  • Data: 2014-06-07 22:29:19
    Temat: Jak pękają zazwyczaj instalacje wodne?
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czas nastał, aby w budynek trochę inteligencji włożyć.
    Na pierwszy (no dobra, drugi, pierwsze było oświetlenie) strzał idzie
    kontrola pracy pompy w studni.
    Pomyślałem, że można zrobić wykrywanie nieszczelności/pęknięć. Jest z
    tym pewien problem, gdyż do dyspozycji jest czujnik hydrostatu oraz
    sygnał włączający pompę, zwrotny ze stycznika włączającego pompę i ...
    no właśnie, przykładowo obecności osób na podstawie włączonego oświatlenia.
    Pomyślałem, że będę kontrolował jak szybko się napełnia instalacja i jak
    odkryję że podejrzanie długo, to mamy problem (nie wchodząc w szczegóły
    jakiego rodzaju). Wyszło mi, że czasy napełniania bez poboru wody w
    międzyczasie oraz z poborem przez 3 umywalki są podobne. Tą drogą nie
    wykryję więc nieszczelności, chyba że będzie to rozerwanie na tyle duże,
    że znacząco spowolni napełnianie instalacji. Co mogę więc zrobić?

    - wykrywać, czy nie przekraczam maksymalnego czasu napełniania
    (przyczyny: zatkanie filtrów, uszkodzenie pompy, za mały poziom wody w
    studni)
    - wykrywać konieczność napełniania choć budynek jest opuszczony
    (niezakręcenie wody w umywalce, przecieki w ubikacjach, nieszczelności
    instalacji)
    - wykrywać zbyt częste napełnianie (albo ktoś ciągnie wodę jak smok,
    albo mamy problem z hydrostatem lub zbiornikiem przeponowym)

    Czy coś jeszcze można/warto zrobić? Teoretycznie mogę dodać jeszcze
    dowolny czujnik, pytanie tylko czy warto to robić.
    Jak Wam podpowiada doświadczenie?

    Irek.N.