  • 131. Data: 2013-01-17 23:18:23
    Temat: Re: Ile ciepła zmagazynuje bojler 240litrów
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > U mnie jest tak, że woda z kotła idzie do zbiornika króćcem, który jest
    > w górnym deklu bufora. Woda na kaloryfery wychodzi z zbiornika rurą
    > znajdująca się 15 cm niżej (czyli odbiór nie jest w deklu, ale z boku
    > zbiornika).

    Jakies uzasadnienie?
    Bo ja sobie wymyslilem, ze woda do CO jest brana z samego szczytu
    zbiornika, a doplyw jest wlasnie jakies 20...30 cm ponizej.

    --
    zbigi

  • 132. Data: 2013-01-18 08:46:40
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "zbigi" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Adams napisał(a):
    >
    > Yyyy... Cos się zmieniło w fizyce ostatnio? Od kiedy to ciepło nie jest
    > formą energii? :-O

    Nic sie nie zmienilo.

    Jak jeszcze raz ktos sie zapyta o to samo (j.w.)
    slowo daje przypiernicze pytajacemu sztachetą od płota,
    wtedy nastapi prawdziwe przekazanie energii :D

    Oczywiscie żartuje,
    pytanie o ciepło jest
    na tyle podchywtliwe,
    ze mogloby sie
    pojawic na testach szóstoklasistów.

    pozdrawiam
    Adams
    PS. Poszukaj innego serwera news.

  • 133. Data: 2013-01-18 09:22:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 18.01.2013 08:46, Adams pisze:

    > Nic sie nie zmienilo.
    >
    > Jak jeszcze raz ktos sie zapyta o to samo (j.w.)
    > slowo daje przypiernicze pytajacemu sztachetą od płota,
    > wtedy nastapi prawdziwe przekazanie energii :D

    A kto ci rączki rozbuja, lebiego?

    Zauważ, że to grupa o budowaniu - używa się języka raczej potocznego.

    A potocznie na "energię cieplną" (termiczną) mówi się "ciepło".

    Podobnie jak nikt (poza najbardziej patologicznymi upierdliwcami) nie
    będzie "zamykał obwodu elektrycznego w celu umożliwienia przepływu prądu
    elektrycznego" tylko po prostu włączy prąd wyłącznikiem (choć ściślej
    będzie to rozłącznik).

  • 134. Data: 2013-01-18 10:15:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > To jest właśnie ten box o którym pisałem. Do tego dochodzą jeszcze inne
    > książki- religia(książka + ćwiczenia), języki obce- u nas angielski i
    > niemiecki obowiązkowo i
    > kaszubski dla chętnych. Czyli podsumowując to ksiązka i ćwiczenia z boxa+
    > książka i ćwiczenia z jez obcego + książka i ćwiczenia z religii + ew
    > kaszubski.
    > Jak więc widzisz średnio taki dzieciak ma 6 książek w plecaku. A to tylko
    > książki.

    No to może napisz od razu, że masz dodatkowe języki. U nas nie ma
    kaszubskiego, język obcy jest jeden 2 x w tygodniu a religia nie pamiętam
    raz albo dwa. Załóżmy że dwa żeby nie zaniżać. To wychodzi 18/5 książki w
    plecaku. Czyli 3,6 książki dziennie. Przy czym te książki podstawowe są
    wprawdzie formatu A4 ale za to cieniutkie, więc lekkie.

    > Jeśli już to 20 książek bo do prawie każdego przedmiotu jest książka +
    > ćwiczenia
    > 10może i nie nosi ale po 8 się zdarza.

    > Różnimy się tym że że tobie się wydaje ile książek noszą i ijak długo uczą
    > się dzieci Twoich znajomych a ja codziennie córke do szkoły i wożę, lekcje
    > wieczorem jej
    > kontroluję i widzę co i jak.
    > Zresztą poczekaj aż Twój dzieciak do szkoły zacznie chodzić to
    > zweryfikujesz Swoje obserwacje.

    Ale zrozum wreszcie, że odrabiam z dziećmi lekcje. Nie swoimi ale odrabiam.
    Odprowadzam do szkoły i przyprowadzam, nie codziennie ale robię to. I to nie
    tylko teraz ale od lat.

    > To chyba faktycznie na tym Śląsku Eldorado;)
    > Poczekaj aż Twoje dziecko mury szkoły przekroczy i wtedy sobie popiszemy

    Mam porównanie dzieci chodzących do różnych szkół i widzę różnice. W jednych
    jest lepiej w innych gorzej, ale nigdzie nie jest tak jak Ty piszesz, więc
    wychodzi na to że to z j. Kaszubskiego mają tyle zadań i stąd ta różnica.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 135. Data: 2013-01-21 00:11:23
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    k...@g...com pisze:
> [...]
    > takich zbiorników plastikowych 1000 litrowych. Najtańsze są po
    > środkach chemicznych. Kiedyś widzialem na allegro. Pisali że umyte ale
    > i tak nie nadają się do wody pitnej. Jako bufor i tak by musiały
    > pracować z wodą z czymś zmieszaną żeby nie gniła. Czyli i tak woda nie
    > do picia ani mycia. Kształt idealny do ocieplenia styropianem.
    > Zrobione z polipropylenu czyli 90 stopni wytrzymują. Kształt idealny
    > do ustawiania. Oceniam ze taki zbiornik z 15 lat wytrzyma. To jak
    > kosztuje stówę to miesięczny koszt eksploatacji 55 groszy.

    Ten sposób był już rozważany, i chyba nikt nie zaryzykował z powodu nr
    1: przy wysokich temperaturach mięknie, a parcie na ściany może być
    liczone w tonach

    Samoróbki które widziałem to są robione z rur, ze zbiorników po
    hydroforach i co odważniejsi robią prostopadłościenne z blach.

    bajcik

  • 136. Data: 2013-01-21 00:21:11
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 21 stycznia 2013 00:11:23 UTC+1 użytkownik
    b...@k...math.uni.lodz.pl napisał:

> [...]
    >

    > Samoróbki które widziałem to są robione z rur, ze zbiorników po
    >
    > hydroforach i co odważniejsi robią prostopadłościenne z blach.

    Jeśli nikt nie zaryzykował to znaczy ze nie ma pojęcia. Mauzery przeznaczone są do
    przewożenia samochodami. Przeciążenia na jakie są narażone dochodzą do 6g.
    Polipropylem oczywiście robi się bardziej miękki w wyższych temperaturach ale jest
    stabilniejszy niż polietylen. Poza tym mauzer zamknięty jest w stalowej klatce. To
    idealny zbiornik na akumulator ciepła. Skąd Ci się wzięło kilka ton? Nikt normalny
    nie wykorzysta mauzera jako zbiornika ciśnieniowego.

  • 137. Data: 2013-01-21 00:21:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    b...@k...math.uni.lodz.pl napisał:

    > Ten sposób był już rozważany, i chyba nikt nie zaryzykował z powodu nr
    > 1: przy wysokich temperaturach mięknie, a parcie na ściany może być
    > liczone w tonach

    Temat mnie tez ciekawi. Moim zdaniem nic sie nie powinno stac - polipropylen troche
    zmieknie ale te zbiorniki nierzadko sa przystosowane do podwyzszonych temperatur
    (60-70stC). No i one przeciez sa w oplocie stalowym. Mialem dwa takie zbiorniki na
    deszczowke i caly czas byly pelne i nie widac bylo zeby mialy zamiar sie rozleciec -
    nawet zbytnio nie napieraly na metalowa "klatke" dookola :)

    Jedyna wada ze mozna z nich zrobic bufor tylko w ukladzie otwartym, a nie zamknietym.
    Trzebaby jakis duzy wymiennik stosowac zeby ten mogl sobie stac w piwnicy i
    obslugiwac np. podlogowke w calym domu w ukladzie zamknietym :)

    No i kurde podstawowa wada - nie przejdzie przez otwory drzwiowe - nawet przez setke
    :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 138. Data: 2013-01-21 00:39:17
    Od: b...@k...math.uni.lodz.pl

    b...@k...math.uni.lodz.pl napisał:

> [...]
    > na akumulator ciepła. Skąd Ci się wzięło kilka ton? Nikt normalny nie
    > wykorzysta mauzera jako zbiornika ciśnieniowego.

    6g to chyba w F1 ;)

    Chodzi o ciśnienie słupa wody, i w konsekwencji to:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Paradoks_hydrostatyczny

    Słup wody może mieć spokojnie 7metrów (zależy gdzie naczynie wzbiorcze),
    co daje ciśnienie 0.7 bara i parcie na jedną ścianę 7 ton.

    dowód:
    http://www.wolframalpha.com/input/?i=0.7atm+in+kg%2F
    m^2

    W układzie zamkniętym byłoby więcej.

    bajcik

  • 139. Data: 2013-01-21 00:47:11
    Od: k...@g...com

    b...@k...math.uni.lodz.pl napisał:

> [...]
    >

    > Słup wody może mieć spokojnie 7metrów (zależy gdzie naczynie wzbiorcze),
    >
    > co daje ciśnienie 0.7 bara i parcie na jedną ścianę 7 ton.

    jak ciężarówka wpada w dziurę to przyspieszenia są bardzo duże. Ciśnienie słupa wody
    w mauzerze ma wynikać z tego że jest napełniony do pełna. Wcześniej napisałem że
    tylko idiota wykorzysta go jako zbiornik ciśnieniowy.

  • 140. Data: 2013-01-21 00:51:52
    Od: k...@g...com

    b...@k...math.uni.lodz.pl napisał:

> [...]
    i obslugiwac np. podlogowke w calym domu w ukladzie zamknietym :)

    > No i kurde podstawowa wada - nie przejdzie przez otwory drzwiowe - nawet przez

    W czym Ci przeszkadza że w układzie otwartym by pracował. Sprawę załatwia płytowy
    wymiennik ciepła i pompka. Dużo efektywniejszy będzie taki wymiennik niż jakiś rurowy
    wsadzony do zbiornika.