  • 11. Data: 2015-12-14 20:14:54
    Temat: Re: Frezarka poleci ktoś
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 14 grudnia 2015 19:41:41 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:
    > profesjonalny i jak potrzebny jest raz na ruski rok na godzine to nie ma
    > sensu wydawac wiecej :)

    aaaa tak mnie naszło ale odnosnie PC -adam , wiemy ze spreżarki sa długotrwałe, ale
    spodziewasz sie ze elektronika sterująca wytrzyma 30lat? Masz jakis plan awaryjny? Bo
    jesli to rohs to raczej tego nie widze...

    b.

  • 12. Data: 2015-12-14 20:17:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 11 grudnia 2015 15:55:42 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > W najbliższych miesiącach będa robił trochę w drewnie- parę koncepcji mam jakieś
    mebelki na taras do wiosny wystrugać itp
    > Do tej pory elementy które wymagały frezowania zlecałem do wykonania znajomemu. ale
    Sobie tak myślę kopic niewielką frezarkę.
    > Nie żadne tam super profesjonalne tylko takie hobbystyczne. Wiem że w Lidlu fajne
    parksaidy bywały ale teraz póki co nie widać.
    > Poleci ktoś coś?

    http://allegro.pl/wiertarka-stolowa-ws-151-wsa-25-ws
    d-16-15-jak-nowa-i5858878702.html
    Mam taką wiertarkę. Może są jakieś głowice "frezarskie" na tego typu, dodm wyjątkowo
    solidny sprzęt.

  • 13. Data: 2015-12-14 20:34:34
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 14 grudnia 2015 20:14:55 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > aaaa tak mnie naszło ale odnosnie PC -adam , wiemy ze spreżarki sa długotrwałe, ale
    spodziewasz sie ze elektronika sterująca wytrzyma 30lat? Masz jakis plan awaryjny? Bo
    jesli to rohs to raczej tego nie widze...

    W mojej PC elektronika jest prawie home-made, jakby mi to naprawde duplo
    to bym sam taka plytke wytrawil i polutowal ;) Tylko procek zaprogramowac.
    To jest wlasnie zaleta tej PC - ona nie jest naszpikowana elektronika.

    Zreszta, poki co leza mi w pudle dwa dodatkowe sterowniki ktore od dwoch lat
    producentowi mam odeslac i zawsze mi to z glowy wyleci (podeslali mi cale
    sterowniki z nowym softem jakis czas temu :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 14. Data: 2015-12-14 21:30:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ma mocowanie na stozek w wrzecionie. Nie nadaje sie bo bedzie wypadal.poza tym obroty
    za male. Drewno obrabia sie przy bardzo duzych obrotach. 6-8 tysiecy obrotow na
    minute to minimum.

  • 15. Data: 2015-12-14 21:44:45
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Ma mocowanie na stozek w wrzecionie. Nie nadaje sie bo bedzie wypadal.poza tym
    obroty za male. Drewno obrabia sie przy bardzo duzych obrotach. 6-8 tysiecy obrotow
    na minute to minimum.

    Się mi przypomniało :)
    Mechanik, do którego chodziłem, kilka lat wcześniej zakupił frezarkę do
    drewna, zbudowaną jak wiertarka kolumnowa (pionowa). Bardzo dobra
    maszyna. Ale aż za dobra ;)
    Zakres obrotów miała iście kosmiczny, jak na tamte czasy - OIDP od 30
    tys. obr/min w górę.
    Ale na frezy już kasy zabrakło. Maszyna stała praktycznie nieużywana, bo
    typowe frezy ponoć rozrywało - przynajmniej tak zeznawali instruktorzy.

    Zresztą sporo maszyn stało nieużywanych: kilka WaFumów dość dużych
    (tokarek), dłutownica do stali, wiertarka do otworów kwadratowych,
    zgrzewarka do stali.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2015-12-14 23:34:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dodaj do opisu odlewarke do gumowych dzwonkow i maszyne do gietkich parasoli.

  • 17. Data: 2015-12-15 10:27:14
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Dodaj do opisu odlewarke do gumowych dzwonkow i maszyne do gietkich parasoli.

    ???

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 18. Data: 2015-12-15 11:44:43
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 14 grudnia 2015 20:17:50 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    d-16-15-jak-nowa-i5858878702.html
    > Mam taką wiertarkę. Może są jakieś głowice "frezarskie" na tego typu, dodm

    Możesz sprobować wykorzystać jakieś imadło krzyżowe o ile sobie zapewnisz mocowanie
    frezu tak aby nie wypadał.
    No i pracować musisz na wysokich obrotach. Może da się tam takowe uzyskać...

  • 19. Data: 2015-12-15 12:26:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 15 grudnia 2015 11:44:46 UTC+1 użytkownik s...@g...com napisał:

    > Możesz sprobować wykorzystać jakieś imadło krzyżowe o ile sobie zapewnisz mocowanie
    frezu tak aby nie wypadał.
    > No i pracować musisz na wysokich obrotach. Może da się tam takowe uzyskać...

    3000 chyba max