  • 1. Data: 2009-03-30 17:09:29
    Temat: Gwintownica do rur, tania, jaką wybrać ?
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@W...gazeta.pl>

    Witam
    Zamierzam kupić taki zestaw. Jak patrzę na Allegro to jest parę zestawów -
    przeważnie w komplecie 3-5 głowic, na rózne rozmiary plus pokrętka.
    Mam swiadomośc, że modele w cenie 100-200 PLN, to tkzw. chińszczyzna, nie
    mniej może ktoś z Szanownych Kolegów używa podobnego zestawu i może coś
    polecić, co przetrwa więcej niż kilka gwintowań:))).
    Pozdrowienia
    PP

  • 2. Data: 2009-03-30 20:23:40
    Temat: Re: Gwintownica do rur, tania, jaką wybrać ?
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    PL(N)umber_One wrote:
> [...]
    > mniej może ktoś z Szanownych Kolegów używa podobnego zestawu i może coś
    > polecić, co przetrwa więcej niż kilka gwintowań:))).
    A ile tych gwinów chcewsz zrobić?Jak mniej niż 50 to spokojnie przetrwa,
    szkoda kasy wyrzucać, tylko delikatnie kręć, mocno smaruj olejem i
    pamiętaj o zrywaniu wióra aby ci nie wszedł w gwint bo narzynke urwiesz.
    A tak całkiem z innej beczki, co masz zamiar robić, bo teraz w zasadzie
    gwintownica jest zbędna. Sa inne materiały przyjemne i szybkie w
    łączeniu i wygodne.

    --
    -----
    Pozdr

  • 3. Data: 2009-03-30 21:42:42
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "PL(N)umber_One " <p...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mniej może ktoś z Szanownych Kolegów używa podobnego zestawu i może coś
    > polecić, co przetrwa więcej niż kilka gwintowań:))).

    No ja niestety nie podzielam optymizmu JanuszaK. Niestety jak kiepsko
    trafisz to taka gwintownica nie przetrwa nawet jednego gwintu. Wszystko
    zalezy jak sie trafi i jak duze gwinty chcesz nacinac. Nie tak dawno temu
    sprzedalem cos takiego mojemu zaprzyjaznionemu instalatorowi. Po pierwszej
    wymianie grzechotki ktora naciela kilka gwintow (nie bylo to 50) druga nie
    naciela nawet poczatku gwintu 2". Teraz czekam na trzecia sztuke, oby
    lepsza. O ile same glowice jeszcze jako tako, to pokretla do tego, niestety
    dobrego slowa powiedziec nie mozna.

    Pozdro.. TK

  • 4. Data: 2009-03-30 21:50:16
    Od: "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl>

    Dzięki
    O innych materiałach i technologiach wiem. Potrzebuję nieco przerobić
    istniejącą ( w stali) instalację w domku letniskowym. Poza tym w domu mam też
    instalacje w stali, a że leciwe juz są, to od czasu do czasu muszę kawałek
    rurki nagwintować.
    Wolę się zapytać, bo kiedyś kupiłem (o święta naiwności) chiński zestaw
    pilników zdzieraków do drewna za 10 złotych. Wszystkie pilniki straciły zęby,
    przy pierwszym !!! piłowaniu sosnowej deski.
    Patrzę po ofertach Allegro tanich zestawów, pewnie obdzwonię sprzedawców i
    wybiorę tego, który oferuje zapasowe noże, czy całe wkładki.
    PP

  • 5. Data: 2009-03-31 07:47:27
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Wypożycz.
    Ja mam jak najgorsze doświadczenia z chińskimi narzynkami.
    Nie dość, że cholerstwo nie chce zacząć gwintu i trzeba robić szlifierką
    stożek, to jeszcze gwint wychodzi poszarpany.
    Ostatecznie skończyłem gwintowanie ruską narzynką z lat 70 tych i ta nie
    robiła problemów
    Jacek

  • 6. Data: 2009-03-31 18:02:10
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 30 Mar 2009 21:50:16 +0000 (UTC), PL(N)umber_One napisał(a):

> [...]
    > instalacje w stali, a że leciwe juz są, to od czasu do czasu muszę kawałek

    Szczerze mówiąc, mając podobny problem zdecydowałem się na PEX-y. Mniej
    roboty, a efekty takie same.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 7. Data: 2009-03-31 18:28:40
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "PL(N)umber_One " <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Dzięki
    > O innych materiałach i technologiach wiem. Potrzebuję nieco przerobić
    > istniejącą ( w stali) instalację w domku letniskowym.

    Nikt nie każe ci przeróbki wykonać w materiale oryginalnym. Zrób w PEX.