  • 121. Data: 2013-01-17 17:25:27
    Temat: Re: Ile ciepła zmagazynuje bojler 240litrów
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 17 stycznia 2013 13:24:28 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Piszesz wyraźnie. Ja chyba też?
    > Na 175 osób z klas matematycznych i z techników - około 30 osób miało
    > całki przed maturą. To były studia na elektronice i telekomunikacji w
    > Trójmieście. Nie szło się tam po biolchemie.

    wtedy były całki w klasch mat-fiz oraz w niektórych klasach techników. Teraz nie ma.

    b.

  • 122. Data: 2013-01-17 17:36:54
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 17 stycznia 2013 14:34:02 UTC+1 użytkownik Adams napisał:

    > Tak ;)
    >
    > Oczywscie ze sa niepotrzebne.

    ja nie pytam czy ci sie wydaje to potrzebne czy nie a tylko ci pisze ze to nie
    subiektywne odczucie tylko fakty. Kiedys całki były - teraz nie ma i to jest fakt a
    nie subiektywne odczucie.

    > Odkad pamietam tak bylo, to zadna nowosc, sam chodzilem, oczywiscie nie na
    > polibude.

    za moich czasów studenckich takich kursów nie było.

    > Buahahahahahahaa,
    > Budyn, rozwalasz mnie, znam te srodowisko doskonale, znam na wylot.
    > Nie bede pisal co mysle o nauczycielach, nie wypada mi, nie moge.

    to jest argument na poparcie czegos? Ty masz znajmych nauczycieli, ja mam - i wiem co
    mówią. I jakie kwity muszą wypisywać.

    > Budyn, wlasnie dlatego nauka wyglada tak jak wyglada,
    > nauczyciele uwazaja ze przez 30 lat nic sie nie zmienilo i co ciekawe
    > 30 lat temu nauczyciele rowniez uwazali ze przez 30 lat nic
    > sie nie zmienilo i tak juz trwamy w marazmie od ponad 60 lat.

    Nie, nie trwamy - usilnie demontujemy to co było. Gdy ja konczyłem ogólniak
    potrafiłem udowodnić twierdzenie pitagorasa, teraz pewnie jest sukcesem gdy ktos je
    zna :-)

    b.

  • 123. Data: 2013-01-17 17:56:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 17 stycznia 2013 16:38:52 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > _Jedna_ książka + _jeden_ zeszyt ćwiczeń do wszystkich przedmiotów na każdy
    >
    > miesiąc. Kupuje się to jako duże pudełko w którym jest 10 książek i 10
    >
    > zeszytów ćwiczeń. Więc codziennie dziecko nosi tylko jedną książkę i jeden
    >
    > zeszyt ćwiczeń. Osobno jest tylko angielski i opcjonalna religia.

    To jest właśnie ten box o którym pisałem. Do tego dochodzą jeszcze inne książki-
    religia(książka + ćwiczenia), języki obce- u nas angielski i niemiecki obowiązkowo i
    kaszubski dla chętnych. Czyli podsumowując to ksiązka i ćwiczenia z boxa+ książka i
    ćwiczenia z jez obcego + książka i ćwiczenia z religii + ew kaszubski.
    Jak więc widzisz średnio taki dzieciak ma 6 książek w plecaku. A to tylko książki.

    > Dokładnie tak samo jak za naszych czasów, ale nie trzeba tych 10 książek do
    >
    > 10 przedmiotów nosić każdego dnia. Prawda?
    Jeśli już to 20 książek bo do prawie każdego przedmiotu jest książka + ćwiczenia

    10może i nie nosi ale po 8 się zdarza.
    > Może olej moje wypowiedzi skoro wiesz lepiej co ja robię, jakich
    >
    > podręczników i ile używają dzieci w znanych mi szkołach itd. Ośmieszasz się
    >
    > tylko zarzucając mi kłamstwo na podstawie _swoich_ _lokalnych_ doświadczeń.

    Różnimy się tym że że tobie się wydaje ile książek noszą i ijak długo uczą się dzieci
    Twoich znajomych a ja codziennie córke do szkoły i wożę, lekcje wieczorem jej
    kontroluję i widzę co i jak.
    Zresztą poczekaj aż Twój dzieciak do szkoły zacznie chodzić to zweryfikujesz Swoje
    obserwacje.

    > No to może napisz konkretnie co takiego Twoje dziecko ma zadane na trzy
    >
    > godziny dziennie. Opiekuję się często dziećmi kogoś z mojej rodziny i
    >
    > rozwiązuję z nimi zadania, więc mam porównanie jak to wygląda.

    To chyba faktycznie na tym Śląsku Eldorado;)
    Poczekaj aż Twoje dziecko mury szkoły przekroczy i wtedy sobie popiszemy

  • 124. Data: 2013-01-17 18:33:12
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-01-17 17:25, Budyń pisze:

    > wtedy były całki w klasch mat-fiz oraz w niektórych klasach techników. Teraz nie
    ma.

    Mylisz się. W mat-fizie całki były programem dodatkowym. Nie każda klasa
    to przerabiała.

    --
    MN

  • 125. Data: 2013-01-17 19:05:43
    Od: "rumcajs" <o...@r...com>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"

    No to jeszcze nie rozumie czy woda w zbiornikach akumulacyjnych nagrzewa się
    równocześnie z tą która idzie do grzejników? To może długo od rozpalenia w
    kotle zanim woda w z biornikach się zagrzeje i kaloryfery zaczną być ciepłe?

  • 126. Data: 2013-01-17 19:30:28
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 17-01-2013 o 19:05:43 rumcajs <o...@r...com> napisał(a):

> [...]
    > się równocześnie z tą która idzie do grzejników? To może długo od
    > rozpalenia w kotle zanim woda w z biornikach się zagrzeje i kaloryfery

    U mnie jest tak, że woda z kotła idzie do zbiornika króćcem, który jest w
    górnym deklu bufora. Woda na kaloryfery wychodzi z zbiornika rurą
    znajdująca się 15 cm niżej (czyli odbiór nie jest w deklu, ale z boku
    zbiornika). Te 15 cm to kilkadziesiąt litrów do zagrzania, zanim gorąca
    woda poleci do kaloryferów. W praktyce po 10 -20 min od rozpalenia kotła
    leci na kaloryfery już ciepła woda.
    U mnie wszystko pcha pompa obiegowa (znajduje się na wyjściu wody z bufora
    do kaloryferów), jeśli pracuje (czyli zasila kaloryfery) to w zależności
    od otwarcia termostatów na kaloryferach kocioł ładuje bufor w mniejszym
    bądź większym stopniu. Jeśli pompa nie pracuje (wyłączył ją regulator
    pokojowy) kocioł ładuje tylko bufor. Dodatkowo mam pompę ładującą zasobnik
    CWU. Pompa ta odbiera gorącą wodę bezpośrednio z kotła (na deklu bufora ma
    trójnik, jedna odnoga idzie do kotła, jedna do bufora jedna do CWU. Gdy
    pracują obie pompy CO i CWU - kocioł wcale nie ładuje bufora.
    Bufor to taki garnek do którego trafia gorąca woda z kotła, gdy nikt inny
    jej nie chce - ani CO ani CWU (bo już sobie pobrały ile trzeba) a w kotle
    dalej się pali.

    TG

  • 127. Data: 2013-01-17 19:55:09
    Od: "rumcajs" <o...@r...com>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <

    To w takim razie możnaby powiedzieć że bufor zwiększa ilość wody w
    instalacji

  • 128. Data: 2013-01-17 21:28:41
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W dniu czwartek, 17 stycznia 2013 14:34:02 UTC+1 użytkownik Adams napisał:
    Czesc :-)

    >za moich czasów studenckich takich kursów nie było.

    Były były moze nie miales potrzeby korzystac,
    byly skrypty z testami/pytaniam i przerabialo sie to na kursach
    przygotowawczy do egzaminów. Byles na tyle zdolny
    lub miales wyrobione znajomosci ze takiego kursu nie
    potrzebowales.
    Kursy prowadzili studenci z pierwszego roku
    Ci sami ktorzy pozniej pilnowali nas podczas pisania egzaminow.
    Generalnie chodzilo o to ze Twoja
    prace w trakcie sprawdzania wyników mogl ktos
    delikatnie poprawic i a Ty zdobyc kilka dodatkowych punktow
    gwarantujacych dostanie sie na uczelnie.
    To byly jednak chore czasy ;-)

    >to jest argument na poparcie czegos?
    >Ty masz znajmych nauczycieli, ja mam - i wiem co mówią. I jakie kwity muszą
    >wypisywać.

    Chodzi mi to ze sam zawod nauczyciela mocno podupadl
    Mnostwo wsrod nauczycieli osob przypadkowych, brakuje
    pasjonatów nauki ludzi zarazajacych mlodziez checia zdobywania wiedzy.

    Ale to jest moja prywatna opinia.

    >Nie, nie trwamy - usilnie demontujemy to co było.
    >Gdy ja konczyłem ogólniak potrafiłem udowodnić twierdzenie pitagorasa,
    >teraz pewnie jest sukcesem gdy ktos je zna :-)

    Az tak zle to nie jest, teraz znają po ukonczeniu gimazjum ;-)

    pozdrawiam
    Adams

    b.

  • 129. Data: 2013-01-17 23:08:31
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Adams napisał(a):
    > Prosze napisac sto razy:
    > "Ciepło nie jest formą energii, bede sie grzecznie odnosil do kolegów i
    > nie bede ich obrażał"

    Yyyy... Cos się zmieniło w fizyce ostatnio? Od kiedy to ciepło nie jest
    formą energii? :-O
    --
    zbigi

  • 130. Data: 2013-01-17 23:15:44
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    rumcajs napisał(a):
    > Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <
    >
    > To w takim razie możnaby powiedzieć że bufor zwiększa ilość wody w
    > instalacji

    No a jak inaczej?! :)
    U mnie bufor ma 800l pojemnosci. Co jest polowa obliczeniowej -
    powinienem miec 1,5...2,0m^3.
    Dalo sie to zauwazyc zeszlej zimy przy utrzymujacej sie temperaturze
    zewnetrznej -28stC przez kilka dni.
    --
    zbigi