  • 1. Data: 2009-04-10 16:42:27
    Temat: Garaż po raz drugi.
    Od: "TataPsychopata" <T...@s...com>

    Zniechęcony do budowy garażu murowanego (koszty, pozwolenia, podatki)
    wymysliłem postawienie drewnianej szopy na wylewce betonowej. Miałoby być
    tak że robię wylewkę, w niej miejsca na słupki, potem daszek. Niby taka
    wiata, żeby na samochód nie kapało. Z czasem dokładam ścianki z desek lub
    blachy, drzwi. I mam garaż. Wymiary wyszły mi 9 x 5 m.

    Jakie pozwolenia na takie coś potrzebuję?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-04-10 19:07:00
    Temat: Re: Garaż po raz drugi.
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Użytkownik "TataPsychopata" <T...@s...com> napisał

    > Jakie pozwolenia na takie coś potrzebuję?

    Takie same, jak na murowany.

    Podatki też identyczne.

    Poza tym koszt budowy podobny. Policz ile potrzebowałbyś pustaków i ile by
    kosztowały. Możesz stawiać z najtańszego gazobetonu 18cm. Potem policz ile
    potrzebowałbyś płyty osb. Tynk na zewnątrz w obu przypadkach daje taki sam
    koszt. Dach tak samo. W przypadku drewna dochodzi jeszcze impregnacja,
    zabezpieczenie przeciwwilgociowe, itp. W końcu nie stawiasz budki 2mx2m,
    tylko kawał budowli. Teraz skalkuluj. Jestem pewien, że nie doliczysz się
    oszczędności na drewnianym garażu.

    Ps. Fundamenty pod taki garaż też należałoby wylać chyba. Przynajmniej te 4
    warstwy bloczka + skromna ława.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 3. Data: 2009-04-10 21:28:06
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości

    > Poza tym koszt budowy podobny. Policz ile potrzebowałbyś pustaków i ile by
    > kosztowały. Możesz stawiać z najtańszego gazobetonu 18cm. Potem policz ile
    > potrzebowałbyś płyty osb.

    No, może ja trochę nie na temat, ale jak ma płyty OSB to nie musi ich chyba
    impregnować :)
    Druga sprawa, tak się przymierzam do szopy i konstrukcję nośna wiem jak
    zrobić,ale chodzi o ściany.
    Najtańsza płyta OSB 14mm kosztuje coś koło 40zł/2m2 ( m2~20zł), a deski
    calowe można kupić około 300-700 za m3.
    Teraz tak deska ma 2,5cm grubości co oznacza że na 1m wchodzi ich 40, aby
    otrzymać 1m3, należy jeszcze ułożyć stos 1m*1m*1m. Co daje nam 40 m2 desek
    2,5 cm
    Licząc płyty OSB to wychodzi za 40m2 jakieś 800 zł.
    Aż mi się w to nie chce wierzyć, dlatego proszę osprawdzenie moich
    obliczeń.Bo to wychodzi, że płyta OSB jest droga.
    Zawsze myślałem, że deski wyjdą drożej a tu zaskoczenie.

    Pozdrawiam Michał

  • 4. Data: 2009-04-10 23:45:22
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > obliczeń.Bo to wychodzi, że płyta OSB jest droga.
    > Zawsze myślałem, że deski wyjdą drożej a tu zaskoczenie.

    osb 12 mm bez upustow kosztuje 14,30 brutto www.osb.pl
    a teraz przybij 3 m2 osb (1 plyta) i przybij 3 m2 desek...
    z robota swoja czy cudza wychodzi na to samo
    a osb jest wodoodporna
    ;-)

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 5. Data: 2009-04-11 06:30:50
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik HANA napisał:

    > osb 12 mm bez upustow kosztuje 14,30 brutto www.osb.pl
    Taaaa. plus stówka za transport. A tak serio w Casto kupowałem taniej :)
    > a teraz przybij 3 m2 osb (1 plyta) i przybij 3 m2 desek...
    > z robota swoja czy cudza wychodzi na to samo
    True, true
    > a osb jest wodoodporna
    > ;-)

    ale deski są ładniejsze :)

    pzdr.
    rafał

  • 6. Data: 2009-04-11 09:00:14
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "TataPsychopata" <T...@s...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > blachy, drzwi. I mam garaż. Wymiary wyszły mi 9 x 5 m.
    >
    > Jakie pozwolenia na takie coś potrzebuję?

    A może tak gotowy murowany z betonu, kompletny, otynkowany, z dachem i z
    drzwiami garażowymi oraz instalacją elektryczną. Wylewasz dwie stopy
    betonowe pod ten garaż, zamawiasz, firma przywozi gotowy garaż na miejsce,
    montuje i inkasuje pieniądze i od razu możesz użytkować. Kosztuje to nawet
    mniej niż postawienie murowanego. Nie musisz mieć żadnych zezwoleń. Można
    postawić kilka takich obok siebie i wykonać przejścia pomiędzy nimi.

    http://www.garaze.com.pl/index.php?p=ga

    Jeżeli nie musi być aż tak solidny to zastanowił bym się nad wiatą z blachy.
    Po prostu robisz konstrukcję z profili stalowych, a do profili mocujesz
    blachę stanowiącą dach oraz ściany boczne. Jak potrzebujesz ocieplony to
    możesz zastosować gotowe panele z blachy, wypełnione pianką poliuretanową.

    http://www.zamilsteel.com/pebpl/peb_tempcon.asp
    http://www.zamilsteel.com/pebpl/peb_tempcon_panel.as

  • 7. Data: 2009-04-12 11:33:41
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Kosztuje to nawet
    > mniej niż postawienie murowanego. Nie musisz mieć żadnych zezwoleń. Można
    > postawić kilka takich obok siebie i wykonać przejścia pomiędzy nimi.

    pomysł fajny, tylko dlaczego twierdzisz że nie są potrzebne żadne zezwolenia
    ? Pzecież garaż wymagane jest zezwolenie.
    --
    Jackare

  • 8. Data: 2009-04-12 13:30:19
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.uk.pl> napisał w wiadomości

    > Kosztuje to nawet

    > pomysł fajny, tylko dlaczego twierdzisz że nie są potrzebne żadne
    > zezwolenia ? Pzecież garaż wymagane jest zezwolenie.

    Ale to jest konstrukcja wolnostojąca, niezwiązana z gruntem. Stawia się ją
    tylko na betonowych ławach/stopach.

  • 9. Data: 2009-04-12 19:20:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jacek "Plumpi" wrote:
    > Użytkownik "Jackare" <...@s...de.uk.pl> napisał w wiadomości

    > Ale to jest konstrukcja wolnostojąca, niezwiązana z gruntem. Stawia
    > się ją tylko na betonowych ławach/stopach.

    ja co radzę zajżeć do prawa budowlanego, a nie oglądac amerykańskich filmów.

    jakby to takie proste było to by ludzie budowali domy postawione na
    cegłówkach.

  • 10. Data: 2009-04-12 21:08:23
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Ale to jest konstrukcja wolnostojąca, niezwiązana z gruntem. Stawia się ją
    > tylko na betonowych ławach/stopach.

    Czyli można z nich zrobić bez pozwolenia na budowę zaplecze na czas budowy.
    I tylko tyle.