  • 1. Data: 2009-01-30 16:17:14
    Temat: max 220 vs. porotherm 30
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Witam

    Rozgladam sie powoli za materialami i w jednym skladzie zaproponowali mi
    porotherm 30 jako zamiennik maxa 220. Cena za p30 4,30 zl/szt. Przy zuzyciu 16
    szt/m2 wychodzi 70 pln za m2 muru. Tylko 10 pln/m2 wiecej niz z maxa, a
    zapewne cieplej? Pozniej i tak planuje ocieplic styro. Czy sa przeciwskazania,
    haczyki np. zaporowa cena elementow naroznikowych i polowkowych? Sciany
    dzialowe mozna wtedy budowac ze zwyklej ceramiki 9 i 12 cm? Stropy moga
    pozostac tradycyjne (lane)?

    Jeszcze pyt. co do struktury porothermu, czy rozni sie ona od maxa?
    Sprawdzalem na skladzie i zadnej roznicy nie widzialem. Czy barwa ceramiki
    swiadczy o jej jakosci? Porotherm (Wienerberger Kupno Kolbuszowa), ktory
    widzialem byl z wygladu blady, jakby nie dopalony - podobny wyglad maja maxy
    firmy Leier z Tarnowa. Juz np. poro 50 mialy inny wyglad - bardziej czerwone,
    wypalone. Ciekawe, ze sklad jest doslownie zawalony tym porothermem 30, a maxa
    jak na lekarstwo.

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
    Z.

  • 2. Data: 2009-01-30 16:50:08
    Temat: Re: max 220 vs. porotherm 30
    Od: a...@g...com

    On 30 Sty, 17:17, "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>
    wrote:

> [...]
    > szt/m2 wychodzi 70 pln za m2 muru. Tylko 10 pln/m2 wiecej niz z maxa, a

    Drogo. Szukaj POROTONu (produkcja wienerberger) 24cm. Ludzie kupuja
    juz go po 3,5 pln ! A tu masz zuzycie 11 szt / m2 = 38 pln / m2.
    Porotherm 30 tez bezsensu - kup porotherm 25 za ~5,5 pln, jego zuzycie
    to 10 szt / m2 i masz m2 sciany za 55 pln. Tak naprawde grubosc sciany
    nosnej w scianie jednowarstwowej nie ma wiekszego znaczenia. Za to
    masz 5cm wiecej miejsca w srodku ;-) Ostatnio z sasiadem rozwazalismy
    i gdybym zamiast porothermu 25 wybral porotherm 44 -> mialbym o 12m2
    mniej miejsca w srodku - czyli jeden maly pokoj w plecy :-) Czemu tego
    argumentu nigdy nie podnosza zwolennicy scian 2W ?? Nie wiem ;)

    > zapewne cieplej? Pozniej i tak planuje ocieplic styro. Czy sa przeciwskazania,
    > haczyki np. zaporowa cena elementow naroznikowych i polowkowych?

    Daj spokoj - kto tak naprawde z takich elementow korzysta ?:) Duzy
    flex albo pila szablasta i brzeszczot widiowy i tniesz z tego co
    chcesz. Elementy naroznikowe i polowkowe to fajnie wygladaja na
    ulotkach reklamowych ;) Rzeczywistosc jest dla pustakow bardziej
    brutalna :P

    > Sciany dzialowe mozna wtedy budowac ze zwyklej ceramiki 9 i 12 cm?

    Pewnie.

    > Stropy moga pozostac tradycyjne (lane)?

    Pewnie.

    > Jeszcze pyt. co do struktury porothermu, czy rozni sie ona od maxa?

    Na pewno sie rozni. Ale co to ma do rzeczy ? :)

> [...]
    > wypalone. Ciekawe, ze sklad jest doslownie zawalony tym porothermem 30, a maxa

    Kolor - bez znaczenia. I tak te pustaki przezyja Twoich wnukow ;) Z
    porothermu lepiej sie muruje, bo ma pioro-wpust, mniej zaprawy idzie,
    mniej sztuk / m2, a wiec mniej zaprawy i machania kielnia :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2009-01-30 17:05:29
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Uzytkownik <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    h.googlegroups.com...

    > Drogo. Szukaj POROTONu (produkcja wienerberger) 24cm. Ludzie kupuja
    > juz go po 3,5 pln ! A tu masz zuzycie 11 szt / m2 = 38 pln / m2.

    czy to produkcja wienerberger Niemcy?

    > Na pewno sie rozni. Ale co to ma do rzeczy ? :)

    to czy poro jest rzeczywiscie cieplejszy od maxa (mikropory?), czy to tylko
    puste slowa producenta. Gorsza wytrzymalosc, wieksza kruchosc poro?

> [...]
    > porothermu lepiej sie muruje, bo ma pioro-wpust, mniej zaprawy idzie,
    > mniej sztuk / m2, a wiec mniej zaprawy i machania kielnia :)

    mniej zaprawy -> mniej strat ciepla i o to mi chodzi

    Z.

  • 4. Data: 2009-01-30 18:54:34
    Od: Czarek <...@...pl>

    a...@g...com wrote:
    > Tak naprawde grubosc sciany
    > nosnej w scianie jednowarstwowej nie ma wiekszego znaczenia. Za to
    > masz 5cm wiecej miejsca w srodku ;-)

    Chyba masz na myśli ścianę 2-warstwową? W 1-warstwowej od grubości
    zależy izolacyjność (przy tym samym materiale).

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 5. Data: 2009-01-30 19:13:21
    Od: a...@g...com

    On 30 Sty, 19:54, Czarek <a...@...pl> wrote:

    > Chyba masz na myśli ścianę 2-warstwową? W 1-warstwowej od grubości
    > zależy izolacyjność (przy tym samym materiale).

    Tak tak, moja pomylka, chodzi o sciane 2W :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2009-01-30 19:18:56
    Od: a...@g...com

    On 30 Sty, 18:05, "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>
    wrote:

    > czy to produkcja wienerberger Niemcy?

    Nie mam pojecia. Szukaj na allegro - dowoza na caly kraj w super
    cenach, chyba prosto z Niemiec. Nie wiem, czy w Polsce wogole poroton
    robia..

    > to czy poro jest rzeczywiscie cieplejszy od maxa (mikropory?), czy to tylko
    > puste slowa producenta.

    To nie ma NIC do rzeczy. Robisz mur 2W. Patrz tylko na wytrzymalosc
    pod wzgledem nosnosci. Za ocieplenie odpowiada druga warstwa - zwykle
    styropian.

    > Gorsza wytrzymalosc, wieksza kruchosc poro?

    Ani wytrzymalosc, ani kruchosc tych materialow w budownictwie
    jednorodzinnym nie maja *zadnego* znaczenia, chyba ze budujesz >5-6
    pieter, wtedy moznaby sie nad tym zaczac zastanawiac ;-) Generalnie
    jak juz zdecydowales sie na ceramike, to szukaj jak najtanszej. A
    chyba IMHO najtaniej wychodzi teraz poroton 24. Ja mam z Porothermu
    25, bo tak mi pasowalo (dobra cena z lokalnej hurtowni, dostarczanie
    na plac budowy w partiach, brak kaucji za palety etc).

    > mniej zaprawy -> mniej strat ciepla i o to mi chodzi

    Powtorze - budujesz sciane 2W. Za ocieplenie odpowiada styropian, nie
    mur! Wyobraz sobie ten mur 25cm gruby.. Teraz wyobraz sobie obok 2-3cm
    styropianu (strzelam, nie chce mi sie liczyc ale tak mniejwiecej
    wyjdzie). Obie przegrody maja taki sam opor cieplny ;-) Nie kombinuj
    wiec nad mostkami cieplnymi z zaprawy w scianie 2W, bo tym musialbys
    sie przejmowac budujac sciane 1W bez ocieplenia :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2009-01-30 20:03:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ATZ Rzeszow wrote:
> [...]
    > naroznikowych i polowkowych? Sciany dzialowe mozna wtedy budowac ze
    > zwyklej ceramiki 9 i 12 cm? Stropy moga pozostac tradycyjne (lane)?

    jak masz zamiar ocieplać to buduj z najtańśzego materiału, i nie przejmuj
    sie pierdołkami typu jakieś narożniki czy inne bzdety, dziury mozna nawet
    cegłami i betone pozalewać.

  • 8. Data: 2009-01-30 20:04:11
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ATZ Rzeszow wrote:
> [...]
    > poro?
    >
    > mniej zaprawy -> mniej strat ciepla i o to mi chodzi

    on bedzie dom OCIEPLAL, konstrukcja sciany nie ma tutaj praktycznei zadnego
    znaczenia.

  • 9. Data: 2009-02-02 08:30:56
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

> [...]

    > Porotherm 30 tez bezsensu - kup porotherm 25 za ~5,5 pln, jego zuzycie
    > to 10 szt / m2 i masz m2 sciany za 55 pln.

    ok. Jeszcze pytanie o instalowanie kanalow do went. mechanicznej w takich
    stosunkowo cienkich scianach. Np. dla rury spiro fi 125 to trzeba chyba wykuc
    polowe grubosci pustaka?

    Z.

  • 10. Data: 2009-02-02 08:44:15
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ATZ Rzeszow wrote:
> [...]
    > takich stosunkowo cienkich scianach. Np. dla rury spiro fi 125 to
    > trzeba chyba wykuc polowe grubosci pustaka?

    jak bedziesz ocieplal to nie ma znaczenia kompletnie.

    jakbys mial sciane 1W to trzeba komin albo stawiac w srodku albo na zewnatrz
    docieplic w pasie komina (+ jakies po 20 30 cm od brzegów wciecia.)