  • 21. Data: 2009-09-08 20:39:20
    Temat: Re: Izolacja przeciw falom GSM
    Od: mirekm <m...@g...pl>

    JanuszK pisze:
    > No ponabijali się z Ciebie koledzy to ja ci odpowiem. Tak jak ktoś juz
    > napisał musisz zrobić klatkę faradaja, najprosciej na sciany położyć
    > siatkę rbitza, to taka metalowa siatka z oczkiem około 1cm, zakładasz na
    > sciany i sufin z zakładem i tynkujesz zwykłym tynkiem cem wapiennym NIE
    > GIPSEM. Pod wylewke oczywiście też taka siatkę dajesz i łączysz ją z tam
    > na ścianie. Powinno to osłabic na tyle sygnał że komórka powinna
    > przestać chodzic.

    A okna, drzwi, inne otwory?

    > Ale ja sam widzisz łatwe ani tanie to nie bedzie, a prawda jest taka ze
    > poziom pola który bedziesz miał jest i tak wielokrotnie mniej szkodliwy
    > od komórki przy uchu.

    Nadajniki telefonów w tak "zabezpieczonym" mieszkaniu będą działały z
    większą mocą.

    pozdrawiam,

    mirek

  • 22. Data: 2009-09-08 21:04:30
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Maciej S. pisze:

    > Naprawdę taki maszt ma tylko kilkanaście watów mocy?
    > Ale szok, myślałem że te anteny to wymagają znacznie więcej do obsługi
    > wszystkich komórek.

    Generalnie z mocą jest różnie, trochę co prawda uśredniłem. Niemniej
    jednak nie sądzę, aby zazwyczaj wymagana była większa moc niż
    kilkadziesiąt watów. W końcu taki BTS stojący samotnie na jakimś
    wiejskim wzgórzu obejmuje swoim zasięgiem teren w promieniu kilkunastu -
    dwudziestu kilku kilometrów. Co to jest!? :) Do pokrycia takiego terenu
    zasięgiem wcale nie trzeba wielkich mocy. Zwłaszcza, gdy dysponujemy
    zestawem dobrych anten umieszczonych w wysokim miejscu.

    Zresztą zobacz tutaj, wygooglane na szybko:

    http://www.btsy.eu/klasy.html

    Nawet tych 40W to przecież bardzo mało...

  • 23. Data: 2009-09-08 21:12:28
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Mr Jones pisze:

    > Pisząc ten post spędziłeś ileś czasu przed ekranem komputera i załapałeś
    > promieniowania tyle ile przyjąłbyś z takiego masztu i w tej odległości przez
    > jakieś 2 miesiące (jakoś tak...). Sieć elektryczna zatynkowana w twoich
    > ścianach daje podejrzewam kilkaset razy większe promieniowanie niż ten
    > maszt...

    Ogólnie promieniowanie promieniowaniu nierówne. :) BTS wytwarza
    mikrofale, sieć energetyczna "pracuje" w dolnych granicach fal bardzo
    długich (VLF). Zresztą jako ciekawostkę mogę podać fakt, że jeszcze nie
    tak dawno takim apokaliptycznym symbolem była sieć bardzo wysokiego
    napięcia. Miała promieniować na ludzi, wywoływać urojenia, depresje,
    myśli samobójcze. Nawet jeden odcinek "Z Archiwum X" na ten temat
    zrobili tak w połowie lat dziewięćdziesiątych (tylko tam aby było
    mroczniej zamiast zwykłej linii energetycznej była ściśle tajna antena
    do łączności z okrętami podwodnymi na VLF). :) Potem jak grzyby po
    deszczu zaczęły wyrastać w naszym krajobrazie stacje bazowe i to one
    przejęły rolę nemezis miejscowej ludności, o zabójczych liniach
    energetycznych jakoś zapomniano.

    Oczywiście o różnicy między mikrofalami a falami bardzo długimi
    wspominam ze względów czysto formalnych. Nie żeby moim zdaniem była
    jakaś różnica jeśli idzie o wpływ na zdrowie. :)

    BTW jak słusznie zauważył jeden z przedmówców - dużo więcej
    promieniowania produkuje zwykły telefon komórkowy niż odległa o 400m
    wieża. ;)

  • 24. Data: 2009-09-09 18:47:54
    Od: "Mr Jones" <s...@i...pl>

    >Naprawdę taki maszt ma tylko kilkanaście watów mocy?
    >Ale szok, myślałem że te anteny to wymagają znacznie więcej do obsługi
    >wszystkich komórek.

    >MS

    Moc niezbędna do zasilania wieży GSM/UMTS to około 9kW / 1operatora , z
    czego większość idzie na wentylatory do chłodzenia urządzeń, straty cieplne
    samych urządzeń, przesył sygnału do anten, moc wypromieniowana to około
    100-300W, z czego tylko wycinek idzie w twoim kierunku - powiedzmy 1 stopień
    kątowy to daje:
    max 300W * 3 operatorów / 360 = moc poniżej 3 W przy antenie, a potem maleje
    z kwadratem odległości
    kurde, CB radio, monitor albo alternator w samochodzie daje dużo więcej....
    daj sobie spokój z tą izolacją, ale wątek poruszyłeś ciekawy
    pozdr.
    Jones

  • 25. Data: 2009-09-09 20:18:56
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    mirekm wrote:

    > A okna, drzwi, inne otwory?

    > Nadajniki telefonów w tak "zabezpieczonym" mieszkaniu będą działały z
    > większą mocą.
    masz jakieś dane czy tak sobie tylko gdybasz?

    --
    -----
    Pozdr

  • 26. Data: 2009-09-09 22:45:38
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 08 Sep 2009 19:21:19 +0200, Tomasz Finke napisał(a):

    > Neutrina są najgorsze - 50 bilionów przelatuje przez ciało człowieka na
    > sekundę. To nie może być zdrowe, a żaden kombinezon tu nie pomoże.
    > Najlepiej przez cały czas chodzić bokiem do Słońca, żeby zmniejszyć swój
    > przekrój czynny ;)
    Wlasnie mialem o tych wrednych neutrinach napisac. Zatem w ramach
    uzupelnienia nalezy dodac, ze im nic srednica Ziemi, o polnocy tez
    Sloneczko napromieniowuje tymi neutrinami. Jedyne rozwiazanie to uciec w
    gleboka przestrzen miedzygalaktyczna :)
    A odwrocenie sie bokiem nic nie da, gestosc przestrzenna strumienia
    neutrinowego jest stala (bo pomijalna absorpcja) i gestosc zdarzen
    reakcji tez stala i niezalezna od orientacji. Nie ma ucieczki przed
    neutrinami :(

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 27. Data: 2009-09-09 22:45:48
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 8 Sep 2009 22:29:42 +0200, Maciej S. napisał(a):

    > Naprawdę taki maszt ma tylko kilkanaście watów mocy?
    > Ale szok, myślałem że te anteny to wymagają znacznie więcej do obsługi
    > wszystkich komórek.

    To jest załatwiane przez sloty czasowe.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 28. Data: 2009-09-09 22:46:53
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 08 Sep 2009 23:12:28 +0200, Atlantis napisał(a):

    > Ogólnie promieniowanie promieniowaniu nierówne. :) BTS wytwarza
    > mikrofale,

    LOL. 900MHz i 1800MHz to mikrofale. Niezłe.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 29. Data: 2009-09-09 22:47:42
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Tue, 08 Sep 2009 22:07:56 +0200, Papa Smerf napisał(a):

    > nie, jeśli ta sieć jest w metalowych rurkach!:O)
    Nawet bez rurek rownolegle prowadzenie przewodow zbalansowanych pradowo
    zmniejsza emisje wielokrotnie. No i nie ta czestotliwosc, nie masz chyba
    w sieci gigaherzow? :)

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 30. Data: 2009-09-09 22:51:11
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Wed, 09 Sep 2009 22:18:56 +0200, JanuszK napisał(a):

    > masz jakieś dane czy tak sobie tylko gdybasz?
    Ma racje. Analogicznie przy wiekszej odleglosci od BTSa moc emisyjna
    telefonu rosnie. To optymalizacja zmniejszajaca zuzycie enrgii z aku
    miedzy innymi.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski