  • 1. Data: 2009-01-30 15:40:00
    Temat: Instalacja bezpuszkowa
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Co to takiego?
    W rozmowie z elektrykiem zaproponował wykonanie instalacji w całym
    domu stosując "instalcje bezpuszkowa".
    To dobre rozwiazane?

    Pozdrawiam
    Dy

  • 2. Data: 2009-01-30 16:08:06
    Temat: Re: Instalacja bezpuszkowa
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 30 Jan 2009 07:40:00 -0800 (PST), Dy napisał(a):

    > W rozmowie z elektrykiem zaproponował wykonanie instalacji w całym
    > domu stosując "instalcje bezpuszkowa".
    > To dobre rozwiazane?

    Nie tyle dobre albo lepsze, co po prostu popularne. Nie masz puszek pod
    sufitem, przewody idą w podłodze lub 30 cm nad podłogą - to są plusy.
    Trzeba stosować głębokie puszki pod gniazda/wyłączniki i to w nich robi się
    wszystkie łączenia.

    --
    best regards,
    scream

  • 3. Data: 2009-01-30 19:23:09
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dy" <d...@m...com.pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    Co to takiego?
    W rozmowie z elektrykiem zaproponował wykonanie instalacji w całym
    domu stosując "instalcje bezpuszkowa".
    To dobre rozwiazane?

    Ja mam pare puszek (głównie do oświetlenia) ale jeśli chodzi o gniazdka to
    można rzec że bezpuszkowo. Łączenia są w puszkach pod gniazdka, puszki te są
    głębsze więc można pod gniazdkiem to upchnąć. Jeśli chodzi o światło to też
    pewnie można zamiast łączeń w puszkach zrobić łączenie w puszce pod
    włącznikiem. Pójdzie troche więcej kabla i więcej kabli powędruje do
    rozdzielnicy, ale w razie awarii łatwiej ją namierzyć. Ja robiłem sam
    instalację, ale o ile się orientuję to mają stawkę za punkt, a punkt to m.in
    kazde miejsce łączenia a bezpuszkowo będzie tych miejsc mniej, więc dla
    ciebie taniej. A poza tym im mniej łączeń tym mniej awaryjnie.

    Pozdr.
    J23

  • 4. Data: 2009-01-30 19:39:28
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 30 Jan 2009 20:23:09 +0100, J23 napisał(a):

    > instalację, ale o ile się orientuję to mają stawkę za punkt, a punkt to m.in
    > kazde miejsce łączenia a bezpuszkowo będzie tych miejsc mniej, więc dla
    > ciebie taniej.

    Niby dlaczego instalator miałby mniej zarobić w przypadku instalacji
    bezpuszkowej? Weźmie tyle samo, nie łudź się. Najwyżej wymyśli pare innych
    rzeczy do zrobienia, ale i tak wyjdzie na swoje.

    > A poza tym im mniej łączeń tym mniej awaryjnie.

    Instalacja bezpuszkowa raczej niewiele ma wspólnego z ilością łączeń :)

    --
    best regards,
    scream

  • 5. Data: 2009-01-30 20:33:28
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    Dzieki, rozumiem ze mam sie nie bac.

    Pozdrawiam
    Dy

  • 6. Data: 2009-01-31 12:05:47
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    > Instalacja bezpuszkowa raczej niewiele ma wspólnego z ilością łączeń :)

    Może nie jest to duża różnica ale jednak.
    Głównie miejsce się zmienia, ale zamiast np. 1kabel od rozdzielnicy do
    puszki a póżniej np 3 kable w 3m-ca jest 3 kable w 3m-ca.
    W 1szym przypadku masz jedno połączenie więcej

    J23