  • 1. Data: 2011-06-14 17:06:39
    Temat: Filtr do wody
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    Jakis czas tematu na grupie nie bylo, wiec sie osmiele ruszyc z lekka.
    Do tego Ci co pytali przede mna szukali albo filtrow do wody pitnej albo wiedzieli
    ile mikronow potrzebuja (obyci z temat, widać).
    Ale do rzeczy, potrzebuje filtr do wody do domu. Podstawowy cel do odfiltorwania -
    rdza. Mnostwo duzo budów w okolicy, dosyc czesto wylaczaja wode wiec mimo ze w domu
    cala instalacja plastikowa to leci cos jak futro z wiewiorki w plynie.
    Jak jest czysta to filtrowanie w kuchni przez Britę mi wystarcza.
    Przeszukalem grupe pod katem i po prostej, poszukalem w internecie i jestem glupszy
    niz przed.
    Wiem ze najtanszy i najprostszy to filtr sznurkowy, ale sa jeszcze rozne inne
    (weglowe, sedymentacyjne,..) caly czas mieszczace sie w budzecie (trudno o filtr
    mechaniczny ponad 300zl do domu jednorodzinnego).
    Pierwsze pytanie to ile mikronow powinien miec by wyeliminowac podstawowy problem,
    nie obnizyc istotnie cisnienia (pion ma tak ok. 8m, wiec bez szalenstwa), oraz wklady
    byly w miare trwale, a moze mialy jakas sygnalizacje ze czas jest je wymienic czy
    wyplukac (czy co tam trzeba zrobic), na pelny automat nie licze.
    Na pl.rec.dom juz się dowiedziałem że powinny być dwa elementy tj. sitko i filtr ale
    jaki ten filtr powinien być to nie wiem. 50 mikronów czy drobniejszy czy może należy
    zacząć od 50 i sprawdzać jak będą się zachowywać inne?

    --
    ZZ@private

  • 2. Data: 2011-06-15 07:23:49
    Temat: Re: Filtr do wody
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

[...]

    Twój problem wbrew pozorom jest dość złożony...
    ale jak najbardziej, do pokonania

    oczywiste jest, że im więcej płynie syfu, tym szybciej zapcha się każdy
    filtr.
    z opisu jaki zapodałeś, maluje mi się obraz niewielkiej zawartości h2o w
    odbieranej z wodociągu cieczy...

    możesz oczywiście zastosować proste filtry mechaniczne i pałować się z
    wymianą wkładów
    ale bardzo szybko Ci to zbrzydnie...

    jeśli taki scenariusz Ci jednak odpowiada proponuje zestopniować
    filtrowanie, tak żeby zoptymalizować koszt wymiany wkładów
    na początek dałbym 3 stopnie i zaczął od największej możliwej granulacji
    kończąc na 5 mikronów (np. 50-20-5, albo 100-20-5).
    obserwując na początku (przezroczyste klosze!) , które filtry zapychają się
    najszybciej, będziesz wiedział z jakim przeciwnikiem masz do czynienia
    i będziesz mógł zmienić dobór wkładów, tak aby zoptymalizować ich wymianę i
    wydłużyć okres między zmianami

    jeśli chcesz sprawę załatwić trochę bardziej profesjonalnie, czekają Cię
    trochę większe wydatki...
    w takim scenariuszu proponowałbym filtr z automatycznym płukaniem wstecznym
    jako pierwsza linia obrony,

    jeśli myślisz o problemie wody kompleksowo, proponuje rozprowadzić po domu
    osobną instalację wody pitnej,
    założyć filtr RO z mineralizatorem oraz zainstalować zmiękczacz wody
    użytkowej,

    w wersji najbardziej rozbudowanej, podniesie to koszty instalacji "aż" o
    jakieś 4-5 tyś zł...
    jeśli w wodzie jest bardzo dużo żelaza, to będziesz potrzebować jeszcze
    odżelaziacza
    co podniesie koszt o kolejne "2" tysiaki...

    na koniec mała przestroga: w żadnej branży nie spotkałem się z takim
    naciągactwem, jak w firmach sprzedających "filtry do wody"
    ten sam element możesz kupić w różnych firmach za X oraz za 10*X zł...

    tak więc masz o czym myśleć ;-)