  • 1. Data: 2013-07-04 08:24:56
    Temat: Impregnacja więźby
    Od: "Luk" <l...@o...pl>

    Kupiłem preparat Tadmarwood do impregnacji więźby. Rozcieńczyłem jak podaje
    producent 1:9. Drewno nie złapało żadnego koloru (preparat jest
    ciemnoniebieski).
    Kawałek pomalowałem na próbę nierozcieńczonym i wygląda "normalnie" - łapie
    kolor.
    Impregnował tym ktoś? Malować całość i sie nie przejmować czy kupić jakiś
    inny środek?

    ------
    Lukasz

  • 2. Data: 2013-07-04 10:16:00
    Temat: Re: Impregnacja więźby
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 lipca 2013 08:24:56 UTC+2 użytkownik Luk napisał:

    > Impregnowa� tym kto�? Malowa� ca�o�� i sie nie przejmowa� czy kupi�
    jakiďż˝

    > inny �rodek?
    Kolor to nie problem. Maluj i sie kolorem nie przejmuj.

  • 3. Data: 2013-07-04 11:40:45
    Od: GreDi <b...@b...pl>

    On 04.07.2013 08:24, Luk wrote:
    > Kupiłem preparat Tadmarwood do impregnacji więźby. Rozcieńczyłem jak
    > podaje producent 1:9. Drewno nie złapało żadnego koloru (preparat jest
    > ciemnoniebieski).

    Ja się jeszcze podczepię pod temat. Bo, więźba ma przyjść już
    zaimpregnowana. Czy jest sens impregnować ją dodatkowo impregnować?
    Podobno impregnacja w tartaku odbywa się przez zatopienie i leżakowanie
    24h w impregnacie, związanych paczek.

    GreDi

  • 4. Data: 2013-07-04 11:46:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 4 lipca 2013 11:40:45 UTC+2 użytkownik GreDi napisał:
    > Podobno impregnacja w tartaku odbywa się przez zatopienie i leżakowanie
    >
    > 24h w impregnacie, związanych paczek.
    Zalezy jaki tartak. Bo niektóre impregnują ciośnieniowo. W tartaku gdzie deski czesto
    kupuje widzałem jak "impregnuja" Mają koryto wypełnione niby impregnatem zabarwionym
    bejca i pracownicy na 15 sekund zanurzaja w tym korycie drewniane elementy i na plac.
    Kolorkui to lekko nabierze i tyle. Ja swoją więżbe jak przyjechała na plac jeszcze
    dodatkowo malowałem jakimś prreparatem.
    Ale nawet bez impregnacji wieżba i tak pewnie i tak ze sto lat wytrzyma;)

  • 5. Data: 2013-07-04 14:39:21
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

> [...]
    >impregnatem zabarwionym bejca i pracownicy na 15 sekund zanurzaja w tym

    Ja sobie sam takie koryto zrobiłem:-)
    Do środka folia do oczka, rozrobiony impregnat i tak sobie moczyłem
    drewno:-)
    Trwało to z tydzień/dwa ale dało rade:-)

    uciu

    __________ Informacja programu ESET Endpoint Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    8524 (20130704) __________

    Wiadomość została sprawdzona przez program ESET Endpoint Antivirus.