  • 1. Data: 2010-11-23 14:49:18
    Temat: zatapianie siatki przy ujemnych temperaturach
    Od: "Adam" <a...@g...pl>

    Powoli kończe styropian, teraz bede kladl siatke, a tu idzie zima.
    Zadzwonilem do Ceresitu, zaproponowali mi Ceresit CT 85 ZIMA, ktorym mozna
    kleic przy 0st, tylko ta cena - ok 45 zl/worek, wiec odpada. Nie polecaja
    zadnych dodatkow typu plastyfikator do betonu. Kleje sa na bazie cementu,
    wiec teoretycznie plastyfikator powinien sie sprawdzic. Ale jak jest z
    wlasnosciami klejacymi/wytrzymaloscia kleju, czy taki plastyfikator nie
    popsuje wlasnosciwosci zaprawy? W necie nic nie mozna znalezc, zaden z
    producentow nie produkuje klei do niskich temperatur, wiec moze cos w tym
    jest.
    Kiki, dwa lata temu pisales, ze dawales cos takiego do kleju, wtedy byles
    zadowolony. Ale jakie masz teraz zdanie, po roznych perypetiach ze swoja
    budowa?
    Adam

  • 2. Data: 2010-11-23 15:29:13
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Adam" <a...@g...pl> wrote in message
    > Powoli kończe styropian, teraz bede kladl siatke, a tu idzie zima.

    więc nie kładź siatki na kleju, bo wszystko odejdzie

  • 3. Data: 2010-11-24 07:35:25
    Od: szary <n...@x...pl>

    Adam wrote:
> [...]
    > wiec teoretycznie plastyfikator powinien sie sprawdzic. Ale jak jest z
    > wlasnosciami klejacymi/wytrzymaloscia kleju, czy taki plastyfikator nie

    2 grosze
    W muratorze był artykuł sponsorowany (Jakieś stow. Wytw. Wapna) o
    plastyfikatorach i właściwościach wapna, gdzie twierdzili że plastyfikator
    tylko "napowietrza" i w ten sposób uplastycznia, i więcej sobie można tym
    popsuć niż poprawić.
    I chyba jest w tym jakaś prawda, bo ojciec wylał sobie coś w rodzaju
    podjazdu (dodał plastyfikatora) i skruszył mu się beznadziejnie.
    No ale, nie mam dużych doświadczeń. Dlatego tylko daję znać.

  • 4. Data: 2010-11-24 19:12:43
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "szary" <n...@x...pl> wrote in message

> [...]
    > podjazdu (dodał plastyfikatora) i skruszył mu się beznadziejnie.
    > No ale, nie mam dużych doświadczeń. Dlatego tylko daję znać.

    Bo wlał napowietrzającego stosowanego do zaprawy zamiast uszczelniacza do
    betonu.

  • 5. Data: 2010-11-24 21:51:51
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > więc nie kładź siatki na kleju, bo wszystko odejdzie

    A na co klasc?
    Adam

  • 6. Data: 2010-11-24 22:02:13
    Od: "adam" <a...@g...pl>

    > więc nie kładź siatki na kleju, bo wszystko odejdzie

    A Tobie odeszlo?

    Dokladnie dwa lata temu pisales:
    "Wlasnie jestem na etapie dolewania dodatku do betonu betonmróz (...)
    Nie mamy innego wyjscia i trzeba dodawac te srodki. Przeciez te kleje
    to glównie cement. (...) W sumie od 2 dni kazalem lac plyn."

    I w innym miejscu:
    "Mam wyniki z dodawania plastyfikatora uszczelniającego do minus 8
    stopni.
    Klej związał wyjątkowo szybko, jest 0 stopni i nie wygląda, żeby coś
    się
    miało stać złego. Kleiliśmy siatkę na styropian. Jest już twardo od
    16tej"

    Ciekawy jestem Twojej opinii teraz.

    Teoretycznie dodatki przeciwmrozowe powinny pomoc jesli chodzi o
    wiazanie kleju w ujemnej temperaturze. Ale jak one wplywaja na styro?
    To przeciez jakas chemia, pewnie na bazie soli, moze toto niszczy
    styro.
    Adam

  • 7. Data: 2010-11-24 23:54:53
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 24 Lis, 23:02, "adam" <a...@g...pl> wrote:

    > Teoretycznie dodatki przeciwmrozowe powinny pomoc jesli chodzi o
    > wiazanie kleju w ujemnej temperaturze. Ale jak one wplywaja na styro?
    > To przeciez jakas chemia, pewnie na bazie soli, moze toto niszczy

    Jak juz cos chcesz dodawac to mrowczan wapnia. Do kupienia w Leroy
    Merlin w malych paczuszkach :) Dawkowanie w zaleznosci od zawartosci
    cementu. Ja tego uzywalem na klej na siatke na styro ale piwniczny - w
    calosci pozniej przysypany.. Rok wisial na wierzchu i nic sie nie
    dzialo - klej wygladal normalnie, byl twardy etc :) Ale na styro ktory
    widac (parter) chyba bym sie nie odwazyl - moze bedzie OK, a moze pol
    elewacji Ci za rok odpadnie razem z drogim tynkiem i wszystko bedzie
    trzeba robic od nowa.. Czego Ci oczywiscie nie zycze :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 8. Data: 2010-11-25 11:30:24
    Od: shaman <s...@p...wytnij.onet.pl>

    W dniu 2010-11-23 15:49, Adam pisze:
> [...]
    > zadowolony. Ale jakie masz teraz zdanie, po roznych perypetiach ze swoja

    Wpisz w google "Mrozoklej". Producent podaje, że dzięki niemu można
    prowadzić prace ociepleniowe do -8C. Ile w tym prawdy nie wiem..

    PZDR
    Shaman

  • 9. Data: 2010-11-25 20:01:35
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 23 Lis, 15:49, "Adam" <a...@g...pl> wrote:
> [...]
    > zadowolony. Ale jakie masz teraz zdanie, po roznych perypetiach ze swoja

    Zaprawy na bazie cementu, wiaza przy ujemnych temperaturach, jesli
    cieplo hydratacji cementu wystarcza do takiego podgrzania zaprawy,
    zeby nie zamarzla, zanim cement zwiaze wode.
    Cieplo hydratacji mozna podniesc, poprzez dodanie przyspieszaczy
    wiazania cementu.
    Najbardziej popularnym byl dawniej chlorek wapnia, ale teraz jest
    nieuzywany, ze wzgledu na przyspieszanie korozji stali.
    Mrowczany, weglany, cukier, tez powoduja przyspieszenie reakcji
    wiazania.
    Najlepiej dziala weglan litu.
    Przyspiesza wiazanie rowniez dodatek cementu glinowego.

  • 10. Data: 2010-11-26 10:49:40
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "adam" <a...@g...pl> wrote in message

    > A na co klasc?