  • 1. Data: 2009-04-01 17:02:04
    Temat: Instalacje a żywopłot
    Od: Piotr <s...@t...net.pl>

    Mam następujący dylemat, być może nie do rozwiązania. Przy mojej
    działce nie ma instalacji telefonicznej, ale być może będzie (na razie
    nic o tym nie słychać, ale domów buduje się coraz więcej, więc może TP
    zechce zainwestować). Gmina z kolei planuje budowę sieci
    światłowodowej, która w bliżej nieokreślonej przyszłości dojdzie i do
    mnie.
    Ja natomiast chciałbym na zewnątrz płotu, czyli poza moją działką, od
    ulicy, posadzić żywopłot. Czy macie może rozeznanie, w jakiej
    odległości od granicy działki mogą być układane takie instalacje
    (telefoniczna czy światłowodowa)? Nie chcę za dwa lata patrzeć, jak
    maszyna wyrywa krzewy, które posadziłem.
    Piotr

  • 2. Data: 2009-04-01 18:19:42
    Temat: Re: Instalacje a żywopłot
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Piotr pisze:

> [...]
    > (telefoniczna czy światłowodowa)? Nie chcę za dwa lata patrzeć, jak
    > maszyna wyrywa krzewy, które posadziłem.

    W takiej odległości jaką wynegocjujesz z panami fahowcami przy pomocy
    tzw symbolicznej flaszki ;o)
    A teoretycznie to nie przewidzisz, ale można szacować, że mniej niż 0,5m
    raczej nie podejdą bo by ryzykowali, że Ci płot uszkodzą.

    Tak czy inaczej co sadzisz poza swoim terenem to na Twoje ryzyko.

    BR
    Igus'