  • 71. Data: 2011-11-18 23:31:58
    Temat: Re: Dostałem nową taryfę z PGNiG
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

    > Ruskie i czeskie wynalazki były porażką.

    A co z nimi nie tak ?

    Bo kupiłem pod koniec lata 3 tony ekogroszku z Rosji i szczerze mówiąc
    nie mam nic do niego ...
    Czarny , błyszczący , pali się dobrze ...
    No może jedynie że ma większą spiekalność niż ekogroszek z Czech.
    Czeski spalał się bardzo dobrze i popiół był bardzo ładny.
    Ruski jest trudniejszy w spalaniu ...

    Ostatnio ładowałem podajnik 02.11.2011 i ponownie uzupełniałem
    podajnik 13.11.2011 mimo że w podajniku było jeszcze trochę węgla ...
    Więc 11dni , a podajnik nie wiem albo 110 albo 150kg (w moim piecu
    były podajniki o dwóch pojemnościach). Do podajnika ładuje 3 worki i
    jest niemalże full ...

    Kupowałem po 740zł (luzem).

  • 72. Data: 2011-11-19 08:57:24
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "The_EaGle" <e...@j...com> napisał w wiadomości

    > A jak sobie wyobrażasz konkurencje na rynku PSE albo wodociągowym? Będzie
    > 6 firm które położą własną infrastrukturę a ty będziesz wybierał? Tak to
    > było w Nowym Jorku za czasów Edisona ale teraz to się niestety zmieniło...
    >
    > Pozdrawiam
    > Rafał

    WIdzisz tylko dlaczego ja nie moge sobie wiatraka (jesli mnie stac na
    budowe) postawic zeby mi prad dawal dla mnie tylko musze ten prad sprzedawac
    pod przymusem PSE?

  • 73. Data: 2011-11-19 10:39:00
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Przemek napisał:
    > WIdzisz tylko dlaczego ja nie moge sobie wiatraka (jesli mnie stac na
    > budowe) postawic zeby mi prad dawal dla mnie tylko musze ten prad sprzedawac
    > pod przymusem PSE?

    Zdaje się, że musisz..., ale ciut zaktualizować swoje informacje. :-)

    Nic nie musisz. Możesz jeśli chcesz i jeśli oni chcą. Do własnych celów
    nie masz w zasadzie żadnych ograniczeń. Jedynym ograniczeniem
    technicznym jest odseparowanie obwodów zasilanych wiatrakiem od tych
    zasilanych z sieci.

    Ograniczeniem prawnym jest MPZP. Jeśli miejscowi kacykowie nie życzą
    sobie w krajobrazie wiatraków - w imię źle pojętej ekologii, czy
    estetyki - to nic nie zdziałasz.

    pozdr
    Robert G.

  • 74. Data: 2011-11-21 08:05:06
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "/// Kaszpir ///" napisał w wiadomości grup
    14g2000yqh.googlegroups.com...

> [...]
    >Więc 11dni , a podajnik nie wiem albo 110 albo 150kg (w moim piecu
    >były podajniki o dwóch pojemnościach). Do podajnika ładuje 3 worki i

    Moim zdaniem coś sporo opału tobie idzie skoro teraz przy temperaturach na
    zewnątrz powyżej zera wydajesz na ogrzanie 95 mkw ponad 300 zł miesięcznie

  • 75. Data: 2011-11-21 13:21:59
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Kris napisał:

    > Moim zdaniem coś sporo opału tobie idzie skoro teraz przy temperaturach
    > na zewnątrz powyżej zera wydajesz na ogrzanie 95 mkw ponad 300 zł
    > miesięcznie

    Woda ma dość duże ciepło parowania, a jej w murach Kaszpir ma jeszcze
    sporo... U mnie w ub roku też szło znacząco więcej opału niż teraz...

    pozdrawiam
    Robert G.

  • 76. Data: 2011-11-21 15:40:22
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w krajobrazie wiatraków - w imię źle pojętej ekologii, czy estetyki - to

    Hmmm a to mnie zaskoczyles....bo sadzilem do tej pory ze nie ma mozliwosci
    produkcji energii na wlasne potrzeby zwlaszcza jak weszla w prad akcyza.
    Będę musial sie skonsultowac z kumplami z Energoprojektu.....

  • 77. Data: 2011-11-22 10:25:30
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:jadrda$qlp$1@news.onet.pl...
    > Hmmm a to mnie zaskoczyles....bo sadzilem do tej pory ze nie ma mozliwosci
    > produkcji energii na wlasne potrzeby zwlaszcza jak weszla w prad akcyza.
    > Będę musial sie skonsultowac z kumplami z Energoprojektu.....

    To nie jest takie pewne. Budują własną biogazownię na własne potrzeby, nawet
    malutką taką na trawę z koszenia, masz obowiązek zainstalować licznik gazu i
    opłacać akcyzę oraz VAT od akcyzy (takie mamy prawo). Więc myślę że z prądem
    też może być tak że trzeba będzie licznik i płacić akcyzę oraz VAT.
    Najciekawsze jest to że jak ja tą trawę trzymam na pryzmie i ona samoistnie
    zaczyna gnić i uwolnia w atmosferę metan to nic to nie przeszkadza
    urzednikowi. Najciekawsze jest to, że metan jest 20x groźniejszym gazem
    cieplarnianym niż CO2 :) Ale jak wezmę nakryję dzwonem albo folią ta pryzmę,
    zbiorę i sprężę ten gaz to już mnei urzędnik ścignie za brak licznika. I nic
    go nie przekona że moje działanie jest czysto ekologicznym gdyż gromadząc
    metan i spalając go w kogeneratorze z komin aleci sporo wody oraz mniejsze
    ilości mniej groźnego CO2. Ot takie pojebane mamy prawo.

    Marek

  • 78. Data: 2011-11-22 11:21:57
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

> [...]
    > w krajobrazie wiatraków - w imię źle pojętej ekologii, czy estetyki - to

    Mozesz podac jakies zrodlo ze moge wytwarzac prad na wlasne potrzeby bez
    przymusu odsprzedazy , bo chyba trzeba bedzie powoli nad czyms takim myslec
    w swietle linka ktory podaje ponizej.
    Bo w swietle tego
    http://www.parkiet.com/artykul/7,1118733-Wegiel-jedn
    ak-bedzie-opodatkowany.html
    robi sie nie ciekawie...
    Albo trzeba bedzie spierdalac z tego kraju.

  • 79. Data: 2011-11-22 11:26:00
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl>

> [...]
    > ekologicznym gdyż gromadząc metan i spalając go w kogeneratorze z komin
    > aleci sporo wody oraz mniejsze ilości mniej groźnego CO2. Ot takie

    To wlasnie mialem na mysli o czym wspominasz, ze samemu to sobie moge bąka
    puscic ale nie moge wytwarzac pradu. Podobnie jest zreszta z olejem z frytek
    spalanym w dieslach zdaje sie....
    Dlatego w nastepnym poscie prosilem Roberta czy moze podac zrodlo.
    Bo jak jeszcze dowala inny podatek do wegla to robic sie zaczyna koszmar

  • 80. Data: 2011-11-22 12:03:10
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:jag0kn$ib7$1@news.onet.pl...
    > Mozesz podac jakies zrodlo ze moge wytwarzac prad na wlasne potrzeby bez
    > przymusu odsprzedazy , bo chyba trzeba bedzie powoli nad czyms takim
    > myslec w swietle linka ktory podaje ponizej.

    nie ma przymusu odsprzedaży. Co najwyżej bedziesz musial zaplacic jakąś
    akcyzy vaty - tych przepisów sie nie znam.

    b.