    From: s_13 <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Drzewem w sasiada
    Date: Mon, 20 Jun 2011 00:05:07 -0700 (PDT)

    > Nie chodzi mi o paragraf czy jakiś bełkot prawny. Liczyłem bardziej na
    > praktykę niż teorię, ale widać że sytuacja jest absurdalnie nieprawdopodobna
    > i nikomu się nie przytrafiło coś podobnego ;-)

    no to ja ze swojej praktyki... wprawdzie nie drzewo i nie w ogrodzie,
    ale...
    stałem kiedyś autem na czerwonym świetle przed skrzyżowaniem, nagle ni
    z tego ni z owego przewrócił się na auto słupek ze znakiem drogowym...
    a raczej z tego, że wiał dosyć porywisty wiatr... normalny wypadek
    losowy, absurdalny, raczej nie do przewidzenia przy "normalnym"
    myśleniu o ewentualnych zagrożeniach... nie było tu celowego
    działania, ani zaniedbania... droga należała do gminy i ta bez
    zbędnych ceregieli wypłaciła odszkodowanie... a raczej zakład
    ubezpieczeniowy, w którym taż gmina miała OC... wniosek: warto
    ubezpieczać nieruchomość, zazwyczaj dołączone do pakietu jest OC w
    życiu prywatnym... które podejrzewam przyda się, kiedy TWOJE drzewo,
    rosnące na TWOJEJ ziemi, nieważne z jakich powodów zniszczy mienie
    sąsiada... (tu kłania się Kodeks Cywilny)... lub zabije sąsiadkę (tu
    kłania się już Kodeks Karny, a wysokość wyroku zależy od wyników
    śledztwa, które wykaże na ile twoje niedbalstwo, twoja nieświadomość,
    czy też celowe działanie miało wpływ na zaistniały fakt...)
    konkretnych paragrafów nie podam... z tym rzeczywiście chyba na
    pl.soc.prawo...

    pozdrawiam
    s_13