  • 51. Data: 2011-01-14 22:52:18
    Temat: Re: Jak dziala rekuperator
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Papo Smurfo" <d...@...wonsami> napisał w wiadomości
    news:igqb1l$7jj$8@news.onet.pl...
    > rekuperator), w rekuperatorze masy powietrza wymienią się temperaturami w
    > taki sposób że osiągną swoją średnią (20-20 / 2 = 0stopni) czyli powietrze
    > wywiewane przekaże nawiewanemu 50%ciepła (dla maksymalenj sprawności) a
    > nie
    > jakieś wyimaginowane 100%, człowieku w cuda tuska wierzysz?:O)

    Bzdura. Ehhh, mnie sie juz nie chce. I jeszcze do termodynamiki odsyła....

    b.

  • 52. Data: 2011-01-14 23:07:58
    Temat: Re: Jak działa rekuperator
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    >No to masz złą wiedzę, poczytaj potem się wypowiadaj.

    Nosz fak. Prosze ciebie:
    warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie
    2. W pomieszczeniu, w którym jest zastosowana wentylacja mechaniczna lub
    klimatyzacja, nie można stosować wentylacji grawitacyjnej.

    >Nie, bo strumienie nie są jednakowe i wilgotność także.

    Nie wiem czy sie dobrze rozumiemy - ja rozważam goły wymiennik , czyli
    zakładam ze jest 100% sprawny i przepływy w nim wlot/wylot (objętości) sa
    takie same. Czyli jak dla nas budynek jest szczelny. Tak?

    b.

  • 53. Data: 2011-01-14 23:11:31
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > głupiś to ty jest, widocznie na lekcjach fizyki kozy z nosa wyciągałeś i
    > zjadałeś:O)
    > a jak byś był mondry to byś wiedział że rekuperator to nie perpetum mobile
    > więcej niż połowy ciepła nie moze odzyskać, bo to spszeczne z prawami
    > termodynamiki:O)

    tobie sie chyba z cyklem carnota pozajaczkowało :-) Wymiennik ciepła to co
    innego trochę i w teorii osiąga 100% w przeciwienstwie to carnota.

    b.

  • 54. Data: 2011-01-14 23:14:48
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 14 Sty, 18:28, "Papo Smurfo" <d...@...wonsami> wrote:

    > a jak by by mondry to by wiedzia e rekuperator to nie perpetum mobile i
    > wi cej ni po owy ciep a nie moze odzyska , bo to spszeczne z prawami
    > termodynamiki:O)

    Ty naprawde glupi jestes!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 55. Data: 2011-01-15 06:04:24
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Maciej S. napisał:

    > Też tak kiedyś myślałem dopókinie zobaczyłem zasady działania wymiennika
    > przeciwprądowego.
    > Jak widzisz - zawsze jest czas by się douczyć.

    No właśnie - zawsze jest czas żeby się douczyć...

    Zrób wymiennik o zerowym oporze cieplnym membrany (materiał o zerowej
    rezystywności cieplnej albo membrana o zerowej grubości, warstwa
    jednoatomowa nie jest serową grubością) i nieskończonym stosunku odstęp
    membran/grubość membrany. Przypominam - ostęp membran nie może być
    mniejszy od wymiaru cząsteczki gazu, a tak naprawdę od średniej drogi
    swobodnej cząsteczki gazu - inaczej o przepływie należy zapomnieć...

    I misiu - kto tu musi się douczyć?

    --
    Darek

  • 56. Data: 2011-01-15 06:07:51
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > Użytkownik "Papo Smurfo" <d...@...wonsami> napisał w wiadomości
    >

    > Bzdura. Ehhh, mnie sie juz nie chce. I jeszcze do termodynamiki odsyła....

    Ale termodynamika mówi że spokojnie coś takiego możemy mieć - jeśli
    zbudujemy maszynkę z minimalnymi wymiarami daleko poniżej najmniejszej
    cząstki elementarnej i największymi kawałek poza granice wszechświata...

    I niech koleś napiera - może mu się uda?

    --
    Darek

  • 57. Data: 2011-01-15 06:12:23
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał
    > w wiadomości news:4d30ac1a$0$2493$65785112@news.neostrada.pl...
    >

    > A które? daj jakis link

    Wprowadzenie gazu palnego do pomieszczenia w którym przebywają ludzie.
    Wentylacja mechaniczna nie gwarantująca minimum ciągu przy stojących
    wentylatorach nie spełnia tych wymagań.

    --
    Darek

  • 58. Data: 2011-01-15 07:50:51
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4d313acb$0$2457$65785112@news.neostrada.pl...

    > A które? daj jakis link

    >Wprowadzenie gazu palnego do pomieszczenia w którym przebywają ludzie.
    >Wentylacja mechaniczna nie gwarantująca minimum ciągu przy stojących
    >wentylatorach nie spełnia tych wymagań.

    Taki przepis znalazłem, o to chodzi?
    9. W pomieszczeniu z paleniskami na paliwo stałe, płynne lub z urządzeniami
    gazowymi pobierającymi powietrze do spalania z pomieszczenia i z
    grawitacyjnym odprowadzeniem spalin przewodem od urządzenia stosowanie
    mechanicznej wentylacji wyciągowej jest zabronione.

    do pajaca papu smerfa - w przepisach stoi takie:
    § 151. [Urządzenia do odzyskiwania ciepła] 1.[70] W instalacjach wentylacji
    mechanicznej ogólnej nawiewno-wywiewnej lub klimatyzacji komfortowej o
    wydajności 2 000 m3/h i więcej należy stosować urządzenia do odzyskiwania
    ciepła z powietrza wywiewanego o skuteczności co najmniej 50% lub
    recyrkulację

    dalej sie upierasz ze wiecej niz 50% sie nie da?

    b.

  • 59. Data: 2011-01-15 09:40:46
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 15-01-2011 o 00:07:58 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > 2. W pomieszczeniu, w którym jest zastosowana wentylacja mechaniczna lub
    > klimatyzacja, nie można stosować wentylacji grawitacyjnej.
    Obowiązkowa kratka przy użądzeniu gazowym nie jest wentylacją grawitacyjną,
    inaczej jedna kratka takiej wentylacji nie czyni.
    W innym punkcie jest że przy otwartych paleniskach (kominek) wolno
    stosować instalację
    zrównoważoną lub nawiewną.
    A wogóle te nasze przepisy to są z lat 50-tych np wentylacja ma być tylko
    metalowa :)

    > Nie wiem czy sie dobrze rozumiemy - ja rozważam goły wymiennik , czyli
    > zakładam ze jest 100% sprawny i przepływy w nim wlot/wylot (objętości)
    > sa takie same. Czyli jak dla nas budynek jest szczelny. Tak?
    Tak.

    --
    Pozdr
    JanuszK