  • 11. Data: 2009-02-06 11:45:34
    Temat: Re: Ile ciepła przenika do sąsiada nade mną?
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Fakt, że kiedy dotykam sufitu, wydaje mi się on zimny i wilgotny.
    > Już sam nie wiem. Chciałem na sufit nakleić 5 cm, ale boję się, że mi
    > wszystko nie wytrzymać wagi i maty mogą się odspoić i cały sufit się może
    > zarwać. Stąd myślałem o 2 cm.

    Po pierwsze:
    Jeśli sufit masz zimny i wilgotny to dołożenie izolacji od srodka na 99% da ci
    zagrzybiony sufit po 1-2 sezonach grzewczych. Zaoszczedzisz tysiac zl a bedziesz
    mial sufit do remontu. Nie polecam.

    Po drugie.
    Co ty masz za sufit ze 5cm styropianu ci go zarwie?

    Jak cieplo ma sąsiad u siebie? Idz do niego na herbatke i wez ze soba termometr.
    Jak ma cieplo to znaczy ze to ty jestes ten zly i po prostu ty nie grzejesz.

    Ile wydajesz na grzanie mieszkania i czym to grzejesz?

    Najmniej zle co mozesz zrobic oprocz podania tutaj wlasciwych informacji
    (konkretnych a nie "wydaje mi sie") to zamontowac takie ocieplenie w jednym
    pomieszczeniu i po roku zobaczyc czy zdalo egzamin.

    Sam ocieplalem sufit od srodka i udalo mi sie to zrobic tak aby nie miec wilgoci
    ale nie polecam. Taniej wychodzi zrobic dobrze.
    Te twoje 5cm na scianie troche pomoze ale zle ze tak cienko zrobiles. Co prawda
    20cm to przesada ale 10cm to rozsadne optimum.

    Zweryfikuj czy nie masz przeciagow tedy moze duzo energii uciekac.

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 12. Data: 2009-02-06 11:55:09
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>

    Użytkownik "jangr" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Sufit jest bardzo zimny mimo, że przecież ciepło z grzejnika idzie do
    > góry. Przy suficie też nie jest za ciepło.
    > Czytałem, że aby był efekt, WSZYSTKIE drogi ucieczki należy zlikwidować. A
    > co z sufitem?

    Pogadaj z sąsiadem jaką on ma temperaturę u siebie, jeśli różnica między
    Twoim mieszkaniem a jego jest mniejsza niż 5-6 stopni (czyli Ty masz 23 a
    on 17), to nie ma sobie co zawracać głowy sufitem, bo tam nie będzie dużych
    strat w porównaniu z piwnicą, czy ścianą zewn.

    Może być też inny przypadek - sufit u Ciebie jest połączony z jakimś
    mostkiem
    cieplnym - np balkonem u sąsiada - wtedy izolacja od mostka jest wskazana
    jak
    najbardziej. Ale to bez konkretnej wiedzy o konstrukcji budynku dosyć trudno
    wyrokować.
    Janusz Pawlinka

  • 13. Data: 2009-02-06 12:02:13
    Od: "jangr" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:1362.000000b2.498c22de@newsgate.onet.pl...

> [...]
    > da ci
    > zagrzybiony sufit po 1-2 sezonach grzewczych. Zaoszczedzisz tysiac zl a

    No, z tym to się nie zgodzę. Sufit to ja mam wilgotny teraz, kiedy jest
    zimny. Para wodna "bytowa" z mojego mieszkania się na nim wykrapla, bo nie
    jest izolowany. Po założeniu izolacji termicznej i uszczelnieniu, po pewnym
    okresie wilgoć wyniesie się przez podłogę sąsiada, bo jej źródło przestanie
    istnieć.

    > Po drugie. Co ty masz za sufit ze 5cm styropianu ci go zarwie?

    Trzeba doliczyć ciężar kleju i zewnętrzną powłokę, np. siatkę, etc.

    > Jak cieplo ma sąsiad u siebie? Idz do niego na herbatke i wez ze soba
    > termometr.
    > Jak ma cieplo to znaczy ze to ty jestes ten zly i po prostu ty nie
    > grzejesz.

    Ja grzeję sąsiada przez strop, a sąsiad przez swój strop tego z II piętra.
    Jemu bilans się zgadza, mnie nie.

    > Ile wydajesz na grzanie mieszkania i czym to grzejesz?

    Grzeję gazem. Mieszk. 70 m2. Wydatek gazu obecnie po dociepleniu 1 pokoju to
    11 m3/dobę (330/mc), - na zewnątrz około zera - a temperatura wewnątrz około
    16,5-17°C, w docieplonym 18°C. Mam tego dość.

    > Najmniej zle co mozesz zrobic oprocz podania tutaj wlasciwych informacji
    > (konkretnych a nie "wydaje mi sie") to zamontowac takie ocieplenie w
    > jednym pomieszczeniu i po roku zobaczyc czy zdalo egzamin.

    Kilka lat temu w małym pokoiku dałem na podobną ścianę 2 cm styro, na
    podłogę 4 cm styro
    i się trochę poprawiło. Teraz poszedłem "na całość" - dałem 5. :-)

    > Sam ocieplalem sufit od srodka i udalo mi sie to zrobic tak aby nie miec
    > wilgoci
    > ale nie polecam. Taniej wychodzi zrobic dobrze.

    No właśnie, ale jak?

    > Te twoje 5cm na scianie troche pomoze ale zle ze tak cienko zrobiles. Co
    > prawda 20cm to przesada ale 10cm to rozsadne optimum.

    Teraz też tak myślę.

  • 14. Data: 2009-02-06 12:02:31
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "HANA" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ściana z cegły stawiana ok. 1900 roku. Nośna. Stara czynszowa kamienica
    > poniemiecka.
    > Do tego ktoś dostawił ściankę z 1/4 cegły dziurawki i zrobił kilka cm
    > pustkę powietrzną. Na to był tynk. Dołożyłem 5 cm styro i wtopiłem siatkę
    > na klej.

    > Polistyren ekstrud. ma wsk. 0.035W/m2h

    ale 5 cm to malo jak piwnica nieogrzewana

    > Dokładnie tak jest. Ale po położeniu ww polist. powinno się bardzo
    > poprawić, a efekt jest na razie dość mizerny.

    jak nie byl fazowany i 5 cm to nic dziwnego
    jesli juz masz plyte OSB i niechcesz tego ruszac to zostaje ci jeden
    "patent"
    pewnie zaraz polowa grupy na mnie wsiadzie ale zdalo to egzamin
    w starych deskach ponawiercalem otwory takie zeby wlazla mi rurka od pianki
    i wpuscilem miedzy legary prawie 4 kartony
    (trzeba przeliczyc jaka przestrzen chcesz wypelnic i ile tego potrzeba i
    otwory mniej wiecej rownomiernie)
    piana najtansza wysokospieniona

    > Czego? Pokoju? Podłogi? Ściany?

    pokoi, jesli masz w kazdym to tedy ci zwiewa masa ciepla.

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 15. Data: 2009-02-06 12:05:28
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

> [...]
    > Już sam nie wiem. Chciałem na sufit nakleić 5 cm, ale boję się, że mi
    > wszystko nie wytrzymać wagi i maty mogą się odspoić i cały sufit się może

    różnica w wadze całego ocieplenia z zbrojeniem i tynkiem
    miedzy 2 a 5 cm jest niemierzalna...
    dziesiatki gramów na m2

  • 16. Data: 2009-02-06 12:10:24
    Od: "jangr" <j...@i...pl>

    > ale 5 cm to malo jak piwnica nieogrzewana

    6 cm

    > jak nie byl fazowany i 5 cm to nic dziwnego

    Był frezowany. 6 cm.

> [...]
    > pianki i wpuscilem miedzy legary prawie 4 kartony
    > (trzeba przeliczyc jaka przestrzen chcesz wypelnic i ile tego potrzeba i

    Uśmiejesz się. Tak zrobiłem kilka lat temu. Ta pianka pod dechami jest cały
    czas.

    > pokoi, jesli masz w kazdym to tedy ci zwiewa masa ciepla.

    Żadnej wentylacji nie ma oprócz kratek wentylacyjnych w kuchni i łazience i
    2 kominów. Kocioł i tzw. terma w łazience. Żeby wszystko działało, w
    niektórych oknach są nieco zdjęte uszczelki.

  • 17. Data: 2009-02-06 12:17:35
    Od: "jangr" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > on 17), to nie ma sobie co zawracać głowy sufitem, bo tam nie będzie
    > dużych strat w porównaniu z piwnicą, czy ścianą zewn.

    Każde takie działanie ocieplające jest przecież na niekorzyść sąsiada.
    Dlatego nie chcę go nachodzić, żeby potem mu się pogorszyło. To nieetyczne
    ... :-)

> [...]
    > jak
    > najbardziej. Ale to bez konkretnej wiedzy o konstrukcji budynku dosyć

    No, tak mam w drugim pokoju, jeszcze nie ruszanym. Ale tam w miejscu balkonu
    sąsiada sufit się oberwał i wisi 14 cm niżej.

  • 18. Data: 2009-02-06 13:49:02
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > i 2 kominów. Kocioł i tzw. terma w łazience. Żeby wszystko działało, w
    > niektórych oknach są nieco zdjęte uszczelki.
    To pomysly mi sie skonczyly... zostaje... kamera termowizyjna?
    gdzie to jest? moze gdzies blisko to podjade popatrzec ;-)
    Andrzej

  • 19. Data: 2009-02-06 15:13:30
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>

> [...]
    >
    > Każde takie działanie ocieplające jest przecież na niekorzyść sąsiada.
    > Dlatego nie chcę go nachodzić, żeby potem mu się pogorszyło. To nieetyczne

    No niekoniecznie - jak sam piszesz, masz 17-18 st, to jak sąsiad ma +20 st
    to on Tobie grzeje sufit, a nie na odwrót...
    Kierunek strat ciepła jest cieplejsze -> zimniejsze, a nie dół -> góra.
    Jak zaizolujesz wtedy sufit mając w mieszkaniu chłodniej niż sąsiad, to
    sąsiad
    zyska, bo 'odpadną' jego straty ciepła przez podłogę.

    > No, tak mam w drugim pokoju, jeszcze nie ruszanym. Ale tam w miejscu
    > balkonu sąsiada sufit się oberwał i wisi 14 cm niżej.

    OMG... może faktycznie jak pisze Hana - zainwestuj 200-300 zł w sesję z
    kamerą
    termowizyjną ?

    Janusz Pawlinka

  • 20. Data: 2009-02-06 18:07:25
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Trzeba doliczyć ciężar kleju i zewnętrzną powłokę, np. siatkę, etc.

    Mozna sprobowac podwiesic sufit z plyt gipsowych i ocieplenie ulozyc na
    ruszcie konstrukcyjnym sufitu podwieszanego.

    Pozdro.. TK