  • 1. Data: 2009-05-01 13:10:39
    Temat: Poro25 w scianie nosnej
    Od: "Przemyslaw Salata" <k...@P...pl>

    Witam

    Rzut parteru: http://tinyurl.com/cthmwn. Dom czesciowo podpiwniczony z
    poddaszem.
    W scianie zaznaczonej strzalkami beda wykute kanaly pod odkurzacz centralny.
    Czy ta sciana moze byc z porothermu25 (zawsze to 4cm mniej muru i ciut
    wiecej miejsca). Czy raczej wskazany max220 i grubosc sciany 29 cm.

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
    Z.

  • 2. Data: 2009-05-01 19:03:59
    Temat: Re: Poro25 w scianie nosnej
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

> [...]
    > Czy ta sciana moze byc z porothermu25 (zawsze to 4cm mniej muru i ciut
    > wiecej miejsca). Czy raczej wskazany max220 i grubosc sciany 29 cm.

    Przecież ten poro 25 i tak ma duuuzy zapas nośności więc i 20 cm da radę. U
    mnie tez są miejsca gdzie sa wykute brudy na kanalize czy doprowadzenie
    powietrza na parter, i to chyba na 10 cm. Tak czy siak zwykle bruzdy robi
    się pionowe więc zmniejszenie nosności ściany jest raczej niezauważalne.
    Przy dużej bruzdzie na upartego mozna dac nad bruzdą "elkę", ale to chyba
    byłaby przesada...

    --
    Mariusz

  • 3. Data: 2009-05-02 08:30:55
    Od: a...@g...com

    On 1 Maj, 15:10, "Przemyslaw Salata" <k...@P...pl>
    wrote:
> [...]
    > Czy ta sciana moze byc z porothermu25 (zawsze to 4cm mniej muru i ciut
    > wiecej miejsca). Czy raczej wskazany max220 i grubosc sciany 29 cm.

    Spokojnie moze byc poro25 - sam mam i polecam :-)

    Tylko ze jezeli maja to byc pionowe bruzdy to musisz pamietac
    (obojetnie jaki material i jakiej grubosci bys nie wybral), ze na
    gorze jest wieniec, ktorego nie mozesz przekuc, wiec warto juz na
    etapie budowy stropu i tego wienca o tym pamietac i przygiac w tym
    miejscu troche druty do srodka - niech kierbud poradzi :) Odkurzacz
    centralny to tylko 5cm wiec moze da jakos rade..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.