  • 61. Data: 2020-01-30 23:08:30
    Temat: Re: Fotowoltaika a taryfa nocna - jak rozliczane?
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 stycznia 2020 19:04:45 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Oczywiście że jest limit powierzchni. Powyżej 300m2 nie należy się
    > montaż na 8% VAT.

    Ale my tu o uldze termomodernizacyjnej. Jak sobie zamontuje w większym
    domu na 23% vat to.. z ulgi zyska więcej, bo do ulgi przyjmujesz kwotę
    brutto :) Oczywiście sumarycznie będzie drożej ale sama ulga
    termomodernizacyjna nie ma takiego limitu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 62. Data: 2020-01-30 23:10:36
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 stycznia 2020 21:16:38 UTC+1 użytkownik Kadar napisał:
    > Nikt do tej pory nie poruszał temat zużycia paneli a to wydaje się ciekawe. Podobno
    panele zuzywają się ok. 0,5 % rocznie. To prawda?
    > Kadar

    Pierwszy rok nawet 2%. Kolejne ok 0,5%. Większość producentów daje gwarancje
    na 80% sprawności po 25 latach, więc średnio wychodzi 0,8% :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 63. Data: 2020-01-31 06:44:09
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 30.01.2020 19:04, Lisciasty wrote:

    > Oczywiście że jest limit powierzchni. Powyżej 300m2 nie należy się
    > montaż na 8% VAT.
    >
    > L.

    Ale czy to jest mowa o samej robociźnie?
    Jak rozliczyć panele, falownik i osprzęt przy własnej robociźnie?
    Od czego jest ten vat 8% ? Jak to wyliczyć przy większym metrażu?

  • 64. Data: 2020-01-31 06:55:26
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 30.01.2020 19:07, Lisciasty wrote:

    > Pewnie opornik. Oni teraz wszyscy stosują takie gówniano-chujowe
    > rozwiązania na zasilanie elektroniki, puszczają 230V przez
    > kondzior i opornik i tym czymś zasilają sterownik. Pady oporników
    > to częsta przyczyna awarii bo tam nikt się nie przejmuje ile W
    > ten opornik może wytrzymać.
    >
    > L.

    Ale ten opornik w zasilaczu beztransformatorowym służy jedynie jako
    ogranicznik prądu gdy kondensator jest pusty. Później na nim nie
    wydziela się już ciepło. To raczej aż takich skutków nie ma. Każdy
    wzmacniacz, amplituner ma taki zasilacz do zasilania standby.
    Bardzo mnie ciekawi co tam się tak potrafiło zapalić.

  • 65. Data: 2020-01-31 07:38:07
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 31 stycznia 2020 06:55:32 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

> [...]
    > wzmacniacz, amplituner ma taki zasilacz do zasilania standby.
    > Bardzo mnie ciekawi co tam się tak potrafiło zapalić.

    żarówki ledowe często maja taki zasilacz - jeden kondensator i jeden rezystor

    b.

  • 66. Data: 2020-01-31 09:31:45
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 31.01.2020 07:38, Budyń wrote:

    > żarówki ledowe często maja taki zasilacz - jeden kondensator i jeden rezystor

    No tak ale opornik jest przeciw uderzeniu prądu gdy albo włączamy na
    pusto albo sinus jest w odwrotnej fazie i byłby jeszcze większy strzał
    prądu. To jest opornik o niewielkiej rezystancji.

    Tam musiało się zapalić coś bardziej. Np pociągnęło łuk po płytce, bo w
    sumie wilgoć w takiej zmywarce.

  • 67. Data: 2020-01-31 10:20:15
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2020-01-31 o 06:44, KIKI pisze:

    > Ale czy to jest mowa o samej robociźnie?

    Teoretycznie wszystko na 8%

    > Jak rozliczyć panele, falownik i osprzęt przy własnej robociźnie?

    Kupujesz na 23%. C'est la vie.

    > Od czego jest ten vat 8% ?

    Od materiałów i robocizny dla domów poniżej 300m2 i mieszkań poniżej
    AFAIR 150m2

    Jak to wyliczyć przy większym metrażu?

    Chyba niedasie.

    --
    Pete

  • 68. Data: 2020-01-31 20:05:45
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 31 stycznia 2020 06:44:54 UTC+1 użytkownik KIKI napisał:

    > Ale czy to jest mowa o samej robociźnie?
    > Jak rozliczyć panele, falownik i osprzęt przy własnej robociźnie?
    > Od czego jest ten vat 8% ? Jak to wyliczyć przy większym metrażu?

    VAT jest bez znaczenia - wpisujesz kwotę brutto.
    W uldze termomodernizacyjnej - NIE MA żadnego limitu metrażu - możesz tylko
    wrzucić w koszty materiałów (+robocizny) za max 53k pln brutto, stawka vat
    bez znaczenia :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 69. Data: 2020-01-31 21:53:46
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 31.01.2020 10:20, Pete wrote:

    > Od materiałów i robocizny dla domów poniżej 300m2 i mieszkań poniżej
    > AFAIR 150m2
    >
    >  Jak to wyliczyć przy większym metrażu?
    >>

    > Chyba niedasie.

    No tak czyli trzeba szukać najtańszego źródłą.

  • 70. Data: 2020-02-02 21:06:14
    Od: MK <m...@b...cn>

    > Kiedyś ludzie ogrzewali się nawozem bezpośrednio, z czasem przyszła
    > epoka ogrzewania centralnego. Ja sposób ten znam od dawna (jak
    > przyjdzie co do czego, mogę się podpiąć pod Oficjalną Delegację,
    > która pojedzie uczyć Francuzów jeść widelcem).

    Kiedyś ludzie to nawet leczyli się z kiły nawozem i wbrew pozorom była
    to w tamtych czasach jedyna metoda dająca szansę powodzenia.

    --
    M.