  • 1. Data: 2015-12-11 15:55:39
    Temat: Frezarka poleci ktoś
    Od: Kris <k...@g...com>

    W najbliższych miesiącach będa robił trochę w drewnie- parę koncepcji mam jakieś
    mebelki na taras do wiosny wystrugać itp
    Do tej pory elementy które wymagały frezowania zlecałem do wykonania znajomemu. ale
    Sobie tak myślę kopic niewielką frezarkę.
    Nie żadne tam super profesjonalne tylko takie hobbystyczne. Wiem że w Lidlu fajne
    parksaidy bywały ale teraz póki co nie widać.
    Poleci ktoś coś?

  • 2. Data: 2015-12-11 19:34:18
    Temat: Re: Frezarka poleci ktoś
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 11 grudnia 2015 15:55:42 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    > Nie żadne tam super profesjonalne tylko takie hobbystyczne. Wiem że w Lidlu fajne
    parksaidy bywały ale teraz póki co nie widać.

    Mam parkside z lidla, polecam ;))
    Poszukaj na allegro, sprzedaja je w podobnych cenach chyba co w sklepie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2015-12-11 19:35:02
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 11 grudnia 2015 19:34:20 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Mam parkside z lidla, polecam ;))
    > Poszukaj na allegro, sprzedaja je w podobnych cenach chyba co w sklepie :)

    Ops, cofam - nie ma ani jednej! Kiedys bylo pelno :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2015-12-13 20:39:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 11 grudnia 2015 19:35:04 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Ops, cofam - nie ma ani jednej! Kiedys bylo pelno :)
    http://www.lidl.de/de/parkside-oberfraese-pof-1200-b
    2/p206220?searchTrackingQuery=PARKSIDE(R)
    *&searchTrackingId=Product.206220&searchTrackingPos=
    11&searchTrackingOrigPos=11&searchTrackingPage=2&sea
    rchTrackingPageSize=36&searchTrackingOrigPageSize=36
    Tu jest;)

  • 5. Data: 2015-12-14 09:23:55
    Od: s...@g...com

> [...]
    > Nie żadne tam super profesjonalne tylko takie hobbystyczne. Wiem że w Lidlu fajne
    parksaidy bywały ale teraz póki co nie widać.

    Co byś nie kupil to:
    Wazne aby tulejka byla 8mm. Wiekszosc frezów z castoramy i tych zestawów miliona
    frezów za 20PLN to wlasnie frezy z trzpieniem 6mm.
    Moc powinna być powyżej lub w okolicy 1000W.
    Powyżej dla dziadonejmów i w okolicy 1000W dla markowych sprzetow.

    Zwroc uwage na mechanizm blokujacy, powinien sie dobrze zatrzaskiwać. Frezarka
    wibruje i ten mechanizm może puszczac i frezarka podniesie wrzeciono do góry.

    Dobrze też aby miała możliwość skokowego ustawiania wysokosci. U mnie jest to takie
    kółko z schodkami o które opiera sie zderzak. Dzieki temu można wygodnie ustawiać
    głębokość zagłębienia przy wieloetapowym wyfrezowywaniu.

  • 6. Data: 2015-12-14 11:14:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 grudnia 2015 09:23:57 UTC+1 użytkownik s...@g...com
    napisał:

    > Wazne aby tulejka byla 8mm. Wiekszosc frezów z castoramy >i tych zestawów miliona
    frezów za 20PLN to wlasnie frezy z >trzpieniem 6mm.
    To 8mm czy 6mm?

  • 7. Data: 2015-12-14 12:47:17
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 14 grudnia 2015 11:14:45 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    frezów za 20PLN to wlasnie frezy z >trzpieniem 6mm.
    > To 8mm czy 6mm?

    8mm :)

  • 8. Data: 2015-12-14 14:51:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-12-14 o 12:47, s...@g...com pisze:

    frezów za 20PLN to wlasnie frezy z >trzpieniem 6mm.

    > 8mm :)

    Przepraszam, ja się wychowałem na "normalnym" sprzęcie ze stożkiem Morsa
    albo wałkami, już nie pamiętam - 22? Były dwie wersje.

    Czy tulejka w tej zabawce jest cylindryczna?
    Jeśli włoży się 6 do 8, to nie będzie bicia? Jak wygląda mocowanie?
    Chyba, że jest jakieś mocowanie symetryczne albo redukcja.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2015-12-14 17:18:24
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 14 grudnia 2015 14:51:18 UTC+1 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    > Jeśli włoży się 6 do 8, to nie będzie bicia? Jak wygląda mocowanie?
    > Chyba, że jest jakieś mocowanie symetryczne albo redukcja.

    W takich domowych czy ręcznych sprzętach nie ma stozków.
    Jest zwykly trzpień walcowy i do tego jest odpowiadająca średnicy tulejka we
    wrzecionie.
    Tulejka jest pasowana lekko suwliwie.

    O ile dla wrzecion kress lub podobnych mozna sobie taka dopasować na różne średnice
    (2, 3, 3.175 ,4 ,6 ,8 mm)o tyle te sprzety marketowe maja tylko tulejke 8mm.

    Calosc sie skreca kluczem. I zazwyczaj trzyma dosyć dobrze. Przynajmniej w sprzecie
    który mam (jakis noname)...

  • 10. Data: 2015-12-14 19:41:40
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]

    > Jeśli włoży się 6 do 8, to nie będzie bicia? Jak wygląda mocowanie?
    > Chyba, że jest jakieś mocowanie symetryczne albo redukcja.

    Juz napisali jak mocowanie - ze swojej strony napisze tylko, ze po
    przepracowanych 4-5h moja nic nie bije - do domowych zastosowan jest
    idealna :) I dosc mocna - frezowalem tym np. otwor na zlew w blacie 5cm z
    bardzo twardego jesionu - wyrzynarka nawet milimetra nie potrafila
    w tym wyciac, a frezarka zrobila robote bez zajakniecia :-)

    Frezowalem tez kilka "ozdobnych" desek, gdzie na oko zostawiony "kancik"
    1mm byl idealnie rowny na 2m dlugosci desce. Generalnie ja tam jestem
    zadowolony - wiadomo ze za 150 pln to jest sprzet domowy, a nie
    profesjonalny i jak potrzebny jest raz na ruski rok na godzine to nie ma
    sensu wydawac wiecej :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.