  • 1. Data: 2009-01-29 21:53:32
    Temat: podloga na gruncie
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Czy podłoge na gruncie lepiej położyć po wymurowaniu ścian fundamentowych
    czy też po ustawieniu ścian i położeniu stropu. Wynikła róznica zdań z moim
    wykonawcą. Z tego co widze obecnie na budowach raczej kładzie sie podłogę
    wcześniej tylko jak rozumioem trzeba wtedy zgrać hydraulika.

  • 2. Data: 2009-01-29 22:06:00
    Temat: Re: podloga na gruncie
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > moim wykonawcą. Z tego co widze obecnie na budowach raczej kładzie sie
    > podłogę wcześniej tylko jak rozumioem trzeba wtedy zgrać hydraulika.

    Po fundamentach powinienes zrobic kanalizacje, a przed stropem wylac
    chudziak. Latwiej ustawiac stemple na chudziaku, mnjejsze ryzyko zapadniecia
    sie stempla i wygodniej chodzic po twardej posadzce, niz lazic po luznym
    piachu. Ale jak bys nie zrobil to i tak jakos bedzie, aby do przodu. :-)

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2009-01-29 22:18:44
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > zapadniecia sie stempla i wygodniej chodzic po twardej posadzce, niz lazic
    > po luznym piachu. Ale jak bys nie zrobil to i tak jakos bedzie, aby do

    Wolałbym żeby nie było jakoś :-). Stemple na piachu a na chudziaku, hhh to
    do mnie przemawia.

  • 4. Data: 2009-01-29 22:48:53
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    > Stemple na piachu a na chudziaku,

    Jak nie jest po drodze z chudziakiem,
    to piach (a w zasadzie pospółkę) się zagęszcza,
    na to szerokie dechy i też jest OK :-)

    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2009-01-29 22:57:01
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wolałbym żeby nie było jakoś :-). Stemple na piachu a na chudziaku, hhh to
    > do mnie przemawia.

    jesli zrobisz na chudziaku to breja lejaca sie ze stropu zostanie na nim
    zastygajac. Pozniej bedziesz musial skuwac.
    Lepiej jest aby stemple staly na deskach.

    A szcezze mowiac poco lac srop jak mozna kupic strop gotowy i polozyc. Ani
    przestojow ani lania wody i pewnosc jest ze jest dobry beton.

  • 6. Data: 2009-01-29 23:12:35
    Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kudlaty" <t...@n...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > A szcezze mowiac poco lac srop jak mozna kupic strop gotowy i polozyc. Ani
    > przestojow ani lania wody i pewnosc jest ze jest dobry beton.

    W projekcie mam terive. Chyba nie moge ot tak zmienic sobie rodzaju stropu?

  • 7. Data: 2009-01-29 23:17:36
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    > Użytkownik "Kudlaty" <t...@n...onet.pl> napisał w wiadomości

    > W projekcie mam terive. Chyba nie moge ot tak zmienic sobie rodzaju
    > stropu?

    Mozesz bez problemu wystarczy zapytac kierownika. Jesli bedzie potrzebna
    adaptacja kierownik ma prawo takie poprawki naniesc.
    Dodam jeszcze inny tips. Inwestor moze tez wpisywac sie do ksiazki budowy.
    Pocztaj swoje prawa w ksiazce budowy.
    Osobiscie to przerabialem kłócąc sie o swoje prawa z Nadzorem budowlanym.
    Skonczylo sie ze moga mnie cmoknac.

  • 8. Data: 2009-01-29 23:25:30
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    >
    > A szcezze mowiac poco lac srop jak mozna kupic strop gotowy i polozyc. Ani
    > przestojow ani lania wody i pewnosc jest ze jest dobry beton.

    Strop z plyt prefabrykowanych klawiszuje, moga za jakis czas pojawic sie
    rysy na suficie, dosc powszechne w blokach mieszkalnych. Do ulozenia trzeba
    wynajac dzwig, a sam strop tani tez nie jest, nie mowiac juz o tym, ze
    wience i tak trzeba zalewac betonem.
    Skad poza tym takie przekonanie, ze jakas breja bedzie sie lala ze stropu
    zastygajaca?? Co to za strop ktory ma takie dziury z przeciekajacym
    betonem?? Nie porownywalnie wiecej bedzie sprzatania po tynkach, niz po
    jakims zupelnie nie znaczacym dla sprzatania chudziaka stropie. Poza tym
    ukladanie desek pod stemplami i tak nie zmieni tego, ze chudziak tak czy tak
    trzeba wylac. Mozna to zrobic wczesniej i pracowac w normalnych warunkach.
    Mozna i pozniej ukladajac przy okazji deski, narazajac sie przy tym na to,
    ze cos siadzie i kopac sie we wszedobylskim piachu. Jak kto lubi,
    przekladanie desek z kata w kat tez moze byc ciekawym i pouczajacym
    doswiadczeniem.

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2009-01-30 08:52:53
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    ja chudziaka robiłem dopiero przed ściankami działowymi i wyszło mi to na
    dobre - bo niektóre życie troche poprzesuwało i wystarczyło wykopać fundament
    płytki w zmienionym miejscu
    Jak już masz chudziaka to po ptokach
    druga sprawa, jak murowali ściany i robili więźbe to cały czas podczas deszczu
    chudziak sie sam zagęszczał (oprócz zagęszczania mechanicznego)
    no i trzecia sprawa - jak coś spadło z rusztowania w piach to była większa
    szansa, że mu sie nic nie stało ;)

  • 10. Data: 2009-01-30 10:59:14
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    > moim wykonawcą. Z tego co widze obecnie na budowach raczej kładzie sie
    > podłogę wcześniej tylko jak rozumioem trzeba wtedy zgrać hydraulika.

    No cóż jak zrobisz wcześniej teoretycznie masz mniej kucia.
    Ja podłogę robiłem później. Najpierw stan surowy otwarty, tj. ściany + dach.
    Jakbym robił jeszcze raz to zrobiłbym tak samo.
    Co do terivy to stemple nie są tak mocno obciążone jak przy lanym stropie.
    Stemple ustawiane były na ziemi, bez problemu można wyregulować wysokość -
    albo łopata, albo np. bloczek bet. pod spód. Może jeśli grunt jest bardzo
    luźny to takie rozwiązanie nie jest dobre, ale u mnie była glina.
    Dopóki nie ma posadzki, grunt ładnie dosycha.
    Chudziaka zrobiłem przed tynkami a można by było i po tynkach, ważne aby
    grunt zebrać na odpowiednią wysokośc.
    Jak zrobisz po tynkach to łatwiej ci będzie uprzątnąć.
    Jeśli masz wcześniej posadzkę to nie masz elegancko dotynkowane do spodu, a
    ewentualne ruchy posadzki będą wykruszać tynk.
    Jeszcze jeśli chodzi o instalacje zwłaszcza kanalizacyjną to musiałbyś ją
    wcześniej zrobić, a czasami żona może zmienić koncepcję kuchni czy łazienki.
    Jeśli nie ma posadzki możesz się bawić w architekta wnętrz, a instalację
    zrobić gdy kupisz białą ceramikę tj. kebelki, wanny, umywalki itd. Ja np. w
    łazience mam obniżoną posadzkę w miejscu brodzika dzięki czemu wchodzę pod
    prysznic jak do pokoju (na stare lata bedzie jak znalazł).

    Czy wiesz już co będzie na posadzce? Jeśli chcesz mieć wszędzie ten sam
    poziom (zero progów) to w zależności od tego trzeba dograć wysokość. Płytki
    i panele podobnie, parkiet potrzebuje 10-15mm więcej, a podłoga na legarach
    przynajmniej 50-60mm więcej

    Aha jeszcze jedno - jak zrobisz posadzkę gdy jeszcze nie ma stropu i zaraz
    po wylaniu posadzki zacznie padać deszcz to będziesz miał na niej fajne
    wzorki albo nawet fale dunaju.
    Gdy zrobisz posadzkę póżniej to masz gładziutko i od razu można kłaść
    kafelki, parkiet, czy co ci się podoba.

    Pozdro
    J23