  • 11. Data: 2011-04-29 11:09:32
    Temat: Re: Germańskie zarabianie na prądzie ze słońca
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 29 Kwi, 12:58, ptoki <s...@g...com> wrote:
    > No i o co chodzi z tym:
    > 55-60 kW/m? (100 kW/1.8 m?)

    Zapewne marketoid nie doczytał do końca i może to być wartość kWh/
    dzień przy pełnym słońcu, albo coś inszego :>

    > Bo do niczego mi nie pasuje.
    > Linka ktora podales to raczej cos w rodzaju "fajnie by bylo miec taka
    > wykladzine"
    > Ale nawet 3cm2 do kupienia nie widzialem :)

    Ano właśnie, temat jest przebąkiwany gdzieś tak od 2006 roku, tu i tam
    pojawiały się niusy że technologia
    jest "tuż tuż", ci tutaj na przykład : http://www.nanosolar.com/technology
    chwalą się że niby zrobili, ale gdzie to kupić to póki co nie
    wiadomo :>
    Oczywiście po każdej takiej informacji ktoś pisał że wszechobecne
    lobby producentów tradycyjnych solarów... itp. etc. ;)

    Jeżeli ktoś znajdzie coś namacalnego to proszę o info.

    Pzdr.
    L.

  • 12. Data: 2011-04-29 13:34:09
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.04.2011 08:59, Lisciasty pisze:

    > fotowoltaiki, gotowy zestawik z dwoma inwerterami na sieć, licznikiem
    > i modułem internetowym który zbiera na bieżąco dane, robi wykresiki i
    > inne takie (do obejrzenia tu: http://solarlog-home6.de/fafa/ ).
    > Koleżka twierdzi, że instalacja zwróci mu się po 6-7 latach
    > (oczywiście za energię pakowaną do sieci płacą mu dobre pieniądze ;)
    > Abstrahując od opłacalności i sensowności takiego czegoś, jest to
    > fajna zabawka i patrząc w archiwalne dane, nawet w niektóre dnie
    > stycznia jest w stanie nakręcić te 25 kWh dziennie. W kwietniu ma

    Hmm... Policzmy. 25kWh na dobę to (średniorocznie) niech będzie moc
    rzędu 2kW (liczmy pół dnia słońca).

    To daje jakieś 20 paneli po 120W (uwzględnijmy zachmurzenia, opady,
    zabrudzenia itepe i liczmy, że te mają 100W).

    To jakieś 30 tysięcy na same panele amorficzne, może nieco więcej.

    25kWh to jakieś 6zł czyli coś koło 13-14 lat i to przy założeniu, że nie
    będzie awarii, zniszczeń, zalegania śniegu itepe.

    Poprawcie mnie, jeśli coś źle liczę...

  • 13. Data: 2011-04-29 17:15:55
    Od: ptoki <s...@g...com>

    Lisciasty wrote:

    > Zapewne marketoid nie doczytał do końca i może to być wartość kWh/
    > dzień przy pełnym słońcu, albo coś inszego :>
    ale takie "cos inszego" sprawia ze wogole nie warto tego czytac. >

> [...]
    > Oczywiście po każdej takiej informacji ktoś pisał że wszechobecne
    > lobby producentów tradycyjnych solarów... itp. etc. ;)
    to jjuz bym podejzewal spisek tych od dachowki i blachy. bo majac
    takie wykladziny panelowe nie trzeba nic tylko deskowanie na dachu.
    pewnie nawet mi ejsca na gwozdzie do jej przybicia do dachu sie da
    zrobic :)

  • 14. Data: 2011-04-29 18:39:13
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 29 Kwi, 15:34, Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Poprawcie mnie, jeśli coś źle liczę...

    Odgrzebię maila do kolesia i napiszę to mi poda wszystkie szczegóły,
    koszta, kurs germańskiego kulomba na sekundę i takie tam, jak bede
    wiedział to dam znać ;)

    Pzdr.
    L.

  • 15. Data: 2011-04-29 19:52:20
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Lisciasty wrote:
> [...]
    > (oczywiście za energię pakowaną do sieci płacą mu dobre pieniądze ;)
    > Abstrahując od opłacalności i sensowności takiego czegoś, jest to
    > fajna zabawka i patrząc w archiwalne dane, nawet w niektóre dnie
    > stycznia jest w stanie nakręcić te 25 kWh dziennie. W kwietniu ma
    > średnio 25kWh, czyli generalnie oddaje sporo więcej niż potrzebuje na
    > własny użytek. Jest to jakieś rozwiązanie idei rozproszonej produkcji
    > energii, a kiedy w końcu wymyślą te nowe cienkowarstwowe kolektory (co
    > to miały być już z rok temu i kosztować niewielkie piniomdze) może i u

    tak tak... niemiaszek nie wie ile dopłąca do tego gówna w podatkach.

  • 16. Data: 2011-04-29 19:53:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Ława wrote:

> [...]
    >
    > 25kWh to jakieś 6zł czyli coś koło 13-14 lat i to przy założeniu, że
    > nie będzie awarii, zniszczeń, zalegania śniegu itepe.

    prawdopodbni egeramińskie dobre pańśtwo najpierw zabiera niemiaszkowi forsę
    w podatkach a potem mu łaskaiwe dopłąca do ogniw...

  • 17. Data: 2011-04-29 20:34:49
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 29 Kwi, 21:53, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:
    > prawdopodbni egeramińskie dobre pańśtwo najpierw zabiera niemiaszkowi forsę
    > w podatkach a potem mu łaskaiwe dopłąca do ogniw...

    Ja osobiście bym chciał, żeby nasze państwo tak nam zabierało i
    dopłacało jak rzeczonemu Niemiaszkowi.
    Chłop pracuje na niezbyt wysokim stanowisku (technik elektryk-dłubacz-
    monter), żona też jakoś skromnie.
    Zbudował wypasioną (nie dużą) chatę pełną bajerów jakie tylko można
    sobie w chacie wymyślić (pompa, reku, odzysk deszczówki, automatyka,
    modułowy garaż obok, solary, itp. itd.), a do tego stać go na wczasy i
    to nie takie nasze, z kielnią w ręce :>
    Inna kobitka, co prawda chaty własnej nie ma bo wynajmuje, ale jej
    głównym problemem ostatnio jest to, czy kupić mercedesa za 30 czy za
    40 tysięcy jurków :>
    Jakbyśmy żyli na takim poziomie, to przypuszczam że mielibyśmy
    generalnie w dupie to, czy złe państwo zabiera nam podatki żeby
    dopłacić do naszych fanaberii ;)

    Pzdr.
    L.

  • 18. Data: 2011-04-29 20:59:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 29.04.2011 21:52, Marek Dyjor pisze:

    > tak tak... niemiaszek nie wie ile dopłąca do tego gówna w podatkach.

    ...czego oczy nie widzą ;->