  • 1. Data: 2010-07-10 11:29:13
    Temat: Jak blisko drzewo od granicy działki?
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    Witam ogrodników i ogrodniczki.
    Jakie przepisy mówią o minimalnej odległości drzew od granicy działki?
    No i czy jest jakaś różnica czy to drzewa owocowe czy nieowocowe?

    Działka zwykła budowlana, sąsiadująca z jednej strony z drogą
    wewnętrzną, z pozostałych inne działki budowlane.
    Do budowy jeszcze daleko, ale parę jakiś drzewek już bym wsadził po
    obwodzie, tam gdzie na pewno ciężki sprzęt się nie pojawi.

    W ogóle to się pożalę, że to był sad, ale poprzedni właściciel wszystko
    wyciął, bo się bał, że nikt nie kupi działek z drzewami... Ludzie to
    mają naprawdę...

    ________MAT_______

  • 2. Data: 2010-07-10 17:56:26
    Temat: Re: Jak blisko drzewo od granicy działki?
    Od: dziadek2 <d...@w...vectranet.pl>

    Lagod wrote:

    > Witam ogrodników i ogrodniczki.
    > Jakie przepisy mówią o minimalnej odległości drzew od granicy działki?
    > No i czy jest jakaś różnica czy to drzewa owocowe czy nieowocowe?
    Przepisów nie ma. Ale można się oprzeć na regulaminie działkowym.
    Krzewy owocowe (zwykle nie wyższe niż 1 m) metr od granicy. Ja bym je wiecej
    odsunał np. z uwagi na malowaniu ogrodzenia.
    Drzewka owocowe karłowe o wysokości od 1,5 m do 2 m dwa metry od granicy.
    Drzewka półkarłowe o wysokości 3 m trzy metry od granicy.
    Orzech włoski (5 - 10 m) 7 metrów od granicy.
    Piszę to z pamięci, ale generalnie chodzi o to aby korona, a więc i korzenie
    nie wchodziły na sąsiednią działkę, a to co zasadzimy nie zacieniało nic
    sąsiadowi.
    Sprawdź do ilu metrów może urosnąć to co planujesz zasadzić i posadź w
    powyżej podanych odległościach. Unikniesz w ten sposób konfliktu z
    sąsiadem.
    Należy jeszcze wziąć poprawkę na strony świata. Krzewy i drzewa będą rosły
    bujniej w południową stronę, a nieco mniej w kierunku północnym.
    dziadek2

  • 3. Data: 2010-07-10 19:08:10
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> wrote in message

    Drzewka 6m, krzewy 3m.

  • 4. Data: 2010-07-11 21:52:45
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Panslavista nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > Drzewka 6m, krzewy 3m.

    A żywopłot? :)
    BTW z tego co sie orientowałem, nie ma takiego przepisu, trzeba jedynie
    pamiętać, ze to co "przerośnie" na strone sąsiada, jest jego własnością i
    może z tym zrobić co chce, np. obciąć gałęzie.
    Przem

  • 5. Data: 2010-07-12 07:10:43
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    Przemek pisze:
> [...]
    > pamiętać, ze to co "przerośnie" na strone sąsiada, jest jego własnością
    > i może z tym zrobić co chce, np. obciąć gałęzie.
    :)
    A jak przytnie równiez korzenie bo nikt przeciez nie moze zakazac kopac
    jemu rowów po swojej stronie.
    Przepisów sprecyzowanych nie ma ale jest zdrowy rozsadek i poczucie miru
    sasiedzkiego.
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal
    sklep: http://trawki.pl/
    http://www.facebook.com/pages/Trawkipl/1175387782846
    39

  • 6. Data: 2010-07-12 13:21:55
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > Piszę to z pamięci, ale generalnie chodzi o to aby korona, a więc i korzenie
    > nie wchodziły na sąsiednią działkę, a to co zasadzimy nie zacieniało nic
    > sąsiadowi.

    Nie zacieniało nic sąsiadowi... Mało kogo stać na tak ogromną działkę by
    nic nikomu nie zacieniało. Stąd poszukiwanie paragrafów, bo zawsze może
    znaleźć się ktoś z pretensjami. Na razie nie mam sąsiadów-szczere pole
    dosłownie i w przenośni.

    > Sprawdź do ilu metrów może urosnąć to co planujesz zasadzić i posadź w
    > powyżej podanych odległościach. Unikniesz w ten sposób konfliktu z
    > sąsiadem.

    Moim ulubionym drzewem jest brzoza - daje taki piękny półcień, szybko
    urośnie Czy potraktować ją jako żywopłot ;-)

    ________MAT_______

  • 7. Data: 2010-07-12 13:25:17
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    Lagod pisze:
    .

    > Moim ulubionym drzewem jest brzoza - daje taki piękny półcień, szybko
    > urośnie Czy potraktować ją jako żywopłot ;-)
    :)
    Ja tez lubie brzozy ale u siebie trzeba je tak posadzić aby wiatr
    wywiewał ich drobne liście do sąsiada
    :)
    www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=12262

  • 8. Data: 2010-07-12 13:36:48
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    > :)
    > Ja tez lubie brzozy ale u siebie trzeba je tak posadzić aby wiatr
    > wywiewał ich drobne liście do sąsiada
    > :)

    działka ma 900m2, więc jak nie posadzę, to i tak wywieje ;)

    ________MAT_______

  • 9. Data: 2010-07-12 17:07:12
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Tadeusz Smal nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > Przepisów sprecyzowanych nie ma ale jest zdrowy rozsadek i poczucie miru
    > sasiedzkiego.
    > z pozdrowieniami i uśmiechami

    Niby tak, ale dwa lata temu sąsiadka zrobiła mi np. karczemną awanturę,
    żebym tuje sadził 3 m od granicy. Sadziłem 1 m i uważam, że całkiem
    rozsądnie.
    Niestety tuje dziwnym trafem nie dożyły końca roku (tak się wydawało), w
    zeszłym roku odbiły, ale póki co nie wiem z jakim skutkiem, dopiero
    dojechałem do kraju, jeszcze nie zdażyłem sprawdzić, a pogoda nie nastraja
    do wyjścia z domu...
    Przem

  • 10. Data: 2010-07-12 23:03:13
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    Lagod pisze:

    > działka ma 900m2, więc jak nie posadzę, to i tak wywieje ;)

    Jeżeli posadzisz od nawietrznej to będzie zwiewał je Tobie pod dom
    a brzozy praktycznie "śmiecą" przez wiekszosć roku