  • 11. Data: 2011-10-03 11:34:56
    Temat: Re: Droga wewnętrzna
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-03 10:45, Lagod pisze:

    > A do tego nie potrzeba koncesji? Żeby przesyłać i sprzedawać wodę, energię?

    Nie spółkę handlową, czy Działalność Handlową - a zwyczajna umowa
    sąsiedzka - gdzie wystarczy aby wszyscy podpisali się np. pod tym, że
    Kowalski w ich imieniu załatwia wszelkie zezwolenia związane z mediami...

    W umowie takiej można zawrzeć - zgodę na prowadzenie wszelkich prac
    ziemnych na określonym terenie oraz wiele innych rzeczy.

    Ariusz

  • 12. Data: 2011-10-03 11:57:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.10.2011 13:07, Arti pisze:

    > Droga to osobna, specjalnie wydzielona działka, która ma kilku
    > współwłaścicieli (właścicieli działek budowlanych)

    No to IMHO na same instalacje oraz przejście i przejazd
    (współ)właściciel zgody innych współwłaścicieli nie potrzeba.

    A na zmianę nawierzchni... to lepiej uzgodnić wcześniej.

  • 13. Data: 2011-10-03 13:11:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    wiadomości news:j6c161$a61$2@inews.gazeta.pl...

    > Nie ma prawnej możliwości wnioskować o wpisanie słuzebnosci na własnej drodze. O to
    moze wnioskować tylko nie-własciciel drogi.

    Myślałem że może każdy ma po kawałku... Ale jak wszyscy mają udziały, a
    nie po kawałku, to IMHO do mediów powinno wystarczyć samo posiadanie
    współwłasności.

  • 14. Data: 2011-10-05 12:36:31
    Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl>

    Użytkownik "Arti" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Mam działkę, do której dojazd stanowi wydzielona droga wewnętrzna o szer
    > 6m. Droga jest współwłasnością moją i 4 innych właścicieli działek
    > budowlanych, którzy, tak jak ja, będą nią dojeżdżać do domów. Czy
    > uzbrajając działkę (kopiąc w drodze prąd, gaz, wodę) muszę mieć zgodę
    > współwłaścicieli? Nie żebym miał z tym w tej chwili problem, po prostu
    > ktoś może wyjechać za granicę lub zachorować... Czy taka współwłasność w
    > drodze wiąże się jeszcze z jakimiś utrudnieniami oprócz tego, że sami
    > musimy ją sobie utwardzić i odśnieżać zimą?

    Tak się składa, że mam u siebie taką sytuację (3 działki stanowią drogę i
    jest 7 współwłaścicieli). Właśnie rozpoczynamy z sąsiadami rozbudowę sieci
    kanalizacyjnej:
    - projektant wymagał dostarczenia odpisu z rejestru gruntów i pisemnych zgód
    od wszystkich współwłaścieli działek objętych projektem,
    - starostwo przy zgłoszeniu robot budowlanych wymagało oświadczenia o
    posiadaniu takiej zgody.
    Gdy wcześniej gazownia robiła gazociąg a energetyka ciągnęła kabel, to
    również ich projektanci zwracali się o zgodę do wszystkich właścicieli
    działek.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 15. Data: 2011-10-05 16:57:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.10.2011 14:36, Druid29 pisze:

    > Gdy wcześniej gazownia robiła gazociąg a energetyka ciągnęła kabel, to
    > również ich projektanci zwracali się o zgodę do wszystkich właścicieli
    > działek.

    To, że tak robią, nie oznacza, że muszą/powinni tak robić.

    Np. w mojej okolicy zakład energetyczny domagał się zgody właściciela
    działki na pociągnięcie kabli do odbiorców na przyległych działkach
    (kilka odcinków drogi nie zostało przekazanych gminie i są prywatne)
    pomimo wpisanej służebności.

    Za którymś razem właściciel się wkurzył i odmówił jeżdżenia za frajer do
    notariusza.

  • 16. Data: 2011-10-05 17:32:01
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Za którymś razem właściciel się wkurzył i odmówił jeżdżenia za frajer do
    > notariusza.

    dziwne nie jest, za sluzebnosc nalezy sie kasa. Energetyka moze taka sluzebnosc
    wpisac przymusowo poprzez sptawe sadową i wtedy to sąd okresla wysokosc tej kasy.

    b.

  • 17. Data: 2011-10-05 18:10:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    wiadomości news:4e8c8cc8@news.home.net.pl...

    > dziwne nie jest, za sluzebnosc nalezy sie kasa. Energetyka moze taka
    > sluzebnosc wpisac przymusowo poprzez sptawe sadową i wtedy to sąd
    > okresla wysokosc tej kasy.

    Nie zrozumiałeś.

    Ci, do których miały być ciągnięte kabelki, _mieli_ już wpisaną na tej
    drodze na rzecz ich działek służebność pozwalającą na ciągnięcie mediów.

    A mimo tego przygłupiasty ZE domagał się zgody właściciela na
    dociągnięcie do tych działek przez ten prywatny kawałek drogi.

  • 18. Data: 2011-10-05 18:41:42
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    wiadomości news:4e8c8cc8@news.home.net.pl...

    > Nie zrozumiałeś.

    a to sie da zrozumiec? :-)

    > Ci, do których miały być ciągnięte kabelki, _mieli_ już wpisaną na tej
    > drodze na rzecz ich działek służebność pozwalającą na ciągnięcie mediów.

    słuzebnosc słuzebnosci nie rowna, nie wiadomo co mieli wpisane

    b.

  • 19. Data: 2011-10-05 18:43:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.10.2011 20:41, Budyń pisze:

    > słuzebnosc słuzebnosci nie rowna, nie wiadomo co mieli wpisane

    Wiadomo. Przejście, przejazd i prowadzenie wszelkich mediów.

  • 20. Data: 2011-10-05 19:21:15
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Wiadomo. Przejście, przejazd i prowadzenie wszelkich mediów.

    nie widomo - bo prowadzenie to nie znaczy ich eksploatacja.
    Wiec gdyby kos coś kiedys byl w potrzebie to mam takie sformułowanie : słuzebnosc
    polagajaca na budowie urządzeń podziemnych: sieci i instalacji gazu, prądu
    elektrycznego, wody, telefonicznych, informatycznych i kanalizacji oraz związane z
    tym prawo do swobodnego całodobowego dostępu w celu dokonywania przeglądów, pomiarów,
    napraw, remontów, konserwacji i innych czynności związanych z eksploatacją tych
    sieci. Zgoda na budowę infrastruktury technicznej obejmuje również przedsiębiorstwa
    będące dostawcami mediów
    Niepotrzene skreslić :-)

    b.