  • 1. Data: 2011-07-28 21:11:32
    Temat: Hilti TE 2-M (pytanie do właścicieli)
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    Czy logo "Hilti TE 2-M" na tej wiertarce jest zwykłą podłą naklejką?
    Mam takie używane Hilti do kupienia i właśnie ta naklejka mnie niepokoi. W
    domu używam generalnie Boscha zielonego i niebieskiego, Metabo i AEG, a tam
    loga są tłoczone (ewentualnie nadrukowane).
    Wiem, że podrabiane sprzęty wjeżdżają do kraju bez żadnych znaków firmowych
    a dopiero potem nakleja się właśnie naklejki, stąd moje pytanie.

    Teoretycznie mogę zaguglać w grafice ale jestem na długim wyjeździe i
    korzystam z netu orange, gdzie zdjęcia są mocno kompresowane. Jedyne
    porządne foto co znalazłem to zdjęcie nowego modelu TE 2-M a tu logo wygląda
    mi na drukowane.

  • 2. Data: 2011-07-29 07:59:08
    Temat: Re: Hilti TE 2-M (pytanie do właścicieli)
    Od: "widow" <w...@t...pl>

[...]

    Jak masz jakiekolwiek wątpliwości to nie kupuj. Podróby Hilti wyglądają
    często identycznie, ale tandetnie, logo różni się krojem pisma itp. Kilka
    lat temu kolega też miał kupić "lekko używaną wiertarkę Hilti" i jak się
    okazało była to podróba z naklejką. Z tego co się orientuję nie stosują oni
    na sprzęcie profi naklejek. A to, że ktoś próbuje Tobie sprzedać sprzęt
    używany ma dodatkowo przekonać Ciebie, że to solidne urządzenie, możliwe, że
    nawet celowo "postarzane".
    Już lepiej zainwestuj w Boscha, kiedyś nie do zajeżdżenia była wersja
    niebieska.

  • 3. Data: 2011-08-04 20:56:53
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    widow wrote:
> [...]
    > Ciebie, że to solidne urządzenie, możliwe, że nawet celowo
    > "postarzane". Już lepiej zainwestuj w Boscha, kiedyś nie do zajeżdżenia

    ten wypadek jest trochę inny. Ten hilti jest mojego brata, kupił go ze 2
    lata temu od znajomego handlarza na giełdzie.
    Zdaje mi się, że to była nówka z walizą. Handlarz handluje od lat, nówkami i
    używkami, nawet sklep ma.
    Brat zapewnia, że handlarz nie dałby mu podróbki.

    I wszystko byłoby cacy gdyby nie ta naklejka :)

  • 4. Data: 2011-08-05 08:10:40
    Od: " widow" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]
    > używkami, nawet sklep ma.
    > Brat zapewnia, że handlarz nie dałby mu podróbki.
    >
    > I wszystko byłoby cacy gdyby nie ta naklejka :)

    Nowe, oryginalne Hilti i sprzedawca z giełdy? :]]]]]]]]]
    Miałem kilka wiertarek Hilti w ręku i wszystkie logo Hilti miały nadrukowane.
    Te z naklejkami można znaleźć na allegro i to właśnie są podróbki (kolega parę
    lat temu właśnie na taką się napalił do firmy chciał zakupić).
    Wiesz, może i będzie to egzemplarz ok, wybór należy do Ciebie.

  • 5. Data: 2011-08-05 11:50:40
    Od: "frank drebin" <b...@v...pl>

    widow wrote:

    > Nowe, oryginalne Hilti i sprzedawca z giełdy? :]]]]]]]]]

    facet generalnie ma sklep z nowymi i używanymi narzędziami, na giełdzie to
    tylko dodatkowo.
    Ja osobiście go nie znam więc się nie wypowiadam.

> [...]
    > nadrukowane. Te z naklejkami można znaleźć na allegro i to właśnie są
    > podróbki (kolega parę lat temu właśnie na taką się napalił do firmy

    Sam uratowałem kilka razy znajomych od takich "okazyjnych" zakupów i dlatego
    pytam bom zgłupiał.
    Sam bym nie wziął takiego naklejkowego sprzętu ale nigdy nie miałem hilciaka
    w ręku. Tylko dlatego tu zapytałem bo mnie brat zapewnia, że gość by mu
    podróbki nie dał.
    > Wiesz, może i będzie to egzemplarz ok, wybór należy do Ciebie.
    ja się bronię choć hilciak dwa lata był używany przez brata (ale amatorsko
    tylko) i nie było problemów.
    No ale sprzęt coraz starszy i różnie może być.

    W każdym razie dzięki za radę.

  • 6. Data: 2011-08-19 11:15:46
    Od: "janko walski" <j...@o...com.pl>

    Użytkownik "frank drebin" <b...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tylko) i nie było problemów.
    > No ale sprzęt coraz starszy i różnie może być.

    Kupuj, bo to jest okazja jaka się nigdy nie powtórzy. Sprzęt jest
    oryginalny, bo to sprzęt Twojego brata kupiony u handlarza, który Twojemu
    bratu nigdy w życiu by nie sprzedał podróbki i nieważne jest to, ze Ty go
    nie znasz. Wszyscy jesteśmy tego pewni, bo tak twierdzisz. :)

    Kolego w jaki sposób mamy Ci pomóc?
    Czego od nas oczekujesz, że będziemy wróżkami?
    Może być tak, że kiedyś, kiedy jeszcze nie produkowano podróbek firma
    naklejała tylko podłe naklejki, a teraz w obronie przed konkurencją napisy
    są tłoczone. Dla przykładu tak było z Boschem.
    Sam kilkanaście lat temu kupiłem młotowiertarkę Bosch GBH 2-24 DFR
    posiadającą podłą naklejkę i używam jej intensywnie po dzień dzisiejszy
    wymieniając przez te kilkanaście lat 2-krotnie kabel i kilka razy go
    skracając, bo się przerywały żyły w kablu na skutek intensywnego użytkowania
    oraz kilkakrotnie szczotki, a po kilkunastu latach (kilka dni temu)
    wymieniłem uchwyt SDS-Plus, bo przestał już trzymać narzędzia. Poza tymi
    typowo eksploatacyjnymi sprawami wiertarka jest nie do zajechania.
    Kupowałem też nowsze modele Bosch GBH 2-24 DFR i GBH 2-26 DFR z wytłoczonymi
    napisami oraz podróbki obydwu tych modeli pod nazwami Eurotec bez wytłoczeń.
    Niestety nowsze modele to już nie jest to. Są już bardziej wrażliwe na pył.
    Zwłaszcza szczotkotrzymacze w modelu GBH 2-26 DFR, które po roku czasu już
    niezbyt precyzyjnie przełączają. Pod tym względem podróbki niewiele ustępują
    oryginałom.
    Podobnie jest też ze sprzetem Hilti. Jeżeli są to starsze, oryginalne modele
    to posłużą jeszcze przez wiele lat, bo to są sprzęty nie do zajechania.

    Najpewniejszym sposobem będzie wziąć ten sprzęt pod pachę i udać się do
    autoryzowanego serwisu. Tam powiedzą CI wszystko o tym sprzęcie. Przy okazji
    rozkręcą, wyczyszczą zakonserwują, a w razie zużycia jakichś części (np.
    szczotki czy przewód) wymienią i sprzęt będzie prawie jak nówka. Umów się z
    obecnym właścicielem, że sprzęt kupisz jeżeli nie okaże się podróbką.