  • 31. Data: 2020-01-29 15:31:54
    Temat: Re: Fotowoltaika a taryfa nocna - jak rozliczane?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 29 stycznia 2020 15:16:49 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

    > Ja mam zużycie nieprzewidywalne ale bym musiał zamontować rejestrator
    > żeby to sprawdzić.

    Przejdź na g12w i zobaczysz po rachunkach
    Ale g12w a nie g12
    Powinny spaść
    Tak 65% w taniej a 35% w drogiej bez problemu powinno Tobie wyjść.
    Odkąd mam g12W(30 miesięcy bodajże już) rachunki mi spadły o ok 10-15%
    Na dzisiaj mam zużyte 4200kWh w drogiej taryfie i 7200kWh w taniej
    Czyli 63% w taniej 37% w drogiej.
    A w żaden sposób niczego nie optymalizujemy. Odkąd nam się zmywarka zapaliła to nie
    ryzykujemy włączania pralki czy zmywarki w nocy jak śpimy. Pierzemy normalnie w
    dzień, naczynia zmywamy zaraz po posiłku czy jak tam się zmywarka napełni
    Gotujemy tez normalnie- tak aby obiad był na 16-17ta

  • 32. Data: 2020-01-29 16:22:30
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 29 stycznia 2020 13:00:19 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Optymista
    > Liczysz już z dotacja "mój prąd" której pewnie jeszcze nie dostałeś i ze zwrotem
    17% podatku który nie wiadomo czy dostaniesz w lutym/marcu 2021roku.

    ROTFL. Wniosek o mój prąd już dawno złożony - do 2-3 tygodni powinien być
    na koncie. A fakturę mam za grudzień 2019 więc zwrot 19% podatku dostanę
    jak tylko się rozliczę :D

    --
    Adam Sz.

  • 33. Data: 2020-01-29 16:24:12
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 29 stycznia 2020 15:16:35 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Do mnie trafia inny sposób liczenia.

    Nie da się prościej niż to, ile wydałem dzielone na to, ile płacę rocznie
    za prąd. Nawet nie uwzględniam tu przyszłych podwyżek, które są nieuniknione.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 34. Data: 2020-01-29 16:28:40
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 29 stycznia 2020 15:16:35 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Do mnie trafia inny sposób liczenia. Teraz płacisz średnio za kilowatogodzine 50
    groszy. Jak zapłaciłes za Wata 4 złote to za osiem lat z

    Skąd Ci się wzięło 4 pln / Wata? Licząc Wp to wyszedł mnie 29000/9860 = 2,94
    pln. I wtedy z Twojego wzoru wychodzi zwrot w 5,88 lat. Odliczając
    autokonsumpcję, doliczając 20% haraczu energetyki - też wyjdzie w granicy 7
    lat. Nie licząc podwyżek.

    A koszt kWh w tym roku jest już wyższy niż 50gr :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 35. Data: 2020-01-29 17:47:56
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 29.01.2020 15:31, Kris wrote:

    Zapaliła się zmywarka????? Jak mocno i co konkretnie?

  • 36. Data: 2020-01-29 18:11:11
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    A to nie Ty w innym wątku napisałeś że 41 tysięcy za 10kW? Jak nie to sorki. Ale i
    tak przy cenie jaka podales po pięciu latach osiągniesz z własnej instalacji cenę
    prądu z sieci i od tego momentu zaczniesz mieć oszczędności. Chwilowo jesteś na
    etapie że zapłaciłes gorka za prąd za pięć lat do przodu a co będzie później nie
    wiadomo.

  • 37. Data: 2020-01-29 18:15:15
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 29 stycznia 2020 18:11:13 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    etapie że zapłaciłes gorka za prąd za pięć lat do przodu a co będzie później nie

    41k minus dotacja i minus odliczenie z podatku. Realnie z kieszeni zejdzie mi
    29k pln :) Przy 41k bym jeszcze czekał rok-dwa aż coś potanieje albo na
    jakąś lepszą dotację.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 38. Data: 2020-01-29 19:09:33
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To gorka zapłaciłes za prąd za krótszy okres niż jak byś zapłacił 41 tysięcy. Z
    drugiej strony już mówili że chcą wprowadzić opłatę od mocy falownika. A jakby
    wprowadzili podatek katastralny, ostatnia przeszkoda czyli wieczyste użytkowanie
    została usunięta. To przy takim podatku dolicza do wartości nieruchomości 41 tysięcy
    a nie 29. Mieszkasz w centrum to będziesz miał stawkę z 2% wartości. Oczywiście w
    dalszym ciągu długofalowo może się okazać że fotowoltaika jest opłacalna.

  • 39. Data: 2020-01-29 21:11:07
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 29.01.2020 17:47, KIKI wrote:
    > Zapaliła się zmywarka????? Jak mocno i co konkretnie?

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Nowe-zmywarki-same-
    moga-sie-zapalic-1595831.html

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 40. Data: 2020-01-29 22:49:01
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 29.01.2020 18:15, Adam Sz. wrote:

    > 41k minus dotacja i minus odliczenie z podatku. Realnie z kieszeni zejdzie mi
    > 29k pln :) Przy 41k bym jeszcze czekał rok-dwa aż coś potanieje albo na
    > jakąś lepszą dotację.

    A to odliczenie jest tylko do 300m2 domu tak? Powyżej go nie ma? A
    dotacja jest?