  • 1. Data: 2010-11-23 14:37:15
    Temat: Głupie pytanie
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    mam agregat Westlands kupiony w Praktikerze moc max 2200 znamionowa 2000 W.

    Potrzebuję go do wypompowania wody ze studni - 11 metrowej. Ale sklep w
    którym kupowałem pompę (taniego chińszczaka jakiś Eurotec) pomulił sięi
    zamiast 1250 W przysłał mi pompę 2250 W.

    I pytanie - jakie jest prawdopodobieństwo że podłączając pompę pod ten
    agregat agregat padnie o ile wogóle pompa ruszy.

    Odpowiedzi w stylu podłącz to sam zobaszysz sobie darujcie :)))

    MS

  • 2. Data: 2010-11-23 14:40:44
    Temat: Re: Głupie pytanie
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 23 Lis, 15:37, "Maciej S." <m...@c...pl> wrote:

    > I pytanie - jakie jest prawdopodobieństwo że podłączając pompę pod ten
    > agregat agregat padnie o ile wogóle pompa ruszy.

    Obstawiam, że agregat nie padnie, ale pompa po prostu nie ruszy.
    Silniki elektryczne mają zwykle ciężki start, a agregaty z kolei
    takowego nie lubią.

    J.

  • 3. Data: 2010-11-23 17:07:42
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Moc szczytowa agregatu >= 3x moc silnika, który ma zasilić.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 4. Data: 2010-11-23 20:39:54
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > Moc szczytowa agregatu >= 3x moc silnika, który ma zasilić.

    Zgodnie z tym, co autor wątku napisał, moc maksymalna (nie znamionowa) jego
    agregatu to 2200W, pompa ma 2250. Myślisz, że moc szczytowa tego agregatu
    będzie się od mocy maksymalnej znacząco różnić?

    Na agregatach się niespecjalnie znam, ale pamiętam, jak ktoś kiedyś chyba tu
    na grupie dowodził, że do maszyn trzeba agregat dobierać ze sporym zapasem,
    ponieważ musi być luz na rozruch silnika.

    J.

  • 5. Data: 2010-11-23 20:46:24
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Moc szczytowa agregatu >= 3x moc silnika, który ma zasilić.

    weź sobie jakąś tabletke i nie pitol takich rzeczy.

    Do wątkotwórcy: jesli pompa ruszy (całkiem możliwe) to będzie lekko
    przeciązać agregat. Dobry agregat powinien przeżyć, chinczyk -
    niekoniecznie. Lepiej wymien pompe na mniejszą.

    b.

  • 6. Data: 2010-11-23 21:02:42
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Do wątkotwórcy: jesli pompa ruszy (całkiem możliwe) to będzie lekko
    > przeciązać agregat. Dobry agregat powinien przeżyć, chinczyk -
    > niekoniecznie. Lepiej wymien pompe na mniejszą.

    Dziex

    MS

  • 7. Data: 2010-11-23 21:25:46
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > przeciązać agregat. Dobry agregat powinien przeżyć, chinczyk -
    > niekoniecznie. Lepiej wymien pompe na mniejszą.

    ruszy i da rade
    tylko paliwa zezre duzo wiecej
    wlasnie to przerabiam na jednej budowie
    agregat nutoll bodajze,
    znamionowa 2000 max 2200
    pilarka 2300 chodzi bez zarzutu tyle ze agregat sie dusi ale w sumie daje
    rade
    jedyne co to zuzycie paliwa skoczylo

    --
    -
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2010-11-23 21:32:12
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > pilarka 2300 chodzi bez zarzutu tyle ze agregat sie dusi ale w sumie daje
    > rade

    ale pilarka to obciązenie krótkotrwałe, uzwojenia agregatu mają czas na
    chłodzenie - a pompa moze pracować dłuzszy czas na maxa.

    b.

  • 9. Data: 2010-11-23 21:45:20
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Jarek P. napisał:

> [...]
    > chyba tu na grupie dowodził, że do maszyn trzeba agregat dobierać ze
    > sporym zapasem, ponieważ musi być luz na rozruch silnika.

    Akurat silnik w pompie ma dosyć lekki rozruch - z drugiej strony moc
    agregatu nie jest tak naprawdę limitowana wydajnością elektryczną
    generatora a mocą mechaniczną silnika - po przekroczeniu maksymalnej
    mocy silnik nie będzie w stanie utrzymać obrotów. Tak więc pozostaje
    cień nadziei że w opisywanym przypadku zapas energii zgromadzony w
    bezwładności mas wirujących agregatu wystarczy na utrzymanie jego
    obrotów w sensownym zakresie (a im niższe obroty agregatu tym łatwiejszy
    rozruch bo poślizg w silniku pompy spada) do momentu aż pompa wejdzie na
    obroty. Oczywiście gwarancji nie ma - gwarancja by była przy stosownym
    nadmiarze mocy.

    --
    Darek

  • 10. Data: 2010-11-23 21:52:33
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >

    > ale pilarka to obciązenie krótkotrwałe, uzwojenia agregatu mają czas na
    > chłodzenie - a pompa moze pracować dłuzszy czas na maxa.

    tu masz racje chodzi max 5-6 minut
    ale to i tak sporo
    BTW do autora watku
    a nie lepiej pompa spalinowa w takiej sytuacji?
    koszt chinczyka to 600-700 pln a wydajnosc na poziomie ~1m3 na minute
    wode chcesz wypompowac czy pompowac bo to roznica...

    --
    -
    pozdrawiam