  • 1. Data: 2014-01-14 18:46:16
    Temat: Program w TV: Grand Deskigns - wstawianie okien
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W TV leci cykliczny program o budowie domów: Grand Designs. Prawie
    zawsze gdy wstawiają tam okna - oddzielnie montują ramy a oddzielnie
    szyby. Dlaczego tak? Co ze szczelnością? Co z jakością montażu?

    Czy w Anglii każdy budowlaniec sam montuje szyby w oknach?

    --
    MN

  • 2. Data: 2014-01-14 20:48:17
    Temat: Re: Program w TV: Grand Deskigns - wstawianie okien
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Tue, 14 Jan 2014 18:46:16 +0100, Marcin N napisał(a):

    > W TV leci cykliczny program o budowie domów: Grand Designs. Prawie
    > zawsze gdy wstawiają tam okna - oddzielnie montują ramy a oddzielnie
    > szyby. Dlaczego tak? Co ze szczelnością? Co z jakością montażu?

    Bardzo lubię ten pogram. Zwykle są to oszklenia w dziesiątkach m2 a koszt
    okien liczy się w dziesiątkach tys. funtów, stąd chyba taka metoda montażu.
    Było jednak kilka odcinków, gdzie wstawiano okna standardowe i wydaje mi
    się, że wtedy było już standardowo. Oni mają tam inny klimat, całkiem
    inaczej niż my podchodzą do mostków termicznych, jak ktoś buduje eko dom,
    to zawsze są próby szczelności, a najważniejsze co się przewija przez
    prawie każdy odcinek to zabezpieczenie przed deszczem.

    Z ciekawostek w kilku odcinkach można usłyszeć nasz ojczysty język,
    niestety nie po stronie inwestorów:)

    --
    scruffty

  • 3. Data: 2014-01-14 21:33:47
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 14.01.2014 o 20:48 scruffty <s...@i...pl> pisze:

> [...]
    > się, że wtedy było już standardowo. Oni mają tam inny klimat, całkiem
    > inaczej niż my podchodzą do mostków termicznych, jak ktoś buduje eko dom,
    Wydumki tam mają czasami straszne, np grzejące okna żeby zaoszczędzić na
    energii :) Grzejące bo z napylonymi grzałkami były, na dodatek drogie jak
    cholera.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 4. Data: 2014-01-14 22:03:25
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Tue, 14 Jan 2014 21:33:47 +0100, janusz_k napisał(a):

    > Wydumki tam mają czasami straszne, np grzejące okna żeby zaoszczędzić na
    > energii :) Grzejące bo z napylonymi grzałkami były, na dodatek drogie jak
    > cholera.

    Nie wiem, na której serii utknąłeś i co leci w tv (ja oglądam mniej więcej
    na bieżąco z UK), ale zauważyć można, że im dalej w las tym większy odjazd.
    Jeszcze w serii 9 były domy w miarę "normalnych" lub lekko bogatszych
    ludzi, potem zaczęli wyścig z kasą i kilka odcinków z rzędu były realizacje
    po grubo ponad 1 mln ? - ale tytuł programu nobilituje:)

    Jeszcze oglądałem:
    - Grand Designs Australia - fajne, ale mało odcinków,
    - The House That ?100k Built - odwrotność GD, ze 2 odcinki były fajne, bo
    pokazywały, że za niewielką kasę można zrobić coś fajnego.

    --
    scruffty

  • 5. Data: 2014-01-15 09:58:11
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 14.01.2014 o 22:03 scruffty <s...@i...pl> pisze:

    > Nie wiem, na której serii utknąłeś i co leci w tv (ja oglądam mniej
    > więcej
    > na bieżąco z UK),
    No to zareklamuję DOMO, tam to leci, która seria to nie wiem bo oglądam od
    czasu do czasu.

> [...]
    > realizacje
    > po grubo ponad 1 mln ? - ale tytuł programu nobilituje:)

    Mnie powalił mini zamek w Hiszpani, budował go chłop całkiem na pałę, jak
    miał wizję tak robił, efekty "ciekawe", opisać się tego nie da, klatka
    schodowa wychodzi w połowie piętra, okna z klatki także przesunięte co
    najmniej o piętro. Dziwne że mu się to nie zawaliło.

    --

    Pozdr
    Janusz