  • 31. Data: 2020-06-06 21:09:28
    Temat: Re: Jak to ogarnąć?
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-06-06 o 11:12 -0700, Kadar napisał:
    > Ty się zajmujesz nieruchomościami!

    Nie, ja sprzedaję kosiarki. A te są jak najbardziej ruchome (a nawet
    ruchliwe).

    > Ciągle widzę te same ogłoszenia ale nikt na nie odpowiada. Mało tego
    > cena ciągla się zmienia raz do dołu raz do góry.

    No ba. Gostek wystawia dom za x euro, ale dał go też dwóm agencjom - i
    te również wystawiają, z nieco innymi cenami i ciut innymi zdjęciami.
    Sam gostek co tydzień odświeża swoje ogłoszenie i czasem zmienia cenę
    dla "dynamiki"... No i na każdym portalu ma oczywiście inny pseudonim.
    I bądź tu mądry. A takich są setki.

    > Dokładnie opisujesz jak to wygląda.

    Ano, sam to kilkakrotnie przerabiałem, z obu stron barykady, więc wiem
    co to za udręka. I niestety, ale tak już musi być - trzeba wziąć
    tydzień wolnego, spiąć pośladki i działać... Usenetowi teoretycy w
    niczym w tej sytuacji nie pomogą. :) Można tylko współczuć i życzyć
    powodzenia.

    Mateusz

  • 32. Data: 2020-06-06 21:15:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kadar napisał:

    > Nie da się. Od kilku dni koresponduję z właścicielką tylko przez portal.
    > Ma mój telefon, mój mail, i co tam jeszcze by chciała. Nie, pisze
    > tylko przez portal. Teoretycznie treść mogę skopiować ale to jest tak
    > poszatkowane i taki tam bałagan, że ....

    Przecież gdyby pierwszy kontakt został nawiązany przez mail, to by tak
    już zostało. Bo nie da się napisać *odpowiedzi* przez portal, gdy dostło
    się wcześniej mail.

    > Narzuć! Miałeś kiedyś szkolenia z negocjacji. Jest coś takiego jak
    > presja czasu. Wtedy to se można ....

    Jak się raz poszło na łatwiznę (pozorną i doraźną) i nawiązało dialog
    przez portal, no to faktycznie, wtedy se można...

    > To umiem.
    > Dzięki ale co ja mam zrobić?

    Po prostu zajrzeć w menu do "Zakładki".

    --
    Jarek

  • 33. Data: 2020-06-06 21:17:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kadar napisał:

    > Kiki, znowu mądrze piszesz. Poszukam tego Libre bo accessa nie mam
    > Z tymiregułkami będzie problem ale może. Pytanie, czy przypadkiem
    > nauczenie się tego nie zabierze mi więcej czasu.

    Moim zdaniem zabierze. Sam bym nie wpadł na to, by tworzyć bazę danych
    tylko dla siebie. Za darmo, nie za pieniądze. Zresztą taką liczbę
    przypadków, z jaką mamy tu do czynienia, lepiej ogarniam w pamięci,
    niż robią to te wszystkie Libre- i Micro-.

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2020-06-06 21:18:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budzik napisał:

    > Nawet niektore firmy tak maja ze nie kontynuuja korespondencji.
    > Tez dostaje białej gorączki od takiego postepowania.

    To znaczy jak "nie kontynuują korespondencji"? Ja przecież nie mam
    żadneogo "formularza kontaktowego", więc jak ktoś chce się ze mną
    skontakotować, musi wysłać mail.

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2020-06-06 21:23:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Kadar napisał:

    > Czyli jak?

    No po prostu z grubsza wiadomo co się podoba, a co nie. Ja bym
    nie potrafił napisać formuły matematycznej, w której jest metraż,
    odległość od przystanku autobusowego, współczynnik urodziwości
    i jeszcze kilkanaście innych parametrów, z której się liczy
    parametr akceptacji, wybiera najwyższy i kupuje chałupę.

    --
    Jarek

  • 36. Data: 2020-06-06 21:40:00
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2020-06-06 o 10:20, Kadar pisze:
    > Panowie, na szybko muszę zapanować nad chaosem informacyjnym.
    Po 1 zawęź poszukiwania, skoro masz tak dużo ofert to znaczy że zbyt
    libelarne warunki szukania.
    2. baza danych-stracisz czas na naukę, lepiej arkusz kalkulacyjny excel
    czy libre office, wpisujesz ceny metry, swoje uwagi, wklejasz adres html
    abyś mógł znaleść, tyle, nie ma co przesadzać z informacjami bo ci
    zaciemnią obraz.
    3. lokalne biura pośrednictwa, moga miec oferty których nie ma w necie.

    --
    Janusz

  • 37. Data: 2020-06-06 23:02:59
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-06-06 o 10:20, Kadar pisze:

    Kiedy ja szukałem domu robiłem to tak:

    Komunikowałem się tylko i wyłącznie telefonicznie, rejestrując wszystkie
    rozmowy, abym mógł sobie je później przeanalizować. Każdy taki kontakt
    telefoniczny zapisywałem sobie w telefonie z adresem domu.

    Ułożyłem sobie listę informacji o które pytać tzn. Jaki dom
    (wolnostojący, szeregówka, bliźniak), powierzchnia domu, powierzchnia
    działki, z czego budowany (cegła, beton komórkowy, ocieplenie), rodzaj
    ogrzewania, stan techniczny itd.

    Listy wydrukowałem dla każdej oferty.

    Wyszukiwałem w necie, robiłem zakładkę w przeglądarce i całą ofertę
    drukowałem. Było to nieraz kilka kartek, które razem spinałem i
    wsadzałem do skoroszytu, a skoroszyty do tekturowych teczek, które były
    opisane: "Do sprawdzenia", "Po rozmowie telefonicznej do obejrzenia",
    "Obejrzane OK", "Odrzucone".

    Te, które obejrzałem i byłem zainteresowany, układałem wg subiektywnej
    atrakcyjności przyznając każdej ofercie punkty od 1 do 10

    Wszystko o czym rozmawiałem lub co oglądałem, opisywałem na tych
    wydrukach i tych listach informacyjnych.

    Zanim wybrałem ten jeden jedyny, przygotowałem i obdzwoniłem ponad setkę
    ofert. Obejrzałem kilkadziesiąt domów i z tego wytypowałem może 3-4
    domy, którymi byłem zainteresowany na poważnie.

    Jedyną radę Ci mogę dać: Nie napalaj się. Pośpiech jest wskazany tylko
    przy łapaniu pcheł, a domy to nie ciepłe bułeczki, które są wypiekane
    codziennie i sprzedawane tego samego dnia. Wiele ofert, które oglądałem
    8 lat temu są nadal do sprzedania. Tyle, że już w niższej cenie. Ja dom
    kupiłem, który był sprzedawany przez 5 lat. Fakt, że ja sobie założyłem,
    że nie chcę domu, który ma budzić zazdrość sąsiadów, lecz ma być
    funkcjonalny, czyli parterowy lub parter + normalne piętro i do tego
    normalny strych. Żadnych poddaszy użytkowych, żadnych skosów, żadnych
    okien dachowych.

    Tyle, że jak byłem zainteresowany danym domem, a słyszałem "no wie pan,
    bo mam kilku zainteresowanych i nie wiem czy się umawiać z nimi, aby
    przyjechali" to odpowiadałem "proszę się mną nie przejmować, jak ma
    pani/pan chętnych do zakupu to proszę sprzedać".  Po czym po kilku
    dniach oddzwaniali do mnie, a ja prosiłem jeszcze o 2-3 dni na
    zastanowienie się przy czym ujawniałem kolejne, zauważone przeze mnie
    wady danego domu. W ciągu ok. 1 miesiąca gość sam spuścił na cenie ponad
    stówkę :)

    Pamiętaj, że podane w internecie ceny to są tylko pobożne życzenia.
    Prawdziwe okazje zdarzają się naprawdę bardzo rzadko i jeżeli chcesz
    taką okazję upolować to trzeba szukać 2-3 lata. Nierzadko obserwując już
    konkretną ofertę.

  • 38. Data: 2020-06-06 23:31:57
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Pierwsze co mi przychodzi do głowy to zadajac pytanie prosić o zawarcie
    > w odpowiedzi linku do ogłoszenia.
    > Tudziez nadanie sobie jakiejs wewnetrznej numeracji i prosba aby przy
    > odpowiedzi podac ten numer.

    Spróbuję, to może się udać.
    K.

  • 39. Data: 2020-06-06 23:34:31
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > tydzień wolnego, spiąć pośladki i działać... Usenetowi teoretycy w
    > niczym w tej sytuacji nie pomogą. :) Można tylko współczuć i życzyć

    No to mnie zmartwiłeś. Na razie siedzę i na okrągło otwieram i zamykam już mi w
    oczach świetliki się pokazują.
    K.

  • 40. Data: 2020-06-06 23:36:10
    Od: Kadar <o...@g...com>

> [...]
    > przypadków, z jaką mamy tu do czynienia, lepiej ogarniam w pamięci,
    > niż robią to te wszystkie Libre- i Micro-.

    Jak na razie jest ok 50 szt. Moja pamięć tyle już nie ogarnia.
    K.