  • 21. Data: 2009-02-03 09:08:47
    Temat: Re: Ile za ogrzewanie?
    Od: "Adam" <a...@p...onet.pl>

    news:gm8tfl$s58$1@news.onet.pl...

    > Podam Ci ile płaca dziewczyny u mnie w pracy.
    > Jedna ogrzewa gazem mieszkanie 60metrów i płaciła za grudzień 750zł
    > Druga mam mieszkanie podobnej wielkosci a płaciła 500zł. Jak widac róznica
    > 50% wiec trudno porównać. Jedno mieszkanie na ostatnim piętrze(a własciwie
    > zadoptowany strych) drugie na poddaszu.

    Przy takich niewielkich zużyciach wystarczy jak jedna lubi o 1-1,5 st
    cieplej. Czyli jedna ma 19, druga 20-20,5 i już te 250 pln nabijesz... Ze o
    różnych mostkach termicznych czy innych nieszczelnościach nie wspomnę.
    Ja miałem od końca listopada włączony piec (kondens, co+cwu) i patrzyłem
    niedawno - ok 430 m3 gazu zużył przez 2 miesiące. Temp. ok 20-21 stC,
    wieczorami kominek (powiedzmy co 2-3 dni). Dom nowy, 157m2 użytkowej (ok
    200m2 podłóg). Do tego jeszcze rekuperator.

    Adam

  • 22. Data: 2009-02-03 09:17:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Witam.
    >
    > Zastanawiam sie, ile moze kosztowac mnie ogrzewanie domu o powierzchni
    > toche ponad 200m^2 gazem ziemnym. Glownie podlogowka, kociol
    > kondensacyjny.
    > Wiem ze pompa taniej, drzewem tez, ale jak jest z gazem?? Znajomi podaja
    > bardzo rozne kwoty, a dzis jeden z nich mnie lekko zaskoczyl. Dom zabudowa
    > szeregowa, temp. wewn. ok. 23C, ogrzewa garaz i strych, bez sensu, ale tak
    > lubi i w rachunkach zbliza sie do 7tys. za sezon. Jak do tej pory zdawalo
    > mi sie, ze to bardzo duzo. Jak jest u Was??

    Przy tych parametrach to nie jest duzo - 23 stopnie plus ogrzewanie strychu.
    Chociaz szeregowosc powinna troche oszczedzac. Ja mam wolnostojacy okolo 220
    m2 do kupy liczac, place okolo 5000, kociol zeliwny. Ale nie ogrzewam
    jednego garazu i jeszcze dwoch malych pomieszczen. Za to dom jest jak
    akwarium w cholere okien, no i trzy balkony plus taras, oraz wysoki salon.
    Czyli moj wynik powinien byc wysoki.

  • 23. Data: 2009-02-03 12:28:03
    Od: "gargamel" <s...@d...eu>

    Użytkownik "Maniek4" napisał:
    > to oszczednosci w porownaniu z gazem, tez wyliczonym. Jakie sa roznice to
    > ja widze prawie przy kazdej dostawie wegla, wiec pozwole sobie na lekki
    > usmiech tworczej matematyki z fizyka.:-) A pytanie nie bylo o
    > zapotrzebowanie, a o rachunki za ogrzewanie. :-)

    200m2 na jednego chłopa to i ogrzewanie musi kosztować:O)
    jak palisz węglem to kup sobie piec ze spalaniem dolnym (jest trochę
    droższy, ale przy spalaniu górnym to prawie połowa ciepła idzie w komin i
    smrodzi na dodatek)
    czy dom masz ocieplony? jaki materiał i ile centymetrów? i wszystko będzie
    jasne:O)

  • 24. Data: 2009-02-03 17:13:31
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > pomieszczen. Za to dom jest jak akwarium w cholere okien, no i trzy
    > balkony plus taras, oraz wysoki salon. Czyli moj wynik powinien byc

    Powierzchniowo mamy to samo, reszta na Twoja niekorzysc jezeli mozna to tak
    uproscic. Nastraja mnie to raczej pozytywnie.

    Przy okazji dziekuje wszystkim za zainteresowanie, oraz za slowa krytyki pod
    adresem mojego lenistwa, czy odpornosci na wiedze empiryczna.

    Pozdro.. TK

  • 25. Data: 2009-02-03 20:06:12
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "gargamel" <s...@d...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > smrodzi na dodatek)
    > czy dom masz ocieplony? jaki materiał i ile centymetrów? i wszystko będzie

    To ile placisz za ogrzewanie?

  • 26. Data: 2009-02-04 14:36:08
    Od: "Bajbus13" <b...@t...pl>

> [...]
    > lubi i w rachunkach zbliza sie do 7tys. za sezon. Jak do tej pory zdawalo
    > mi sie, ze to bardzo duzo. Jak jest u Was??

    mi po 2 sezonach - podobny zestaw - wychodzi okolo 3 tys na sezon.Prawda
    jest ,ze ostatnie dwie zimy nie byly mrozne.
    Dodatkowo w czesci jest jeszcze DGP z kominka, wiec temp. potrafi podskoczyc
    o 3-4 st.C gdy sie pali.
    Wczesniej mialem mieszkanie ok.70 m - na sezon wychodzilo w granicach 1000
    pln.Liczylem ,ze skoro bedzie 3 x wiekszy to koszty sie proporcjonalnie
    podniosa. +/- pokrywa sie.
    Pzdr
    Bajbus13

  • 27. Data: 2009-02-04 16:30:53
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Bajbus13" <b...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pln.Liczylem ,ze skoro bedzie 3 x wiekszy to koszty sie proporcjonalnie

    Czyli nie tak przerazajaco jakby moglo sie wydawac. :-)

    Pozdro.. TK

  • 28. Data: 2009-02-04 17:04:25
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Użytkownik "Bajbus13" <b...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli nie tak przerazajaco jakby moglo sie wydawac. :-)

    Ale pamietaj, ze jak wyzej wspomniano - dwie ostatnie zimy liche byly.

  • 29. Data: 2009-02-04 18:14:28
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Ale pamietaj, ze jak wyzej wspomniano - dwie ostatnie zimy liche byly.

    Pamietam, pamietam. Z drugiej strony ilosc reklamacji w zeszlym roku tez
    byla dziwna, a wspomniany przeze mnie koles liczy zamknac ten sezon kwota
    ok. 7000. Mam nadzieje, ze to przez jego strych i garaz. :-)
    Wilgotnosc powietrza tez podobno ma znaczenie, a tej w tym i zeszlym roku
    mamy dostatek. Dni slonecznych na palcach liczyc i z solara pozytku zima
    raczej miec nie bede. Jak jest mroz wilgotnosc drastycznie spada, wiec
    teoretycznie koszty ogrzewania geometrycznie moze nie rosna. Dla tego bylem
    ciekawy o koszty rzeczywiste, nie obliczeniowe.

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2009-02-04 18:36:02
    Od: "Krzysztof" <w...@w...pl>

    >Ja mam dwa samochody.. jeden pali w trasie 20l, drugi 3,5l. Róznica to
    >prawie 600% :) W domach moze byc podobnie ;-) Gasper placi 1000, ja
    >tez w tylu mam zamiar sie miescic. Znam goscia co placi ok 15 tys
    >pln / sezon (elektryka i mega wielki, slabo ocieplony dom). Wiec
    >naprawde nic Ci nie przyjdzie z informacji komu ile dom pali :)

    Panie Adamie gosc chce troche danych statystycznych wiec nie ma co sie
    goraczkowac
    Wiekszosc samochodów w pl jednak nie pali 20l - wyniki skrajne wiec mozna
    odrzucic
    dalej wszystko ladnie sie ulozy w krzywa Gaussa i mozna miec na podstawie
    takich danych jakies pojecie

    ja jestem w trakcie budowy wiec dopóki nie zalepie ostatniej dziury nie
    martwie sie o rachunki

    pzdr

    Krzysztof

    http://www.sbi.pl/