  • 11. Data: 2013-11-06 21:45:34
    Temat: Re: Indukcja c.d.
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    Użytkownik "slavo65" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    news:72ceee50-1d46-4733-b4b8-bee7a0e7ec82@googlegrou
    ps.com...

    >Poważnie sądzisz, że firma zrobiła urządzenia działające tylko przy
    >gotowaniu wody i nikt, łącznie z jakimiś komisjami przyznającymi nagrody,
    >się od 8 lat w >sporej części Europy i kawałku Australii dotychczas nie
    >skapnął :)

    Jeżdżę po po świecie, po róznych targach lat juz kilka i jeśli już poruszasz
    temat nagród i wyróżnień targowych, to obaj wiemy "jak" są przyznawane te
    nagrody.

  • 12. Data: 2013-11-06 21:48:02
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    Użytkownik "slavo65" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    >A jak wyjdzie porównanie kosztów/strat, gdy zrobimy obwód zamknięty i
    >kosztem będzie coroczna wymiana filtra kosztującego 138 EUR + 23% VAT?

    Widzisz... w tradycyjnym okapie podłączonym do komina wentylacyjnego nie
    stracę aż tyle pieniędzy na straty w kominie.

  • 13. Data: 2013-11-06 21:51:25
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > marnowanie energii za 500zł miesięcznie.
    > Nie rozumiem o co się tu dochodzicie?
    > Jest to sprzęt kierowany do innego grona odbiorców, a nie do bidoty :)
    > Bidota to sobie kupuje blaszany, lakierowany okap za 99,99zł i cieszy się,
    > że go w ogóle ma.
    >
    > Przypomina mi się kiedyś dawno widzany w jakiejś gazecie żart rysunkowy.
    > Siedzi przy stole w potarganych gaciach i dziurawych butach gość i czyta
    > gazetę. W tle widać stare, rozwalające się graty. Gość krzyczy do żony:
    > "patrz stara w tym kraju to już się w ogóle nie da żyć, znów jachty

    Dobra puenta. No właśnie! Slavo pomylił grupy.
    Tymczasem, jeżeli już do naszej biednej grupy społecznej skierował ta ofertę
    to my tusobie gadu gadu o tym jak to ekooszołomy sterują i myślą jak by tu
    kolejne waciki zużywanej energii w Europie zmniejszyć.

  • 14. Data: 2013-11-06 21:54:45
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

> [...]

    > gazetę. W tle widać stare, rozwalające się graty. Gość krzyczy do żony:
    > "patrz stara w tym kraju to już się w ogóle nie da żyć, znów jachty

    A swoją drogą, nie było ty jeszcze spamerów "sprzedam jacht", bo to właśnie
    nie ta grupa odbiorców.
    Slavo wdepnął w gówno a teraz głupio się tak poddać i powiedzieć "sorry
    chłopaki, macie rację, drogo jak cholera, jednak to nie do was ta oferta"

  • 15. Data: 2013-11-06 22:05:53
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-06 19:31, slavo65 pisze:

    > Ja osobiście też bym się lepiej czuł wydmuchując na zewnątrz, ale patrząc na różne
    projekty, które robią dystrybutorzy dla swoich końcowych klientów, to nie zawsze się
    da, albo koszt zbyt duży.
    > Właśnie ta pierwsza knajpa w Warszawie, która będzie na BORA grillować na widoku
    gości, musiałaby ciągnąc wentylację przez prawie 30 m z licznymi zakrętami, między
    innymi w posadzce, więc zdecydowali się się na filtry węglowe
    http://www.bora.com/en/bora-products/details/uue-3/
    > Jak jestem na targach, to urządzenia na ekspozycji (z filtrami węglowymi) działają
    non stop nieraz jakieś 10 godzin i przez cały czas gotuje się na nich woda. Pierwsze
    pytanie, najczęściej kobiet, jest o to co się stanie jak się coś wyleje i wtedy
    wyjmuję wierzchnie zakrycie i filtr tłuszczowy, aby pokazać łatwość mycia. Mam wtedy
    okazję zajrzeć do środka i nigdy nie widziałem tam więcej niże dwie, trzy krople
    wody. Gdy zdejmowałem filtr węglowy i wkładałem rękę do środka, to wyczuwało się
    delikatnie wilgoć.
    > Cudów nie ma i ta para dostaje się do pomieszczenia, ale nie robi tego w gwałtowny
    sposób skraplając się gdzieś w jednym, ukrytym miejscu i niszcząc potajemnie meble.

    To w takiej sytuacji uzywanie jakiego kolwiek okapu nie ma sensu, jezeli
    tylko para ma byc rozpatrywana, bo jakby nie patrzec to ona i tak w tej
    samej ilosci pozostaje w pomieszczeniu. Filtr zgoda, ale tylko do
    zapachow. No wiec jezeli ktos nie gotuje tego co w oborze na posadzce
    sie znajduje to tez wiekszego problemu nie ma o ile cos sie nie
    przypali. Mimo to dla takich zastosowan placenie dziesiat razy wiecej
    ciagle mnie nie przekonuje. Fanaberie rozumiem. Jak ktos ma chec to kto
    komu zabroni, ale wtedy nie mowmy o szczegolnych zaletach, bo takich po
    prostu nie ma, za to sa widoczne wady w postaci wiekszej mocy plyty
    niezaleznie od wyprowadzenia wylotu okapu.

    Pozdro.. TK

  • 16. Data: 2013-11-06 22:09:37
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 6 listopada 2013 19:31:39 UTC+1 użytkownik slavo65 napisał:

> [...]
    sposób skraplając się gdzieś w jednym, ukrytym miejscu i niszcząc potajemnie meble.

    Cudów nie ma a piszesz o jednym z nich. najlepsze węgle aktywowane używane w
    przemyśle chemicznym, farmaceutycznym i do produkcji pochłaniaczy do masek p-gazowych
    robione są ze skorupek pestek moreli. Potrafią pochłonąć do 10-15% własnej masy. Nie
    sądzę żeby twoje super pochłaniacze pracowały na węglu po cirka jebałt 1000 złotych
    za kilogram. W filtrze z linku jest 8,5 kg węgla. Napisz ile kosztuje ten filtr.
    Najwyższej jakości węgiel będzie w nim kosztował 8,5 tysiąca złotych. Przy grilowaniu
    taki filtr wystarczy na może 30 godzin pracy. W filtrach kuchennych używa się węgla o
    dużo gorszych parametrach. taki węgiel kosztuje w granicach 50 do 100 zł za kilogram.
    I ma zdolność pochłaniania w granicach kilku procent własnej masy. Przy grillowaniu
    zapcha się po kilku godzinach i przestanie działać. Nie jesteś w stanie obronić tezy
    o długowieczności filtra z linku. Jak do wiadra wchodzi 10 litrów wody to nie wlejesz
    do niego dwudziestu litrów. Jak się zapchają pory w filtrze to bez ich oczyszczenia
    filtr nie będzie filtrował. Przy przepływie liczonym w m3/godzinę taki filtr zapcha
    się szybko pomimo że powietrze i zanieczyszczenia są lekkie. Powietrze z parą wodną
    zablokują filtr węglowy bardzo szybko. Woda zwilży powierzchnię granulek i taka
    zwilżona granulka do czasu wysuszenia nie jest w stanie nic zaabsorbować.

  • 17. Data: 2013-11-06 22:13:15
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-11-06 21:13, uzytkownik pisze:

> [...]
    > gazetę. W tle widać stare, rozwalające się graty. Gość krzyczy do żony:
    > "patrz stara w tym kraju to już się w ogóle nie da żyć, znów jachty

    Ty masz racje, tylko nie my rozpoczelismy temat o zaletach. Ktos nas
    przekonuje, ze to super i ze energii mniej i wogole lepsze i
    oszczedniejsze, a przy tym fun. Tym czasem my sobie rozpatrujemy to
    szczgolowo i wychodzi na to, ze to nie jest ani ekonomiczne, ani lepsze
    od znanych od lat rozwiazan i wlasciwie tyle. Nikt nikomu nie broni
    kupowac, bo mu sie podoba. Mi sie podoba, ciekawe rozwiazanie i w
    niektorych przypadkach calkiem uzasadnione, ale na tym poprzestanmy.
    Podoba sie, ciekawy pomysl tylko cena z ksiezyca i niestety zalety
    okazuja sie podstawowymi wadami.

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2013-11-06 22:18:19
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "4cx1000" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Slavo wdepnął w gówno a teraz głupio się tak poddać i powiedzieć
    > "sorry chłopaki, macie rację, drogo jak cholera, jednak to nie do was

    Jemu nawet nie wypada tak napisać. W końcu jeżeli chce sprzedać drugą
    sztukę tego "cudownego wynalazku" za tak wygórowaną kasę to musi wmówić
    potencjalnym klientom, że to jest super i hiper, że oszczędny i że nie
    ma lepszego na świecie :)
    Tak jak z z automatyzacją tzw. inteligentnego domu. Wmawia się klientom,
    że dzięki automatyce można zaoszczędzić nawet 100zł miesięcznie na
    oświetleniu, ale jednocześnie ukrywa się fakt, że ta automatyka sama
    potrzebuje zasilania i miesięcznie zużywa energię elektryczną za 500zł
    :)

  • 19. Data: 2013-11-07 08:08:15
    Od: <m...@g...com>

    ps.com...

> [...]
    >wodną zablokują filtr węglowy bardzo szybko. Woda zwilży powierzchnię
    >granulek i taka zwilżona granulka do czasu wysuszenia nie >jest w stanie

    Ale nie w jego filtrach :)))
    Bora to inna technologia, przekazana im tajemnie przez Marsjan i dlatego ma
    w chuj i nie mniej kosztować.

  • 20. Data: 2013-11-07 09:19:53
    Od: slavo65 <s...@g...com>

    W dniu środa, 6 listopada 2013 22:13:15 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:

> [...]
    >
    > niektorych przypadkach calkiem uzasadnione, ale na tym poprzestanmy.
    >
    > Podoba sie, ciekawy pomysl tylko cena z ksiezyca i niestety zalety

    Jeżeli bierze tutaj udział w dyskusji lub tylko się przygląda ktoś z branży meble,
    kuchnie, wyposażenie wnętrz, projektowanie, wentylacja itp., i ciekawi go temat, to
    zapraszam na dwudniowe szkolenie w dniach 19/20.01.2014 w Raubling w Niemczech.
    Przejazd (przelot), pobyt, nocleg, wyżywienie i materiały szkoleniowe gratis.
    Będzie można już w czasie drogi porozmawiać z innymi ludźmi z branży, którzy to już
    sprzedają, na miejscu namacalnie sprawdzić ten "marketingowy chłyt" od każdej strony,
    porozmawiać z zakładowymi inżynierami, pogotować, obliczyć straty :)
    Szkolenie w języku angielskim/niemieckim + pomocnicze tłumaczenie na j. polski.
    Zgłoszenia chętnych proszę przesłać na polski kontakt na stronie www.bora.com