać niuanse życia.

    No proszę, a oprócz tego jesteś jeszcze domorosłym psychoanalitykiem i
    filozofem.
    EOT, bo leczą mnie takie dysputy.

    N.

  • 67. Data: 2011-11-18 17:22:02
    Od: "Tomek" <s...@o...pl>

    > No nie potrafie. :-)
    > Generalnie racji troche masz, ale wegiel sukcesywnie drozeje, podobnie
    > jak inne nosniki.
    > Wiekszosc zycia palilem weglem i jak by nie bylo cos o tym wiem. Wzgledna
    > taniosc w okresach rocznych okupiona jest innymi ulomnosciami zwiazanymi
    > z istota tego towaru.

    Drugi istotny element to fakt, że kotły na paliwo stałe albo są droższe
    albo bardziej hałaśliwe, albo mają gorszy zakres modulacji mocy- jedna
    wada nie wyklucza drugiej...
    Dla mnie GZ-50 jest rozwiązaniem optymalnym do domu ocieplonego
    o pow. do 150 m2.
    Mam kominek, ale używam go tak, żeby zmieścić się w limicie do 1200 m3
    czyli w taryfie W2. I mi się to udaje bez problemu, zwł. że mam
    klimaqtyzator
    z któego chętnie korzystam do grzania w porach przejściowych.

    Problem jest gdzie indziej- w bezrobociu, wyzysku (czy mobbingu-co na jedno
    wychodzi) i realnie niskich pensjach (pomijając co niektórych prezesów
    banków lub im podobnych).
    T.

  • 68. Data: 2011-11-18 18:30:26
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "The_EaGle" <e...@j...com> napisał w wiadomości

    > Pracowałem kiedyś w firmie wodociągowej co prawda w dziale IT ale
    > widziałem jak tam oblicza się budżet.
    >
    > Najpierw liczy się ilość wydatków stałych
    > Potem ilość wydatków na inwestycje
    > Potem ilość nieprzewidzianych wydatków
    > Kolejne to ilość kwoty na zadłużenie
    >
    > I wtedy mamy kwotę X następnie zgłasza się to radnym że taka jest cena 1m3
    > wody i radni to klepią na kolejny rok.
    >
    > Jak w takiej firmie może być tanio?

    Przeciez to nic inngo jak koszty metra wody. Co Cie dziwi?
    Chcialbys, zeby kwoty byly z ksiezyca? Tak dziala kazde przedsiebiorstwo,
    tylko cena koncowa moze byc wyzsza, bo ogolnie dobra moga sprzedac sie
    drozej. Wtedy zysk bedzie wyzszy.
    Problemem jest brak konkurencji i presji na obnizanie kosztow z tym
    zwiazanych. Sama kalkulacja nie jest niczym dziwnym.

    Pozdro.. TK

  • 69. Data: 2011-11-18 20:55:27
    Od: Paweł Hadam <...@...p>

    W dniu 18.11.2011 07:46, quent pisze:

    > A ile to będzie np. przez 30 lat! ;-)
    > To już robi się duży szkopuł :-))

    Jak sobie wybrałeś droższy wariant, tak sobie będziesz płacił :)

  • 70. Data: 2011-11-18 21:01:14
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-11-18 21:55, Paweł Hadam pisze:
    > Jak sobie wybrałeś droższy wariant, tak sobie będziesz płacił :)

    Wolę płacić za faktyczne zużycie w miesiącu i za to jestem skłonny
    dopłacić te 4 zł/mc.
    Faktury prognozowane mnie już wkur...y

    www.elipsa.info