  • 1. Data: 2009-05-01 14:13:27
    Temat: Instalacja co układ otwarty czy zamknięty
    Od: "Marek" <e...@i...pl>

    Czy instalacja co z piecem na ekogroszek powinna działać w układzie
    zamkniętym bez zbiornika przelewowego. Instalator kładący u mnie tą
    instalacje mówi, że nie jest konieczny układ otwarty, zależy to od typu
    pieca na ekogroszek, ale z tego co słyszałem piec na paliwo stałe winien
    działać w układzie otwartym.

    Marek

  • 2. Data: 2009-05-01 16:43:13
    Temat: Re: Instalacja co układ otwarty czy zamknięty
    Od: "Stolat" <c...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <e...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > instalacje mówi, że nie jest konieczny układ otwarty, zależy to od typu
    > pieca na ekogroszek, ale z tego co słyszałem piec na paliwo stałe winien

    Przepisy mówią wyraźnie, że piece ma paliwo stałe ( węgiel ) muszą działać w
    układzie otwartym.
    A jak ty zrobisz to już twoje zmartwienie :), sam miałem ten dylemat no i
    zostałem przy układzie otwartym.
    Bezpieczeństwo jest ważniejsze, choć drugiej strony sytuacja kiedy piec się
    zagotuje ( taki automatyczny np. na ekogroszek ) jest mało prawdopodobna.

    Pozdrawiam Michał

  • 3. Data: 2009-05-01 18:06:45
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

> [...]
    > instalacje mówi, że nie jest konieczny układ otwarty, zależy to od typu
    > pieca na ekogroszek, ale z tego co słyszałem piec na paliwo stałe winien

    Kocioł na paliwo stałe ma pracowac w układzie otwartym albo instalacja
    idzie pod dozór UDT z wszystkimi konsekwencjami tego faktu.
    Więc albo cała instalacja w układzie otwartym albo dwa obiegi połączone
    płytowym wymiennikiem ciepła - od strony kotła obieg otwarty, od strony
    kaloryferów moze być zamknięty.
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 4. Data: 2009-05-01 19:41:15
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Jd." <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Więc albo cała instalacja w układzie otwartym albo dwa obiegi połączone
    > płytowym wymiennikiem ciepła - od strony kotła obieg otwarty, od strony

    W marcu minister podpisał nowe rozporządzenie i od września będzie legalny
    układ zamknięty pod warunkiem zastosowania odpowiednich zabezpieczeń:
    1) miarkownika spalania (kocioł bez podajnika) lub mechanicznego termostatu
    (kocioł z podajnikiem)
    2) naczynia przeponowego i zaworu bezpieczeńśtwa
    3) układu awaryjnego chłodzenia kotła (wodą z sieci) lub bufora ciepła