  • 71. Data: 2013-01-16 20:17:57
    Temat: Re: Ile ciepła zmagazynuje bojler 240litrów
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 16 stycznia 2013 20:15:36 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:
> [...]
    ZAKAZ uczenia pisania, w szkole jakies michałki, zadan domowych niewiele - tak ze sam
    musze codziennie zadawac dziaciakowi w podstawówce.

    fizyka jądrowa - to zapewne tak żeby mu ta nauka sie w życiu nie przydała.

    > Odstosunkuj się od socjalistycznych techników. W 5 lat trzeba było opanować
    materiał liceum i zawodówki. Matura była ta sama dla liceów i techników. W mojej
    klasie wszyscy zdali maturę bez żadnej łaski. I wszyscy co złożyli papiery na studia
    się dostali. Przez dwa lata na studiach mieliśmy leżenie bykiem. Bo program studiów
    był robiony pod licea. Życzę powodzenia współczesnemu studentowi jakiegoś wydziału
    mechanicznego w obliczeniu kratownicy. A my to w III klasie na klasówkach robiliśmy.
    A żeby było ciekawiej na suwaku logarytmicznym się liczyło.

  • 72. Data: 2013-01-16 21:43:37
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 16-01-2013 o 19:20:04 rumcajs <o...@r...com> napisał(a):

> [...]
    > najefektywniejszym spaleniu wsadu.
    >
    > To rozumię, że chodzi o najefektywniejsze spalenie paliwa, z wysoką
    > sprawnością. U mnie też wentylator pracuje na max przy rozpalania a
    > potem w zależności od potrzeb. Tyle ze nie mam bufora i jestem ciekawy
    > jak wpływa na pracę kotła. Wydaje mi się że podanie do kotła zimnej
    > wody z bufora do ogrzania bez żadnych ograniczeń/mieszania
    > spowodowałoby wydłużenie pracy wentylatora "na maksa" jak przy
    > rozpalaniu, do czasu osiągnięcia przez wodę w buforze temperatury
    > zadanej. Owszem przy rozpalaniu dobrze się w kotle pali ale czy nie

    Do kotła nie wraca zimna woda - na powrocie jest loddomat (nie jestem
    pewien pisowni) - jest to układ mieszającego zaworu termostatycznego wraz
    z pompą. Zapewnia na powrocie temp. 65st. Można go kupić jako jedno
    urządzenie (drogo) lub zrobić samemu (1/4 ceny). Jak rozpalam sosną -
    kocioł potrzebuje 5-10 min do "rozgrzania" (60 -70 st) potem zaczyna
    modulować moc wentylatora.
    Z tego sposobu ogrzewania jestem mega zadowolony. Co sezon kupuję 20m3
    drewna (najtańsze jakie się trafi - staram się nie przekraczać ceny
    100PLN/mp, kilka razy kupiłem osikę po 45PLN/m3 - poszło jej trochę więcej
    - ale sumarycznie i tak wyszło najtaniej) co kilka sezonów (zdarzyły się
    takie 2) nic nie kupuję - bo nie mieści mi się drewno na placu :-) -
    zostaje z poprzedniej zimy.
    Zawsze mam drewna na 2 sezony - czyli palę co najmniej dwuletnim. W domu
    mam ciepło (chodzę na bosaka, w spodenkach i koszulce z krótkim rękawem) -
    dodatkowo mam w pakiecie CWU.
    Palę głownie sosną - a przez 10 lat komin czyściłem 1 raz. Zaglądam do
    środka kilka razy w sezonie - jest lekko "okurzony". Stan komina świadczy
    o tym, że spalanie mam idealne (dzięki suchemu drewnu), popiołu jest
    symboliczna ilość - wiaderko 10 litrowe na 2 -3 tygodnie, wysypuje go pod
    iglaki.
    Być może część ciepła ucieka w komin - ale tak w zasadzie to mnie to
    "wali" - dawno się przestałem zajmować takimi pierdołami :-)

    TG

  • 73. Data: 2013-01-17 08:39:56
    Od: "rumcajs" <o...@r...com>

[...]

    Mam układ otwarty, bez pomp obiegowych. I w zasadzie jestem zadowolony z
    działania układu CO. Wszystkie grzejniki grzeją. Czy jest możliwe dołożenie
    bufora do mojego układu bez stosowania pomp? Czy jest możliwe mieszanie
    strumieni bez użycia pomp a tylko na skutek różnicy temperatur wody jak w
    układzie grawitacyjnym?

  • 74. Data: 2013-01-17 09:03:02
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-01-16 19:48, Budyń pisze:

    > Na matmie nie będzie rachunku całkowego i różniczkowego. W klasie mat-fiz!!!
    > Za naszych czasów to całki i pochodne były w technikach....

    No popatrz. Jestem rocznik 73. Pamiętam, że w liceum moja klasa była
    jedną z nielicznych, która miała rachunek różniczkowy i całkowy. Na
    studiach ludzie z techników nie radzili sobie z matematyką na pierwszym
    roku. Na 175 osób - około 30 miało całki i zaawansowany rachunek
    prawdopodobieństwa w szkole średniej.

    --
    MN

  • 75. Data: 2013-01-17 09:09:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 16 stycznia 2013 19:48:11 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > Na matmie nie będzie rachunku całkowego i różniczkowego. W klasie mat-fiz!!!
    >
    > Za naszych czasów to całki i pochodne były w technikach....
    Może i masz trochę racji skoro to klasa mat-fiz. Jednak patrząc np po mnie- miałem i
    cąłki i rachunek różniczkowy i co z tego.
    W zyciu do tej ani razu mi to do niczego nie było potrzebne.
    Szkoła w Polsce uczy dużo niepotrzebnych rzeczy. Bardziej kierunkowo powinna
    kształcić.

  • 76. Data: 2013-01-17 09:29:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.01.2013 09:23, Adams pisze:

    > Tyle teoria i juz widac ze uklad o jakim piszemy do takich nie nalezy.
    > W takim wypadku (grzanie chlodnica) przeprowadza sie doswiadczenie i
    > analizuje sie wyniki.
    > I ja na tym etapie zakoncze rozmowe.

    Dziecko, ty może jednak wróć do szkoły i zrób sobie repetę podstaw
    fizyki... Bez tego tylko wychodzisz na idiotę.

  • 77. Data: 2013-01-17 09:35:20
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    ps.com...

    > Odstosunkuj się od socjalistycznych techników. W 5 lat trzeba było
    > opanować materiał liceum i zawodówki.

    Tak, tak.

    Zarowno wtedy jak i dzis, co roku Polska ma kilka
    kandydatur osob do Nagrody Nobla z takich dziedzin jak fizyka, chemia itp
    itd.

    Bzdura, nauka jest w oplakanym stanie twierdzenie ze jest inaczej
    poglebia tylko stan przewleklej patalogii.

    Twierdzenie ze kiedys bylo lepiej to najwieksza bzdura, bo wlasnie
    osoby ksztalcony w starym ustroju/systemie tworza obecne ustawy, uchwaly i
    rozporzadzenia,
    a jak to wszystko wyglada i jaki ma skutek w zyciu codziennym nie trzeba
    kolejny raz pisac.

    pozdrawiam
    Adams

  • 78. Data: 2013-01-17 09:36:44
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    wiadomości .

    > Dziecko, ty może jednak wróć do szkoły i zrób sobie repetę podstaw
    > fizyki... Bez tego tylko wychodzisz na idiotę.

    A jednak jestes debilem od zawijania wierszy.

  • 79. Data: 2013-01-17 09:46:32
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > A widzisz!
    > To nie paranoja. To program. Jest przeładowany. Nauczyciele też krzyczą na
    > alarm. Przypadek Krisa nie jest wyjątkiem. Jest standardem.

    Może w końcu ściągnij sobie ze strony ministerstwa program i porównaj go z
    tym co było kiedyś. Program jest okrojony. A to że nauczyciele sobie nie
    radzą to zupełnie inna sprawa.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 80. Data: 2013-01-17 09:49:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 17.01.2013 09:36, Adams pisze:

    > w wiadomości .

    > A jednak jestes debilem od zawijania wierszy.

    Debilem jest ten "Adams", który uważa że ciepło które "samo" uciekło do
    wnętrza domu z bojlera, z którego to bojlera woda jest puszczana w
    nagrzewnicę nagrzewającą ten sam dom, jest tracone.