  • 51. Data: 2014-01-21 11:12:52
    Temat: Re: Ile NAPRAWDĘ kosztuje dom?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "mcs" <...@...pl> napisał w wiadomości
    news:52de2aea$0$2227$65785112@news.neostrada.pl...
    > Świetna pamięć.
    > 100 kg zagęszczarka zagęszcza na kilka cm? To chodząc zagęścić można
    > głębiej.

    ty kompleks jakis masz? Czepiasz sie ludzi którzy umieją wiecej? Czep sie i
    mnie - za stan surowy wydałem na robociznę 2000zł. Resztę zrobiłem sam
    (+rodzinna ekipa).

    b.

  • 52. Data: 2014-01-21 11:54:53
    Od: "mcs" <...@...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości

    > ty kompleks jakis masz? Czepiasz sie ludzi którzy umieją wiecej? Czep sie
    > i mnie - za stan surowy wydałem na robociznę 2000zł. Resztę zrobiłem sam
    > (+rodzinna ekipa).

    I też wydałeś 10k na indywidualny projekt który ci zaraz kierbud za 3 koła
    poprawiał?
    Skąd wiesz, że on umie więcej? Bo więcej pisze?

    A jaki miałbym mieć kompleks?

    mcs

  • 53. Data: 2014-01-21 12:11:00
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mcs" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > I też wydałeś 10k na indywidualny projekt który ci zaraz kierbud za 3 koła
    > poprawiał?

    A zrobiłbyś mi projekt taniej?
    Już pisałem wielokrotnie, ale do Ciebie nie dociera. Na działce nie mieścił
    się żaden projekt gotowy a zadowalającej nas powierzchni stąd decyzja o
    zrobieniu projektu indywidualnego. (za to działka oczywiście była tańsza).

    Może po prostu źle szukaliśmy, ale nie udało nam się znaleźć tańszego
    architekta który zaprojektuje dom tak jak _my_ chcemy. Owszem mieliśmy
    oferty nawet poniżej 5 tysięcy, ale już po pierwszej lub drugiej rozmowie i
    kilku wstępnych szkicach dowiadywaliśmy się że to ONI są architektami i to
    ONI będą decydować w jakim domu my możemy mieszkać.

    Co do zmian to na etapie projektu planowałem murować fundament z bloczków -
    bo większość moich znajomych tak robiła i wydawało mi się to najprostszym
    rozwiązaniem do samodzielnej budowy. Dopiero później wpadłem na pomysł, że
    jak jest glina to można nie robić szalunków i lać fundament do ziemi i po
    przeliczeniu że wyjdzie taniej pytanie do kierbuda i decyzja że zmieniamy.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 54. Data: 2014-01-21 12:45:05
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 20 Jan 2014 16:02:58 +0100, Jan Drawski napisał(a):

    > To jest zależne od dużej ilości czynników ale orientacyjnie ja (chyba
    > każdy inaczej) to oceniam tak:
    > 1. Malutki domek 300 - 400 tys. zł.
    > 2. Mały domek 400 - 500 tys. zł.
    > 3. Średni dom 500 - 1200 tys. zł.
    > 4. Duży dom od 1,2 mln zł.

    Możesz dopisać przedziały metraży - tak pi-razy-oko?

    --
    Franc

  • 55. Data: 2014-01-21 13:14:51
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > I też wydałeś 10k na indywidualny projekt który ci zaraz kierbud za 3 koła
    > poprawiał?

    projekt robilem sam :-) Koszt: zero. Filmiki z budowy leżą tu
    https://www.youtube.com/watch?v=Kwg0qX-7vsU
    Stan taki jak na filmach jest do dzis, na razie nic wiecej nie robie.

    > Skąd wiesz, że on umie więcej? Bo więcej pisze?

    bo pisze z sensem

    > A jaki miałbym mieć kompleks?

    "inni potrafią - a ja nie..."

    b.

  • 56. Data: 2014-01-21 14:38:02
    Od: "mcs" <...@...pl>

    > projekt robilem sam :-) Koszt: zero. Filmiki z budowy leżą tu
    > https://www.youtube.com/watch?v=Kwg0qX-7vsU
    > Stan taki jak na filmach jest do dzis, na razie nic wiecej nie robie.

    Projekt architektoniczny do pozwolenia na budowę?
    No tak to nie każdy może

    > bo pisze z sensem

    Bo ja wiem.

    > "inni potrafią - a ja nie..."

    No są takie rzeczy i nad nimi ubolewam.
    Ale kompleks to raczej wyższości "a ja potrafię lepiej" ;-)

    mcs

  • 57. Data: 2014-01-22 08:08:48
    Od: "mcs" <...@...pl>

> [...]
    > mieścił się żaden projekt gotowy a zadowalającej nas powierzchni stąd
    > decyzja o zrobieniu projektu indywidualnego. (za to działka oczywiście

    Co to za kształt, że prostopadłościanu nie mogłeś ustawić?

> [...]
    > i kilku wstępnych szkicach dowiadywaliśmy się że to ONI są architektami i
    > to ONI będą decydować w jakim domu my możemy mieszkać.

    Coś się zmieniło, kiedyś twierdziłeś, że jak kusych psów było takich, którzy
    chcieli zaprojektować co chcesz ;-)

    pozdrawiam

    mcs

  • 58. Data: 2014-01-22 09:56:28
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "mcs" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Czy Ty się kiedyś nauczysz normalnie pytać zamiast snuć domysły?

    Nigdzie nie napisałem że prostopadłościan się nie mieści. Działka jest
    wąska. MPZP wymaga skośnego dachu a my chcieliśmy garaż dwustanowiskowy.
    Jest sporo gotowców na wąską działkę ale znaczna większość ma płaski dach i
    brak garażu albo garaż jednostanowiskowy.

    > Coś się zmieniło, kiedyś twierdziłeś, że jak kusych psów było takich,
    > którzy chcieli zaprojektować co chcesz ;-)

    Nie rozumiem porównania znaczy się dużo czy mało?

    Nie przypominam sobie bym kiedykolwiek stwierdził że jest dużo architektów
    którzy zaprojektują to co klient chce. Wręcz przeciwnie wielokrotnie pisałem
    aby takiego szukać a nie brać pierwszego z brzegu co ma "wizję".

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 59. Data: 2014-01-22 12:14:58
    Od: "mcs" <...@...pl>

    > Nie przypominam sobie bym kiedykolwiek stwierdził że jest dużo architektów
    > którzy zaprojektują to co klient chce. Wręcz przeciwnie wielokrotnie
    > pisałem aby takiego szukać a nie brać pierwszego z brzegu co ma "wizję".

    - - - - - - - -
    Użytkownik "Adam R" napisał w wiadomości grup

    > Ja szykuję się do budowy domu i poszukuję architekta, który wykona dla
    > mnie projekt indywidualny. Wydajesz się być zadowolony z domu ;) Czy
    > możesz mi przesłać na priv namiary na swojego architekta?

    Niestety on już się nie zajmuje domkami - teraz tylko duża przemysłówka. Ale
    to nie problem, gdy szukałem architekta to sporo było takich którzy zrobią
    jak klient chce a nie jak im się wydaje że dla klienta będzie najlepiej.

    Już w trakcie pierwszej rozmowy z potencjalnym architektem wiadomo, czy to
    osoba skłonna do dialogu czy taka która wie wszystko najlepiej. Nie wiem,
    czy to kwestia przypadku, ale żadna z kobiet Architektek które miałem
    nieszczęście spotkać nie była skłonna do dialogu. One wiedziały wszystko
    najlepiej łącznie z tym ile pokoi dla dzieci potrzebujemy :-)

    Ps. Możesz sprawdzić tego architekta: www.b2architekci.pl kolega ma od niego
    projekt i z tego co wiem, ma go dokładnie takiego jaki chciał, a szczegóły
    uzgadniali na wielu kolejnych spotkaniach przez kilka miesięcy - więc ten
    architekt jest skłonny do dialogu.

    Pozdrawiam
    Ergie
    - - - - - - - -

    Przejęzyczyłeś się?
    Ale jak zwykle, wiedziałeś, co obecnie robi gość z którym miałeś kontakt
    kilka lat wcześniej.

    Nie musimy rozmawiać.
    Czytam tą grupę aby wyciągnąć informacje i porady mi przydatne. Ale żeby coś
    zastosować muszę się upewnić, że radzący wie o czym mówi.
    Czy w necie czy w realnym życiu. Np. sam fakt, że ktoś ma uprawnienia
    kierownika budowy mi nie wystarczał, żeby bezkrytycznie przyjmować jego
    uwagi.
    Dla mnie Twoje wywody są niewiarygodne, chociaż widzę, że na grupie jest
    inna opinia.

    Nie będę już komentował Twoich listów.
    Co nie znaczy, że nie będę z uśmiechem czytał tych barwnych opowieści.

    zdrówka życzę

    mcs

  • 60. Data: 2014-01-22 12:33:25
    Od: Budyń <b...@r...pl>