    From: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ile ciepła przenika do sąsiada nade mną?
    Date: Fri, 06 Feb 2009 12:45:34 +0100
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > Użytkownik "Stolat" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Fakt, że kiedy dotykam sufitu, wydaje mi się on zimny i wilgotny.
    > Już sam nie wiem. Chciałem na sufit nakleić 5 cm, ale boję się, że mi
    > wszystko nie wytrzymać wagi i maty mogą się odspoić i cały sufit się może
    > zarwać. Stąd myślałem o 2 cm.

    Po pierwsze:
    Jeśli sufit masz zimny i wilgotny to dołożenie izolacji od srodka na 99% da ci
    zagrzybiony sufit po 1-2 sezonach grzewczych. Zaoszczedzisz tysiac zl a bedziesz
    mial sufit do remontu. Nie polecam.

    Po drugie.
    Co ty masz za sufit ze 5cm styropianu ci go zarwie?

    Jak cieplo ma sąsiad u siebie? Idz do niego na herbatke i wez ze soba termometr.
    Jak ma cieplo to znaczy ze to ty jestes ten zly i po prostu ty nie grzejesz.

    Ile wydajesz na grzanie mieszkania i czym to grzejesz?

    Najmniej zle co mozesz zrobic oprocz podania tutaj wlasciwych informacji
    (konkretnych a nie "wydaje mi sie") to zamontowac takie ocieplenie w jednym
    pomieszczeniu i po roku zobaczyc czy zdalo egzamin.

    Sam ocieplalem sufit od srodka i udalo mi sie to zrobic tak aby nie miec wilgoci
    ale nie polecam. Taniej wychodzi zrobic dobrze.
    Te twoje 5cm na scianie troche pomoze ale zle ze tak cienko zrobiles. Co prawda
    20cm to przesada ale 10cm to rozsadne optimum.

    Zweryfikuj czy nie masz przeciagow tedy moze duzo energii uciekac.

    --
    Lukasz Sczygiel