    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Ile kW przez jaka rurke?
    Date: Tue, 27 Nov 2012 16:06:12 +0100

    Witam!

    Mam za mało informacji by policzyć z wzorów - brakuje mi zarówno oporów
    przepływu jak i prędkości przepływu - czyli w skrócie jestem jak student,
    który ma oddać sprawozdanie z laborek, które przespał :-)

    Potrzebuję _szacunkową_ ilość mocy jaką jest w stanie przenieść instalacja
    CO rurką o zadanej średnicy przy standardowej pompie (takiej jaka jest
    montowana w kotle gazowym lub olejowym - na pierwszym biegu), przy róźnicy
    temperatur 20K

    Wiem, że różne kotły mogą mieć różne pompy, a różne rurki maja różne opory
    przepływu, dlatego nie oczekuję dokładnej informacji tylko rząd wielkości.

    Czy np. rurką o średnicy wewn. 12mm (standardowy PEX) da radę przepchnąć
    100W, 500W, czy może 2kW

    Wyjaśnienie dla dociekliwych mężczyzn i ciekawskich kobiet:
    Jest sobie instalacja zrobiona systemem rozdzielaczowym, w której ktoś sobie
    wymienił dwa grzejniki na znacznie większe niż były, pozostawiając do nich
    stare wąskie rurki. Grzejniki te nigdy nie są tak ciepłe jak inne. Nawet po
    zamknięciu wszystkich innych grzejników te grzejniki się nie nagrzewają do
    końca. Oczywiście są odpowietrzone. Moje podejrzenie jest takie, że po
    prostu rurka nie jest w stanie dostarczyć odpowiedniej mocy przy zadanej
    temperaturze i mocy pompy. Czy to możliwe?

    Pozdrawiam
    Ergie