  • 11. Data: 2011-06-19 10:38:14
    Temat: Re: Drzewem w sasiada
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik skryba ogrodowy napisał:
    > To nie jest nic losowego. To działanie bezmyślne tego,
    > kto dokonał nasadzenia drzewa, które z upływem lat zgodnie
    > z naturą wyrośnie do takich rozmiatów, że może stać się zagrożeniem.

    Hmmm... ciekawie rozumujesz i trudno mi się z Tobą zgodzić.
    W takim razie powinniśmy być pozabezpieczanie na każdą ewentualność w
    każdej sytuacji, bo jest _ZAWSZE_ cień szansy, że coś tam się może
    wydarzyć. A to jest fizycznie niewykonalne i kompletnie absurdalne.

    Sytuacje losowe zdarzają się losowo i ich przewidzenie to raczej
    wróżenie, niż przejaw zdrowego rozsądku. Drzewo może być samosiejką i
    być całkowicie zdrowe i mocne, ale pod wpływem skrajnie silnego wiatru,
    może ulec zniszczeniu - tego się nie da przewidzieć i w takim razie
    należałoby wszystkie drzewa na planecie Ziemia powycinać, bo może je
    wiatr powyrywać... wg Ciebie...? ;-)

    pozdr
    Robert G

  • 12. Data: 2011-06-19 11:39:20
    Od: B <...@...c>

    Można sobie tu gdybać i dyskutować w nieskończoność bo ja to uważam "że
    tak", a Ty uważasz "że tak".
    Pytanie brzmiało inaczej: czy ta kwestia jest uregulowana prawnie?

  • 13. Data: 2011-06-19 11:52:56
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

> [...]
    > zniszczeniu - tego się nie da przewidzieć i w takim razie należałoby
    > wszystkie drzewa na planecie Ziemia powycinać, bo może je wiatr

    Bzdurnie "rozumujesz". Tylko nie wiem dlaczego usiłujesz
    mi wmówić, że to moje rozumowanie. To Ty tak myślisz nie ja.
    Odnoszę się do konkretnej sytuacji, gdy konkretna osoba
    dokonała nasadzenia, które z biegiem czasu stanie
    się zagrożeniem dla innej osoby, domostwa, siedliska.
    Gdzie tu mowa o całej planecie.
    I tu Twój wywód jest właśnie absurdalny.
    Zabezpieczanie sie przed ewentualnymi możliwymi
    zagrożeniami jest logiczne bez względu na to czy się
    z tym jest Tobie trudno zgodzić.
    Zapinasz pasy bezpieczęństwa bo się może zdarzyć,
    że uratują Tobie życie lub zdrowie.
    Drzewo będące samosiejką na terenie Twojego siedliska
    zgodnie z Twoją i tylko Twoją wolą będzie rosło,
    lub je wyrwiesz w odpowiednim czasie, by w przyszłości
    nie stało się zagrożeniem.
    Logika jest bezwzględna i taką pozostanie.
    Niejeden się o tym przekonał w sądzie i jeszcze wielu
    sie o tym przekona. Wola decyduje o odpowiedzialności.
    Świadomość lub jej brak jest tylko okolicznością obciążającą,
    lub łagodzącą nie zmieniającą zaistniałego skutku.
    Takie jest życie w tym świecie. Ani Ty, ani ja tego nie zmienimy.
    skryba

  • 14. Data: 2011-06-19 13:04:51
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik skryba ogrodowy napisał:
    > Bzdurnie "rozumujesz".

    :-/

  • 15. Data: 2011-06-19 16:46:11
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "B" napisał
    > Pytanie brzmiało inaczej: czy ta kwestia jest uregulowana prawnie?
    Nareszcie! Chwała Ci za to! Więc?

  • 16. Data: 2011-06-19 17:07:25
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-06-18 10:57, skryba ogrodowy pisze:

    > Kto winien? Czyja wina? Po czyjej stronie odpowiedzialność?

    > Ps. Tak się kończy nadmierna podkrzesywanie drzew. Zakłócona statyka.

    Bez przesady. KAzde drzewo musi upasc.
    Problem zasadniczy: jak wyrazic strach przed upadkiem
    na tyle wyraziscie, by gmina zezwolila ... Jego mać.

    pozdro
    --
    A S

  • 17. Data: 2011-06-19 19:38:44
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik marcan napisał:
    > Nareszcie! Chwała Ci za to! Więc?

    Pozostaje Ci zapytać na pl.soc.prawo... :-)
    Tam jest kilku oświeconych i pewnie rzucą jakimś paragrafem.

    pozdr
    Robert G.

  • 18. Data: 2011-06-19 22:08:06
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "robercik-us" napisał
    > Pozostaje Ci zapytać na pl.soc.prawo... :-)
    > Tam jest kilku oświeconych i pewnie rzucą jakimś paragrafem.
    Nie chodzi mi o paragraf czy jakiś bełkot prawny. Liczyłem bardziej na
    praktykę niż teorię, ale widać że sytuacja jest absurdalnie nieprawdopodobna
    i nikomu się nie przytrafiło coś podobnego ;-)

  • 19. Data: 2011-06-20 07:05:07
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Nie chodzi mi o paragraf czy jakiś bełkot prawny. Liczyłem bardziej na
    > praktykę niż teorię, ale widać że sytuacja jest absurdalnie nieprawdopodobna
    > i nikomu się nie przytrafiło coś podobnego ;-)

    no to ja ze swojej praktyki... wprawdzie nie drzewo i nie w ogrodzie,
    ale...
    stałem kiedyś autem na czerwonym świetle przed skrzyżowaniem, nagle ni
    z tego ni z owego przewrócił się na auto słupek ze znakiem drogowym...
    a raczej z tego, że wiał dosyć porywisty wiatr... normalny wypadek
    losowy, absurdalny, raczej nie do przewidzenia przy "normalnym"
    myśleniu o ewentualnych zagrożeniach... nie było tu celowego
    działania, ani zaniedbania... droga należała do gminy i ta bez
    zbędnych ceregieli wypłaciła odszkodowanie... a raczej zakład
    ubezpieczeniowy, w którym taż gmina miała OC... wniosek: warto
    ubezpieczać nieruchomość, zazwyczaj dołączone do pakietu jest OC w
    życiu prywatnym... które podejrzewam przyda się, kiedy TWOJE drzewo,
    rosnące na TWOJEJ ziemi, nieważne z jakich powodów zniszczy mienie
    sąsiada... (tu kłania się Kodeks Cywilny)... lub zabije sąsiadkę (tu
    kłania się już Kodeks Karny, a wysokość wyroku zależy od wyników
    śledztwa, które wykaże na ile twoje niedbalstwo, twoja nieświadomość,
    czy też celowe działanie miało wpływ na zaistniały fakt...)
    konkretnych paragrafów nie podam... z tym rzeczywiście chyba na
    pl.soc.prawo...

    pozdrawiam
    s_13

  • 20. Data: 2011-06-20 13:46:52
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik s_13 napisał:
    > no to ja ze swojej praktyki... wprawdzie nie drzewo i nie w ogrodzie,
    > ale...

    Aż strach się odzywać...
    No ale niech tam ;-)
    Słyszałem kiedyś o przypadku, kiedy to na cmentarzu złamało się drzewo
    podczas wichury i spadło na dziecko... Zdaje się, że sąd nakazał księdzu
    - zarządcy nieruchomości - wypłacić odszkodowanie za uszkodzenie ciała.
    Majaczy mi się coś w pamięci, że chodziło o zaniedbanie przy pielęgnacji
    drzew na cmentarzu.
    Chyba się facet nie wybronił, choć głośno krzyczano wtedy...
    Zdaje mi się, że poszło właśnie o to zaniedbanie - prawdopodobnie gdyby
    udowodnił, że jednak o drzewa dbał - inne byłyby poprzycinane, to
    mogłoby się chłopu upiec, a tak nie pomogło nawet to, że ksiądz... Drzew
    nie przycinał i faktycznie były zaniedbane.

    pozdrawiam
    Robert G.