  • 1. Data: 2011-05-25 22:33:55
    Temat: Jak ustawić wyłącznik ciśnieniowy hydrofora...
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Witajcie,

    Do ocieplenia podłogi pewnie jeszcze wrócę, ale czuję
    że będzie to trochę jednak droga impreza (sam beton
    2 x po minimum 2.5-3 m3 plus styropian, plus jakaś
    siatka zbrojeniowa... pewnie z 5000zł wyjdzie :( )

    Ale póki co mam bardzo prozaiczny problem.

    Nie mam instrukcji do hydrofora... jest przy nim taki
    standardowy wyłącznik ciśnieniowy w czarnej obudowie...

    Pod obudową kryją się 2 sprężyny regulacyjne.

    Jedna duża / gruba - druga mała.

    Chciałem zmienić sobie ustawienia cieśnienia dolnego,
    przy którym załącza się pompa - bo obecnie jest za niskie...
    ... włącza się dopiero jak spadnie do 1 bara, wyłącza się
    jak dopompuje do 3 bar.

    Kręciłem nieśmiało nakrętką i przy dużej sprężynie i przy
    małej - ale jakoś widocznie zbyt delikatnie, bo niezauważyłem
    jakieś większej różnicy.

    Więc prośba do Was. Którą sprężynką mam się zająć i czy ją
    ściskać czy rozprężać, aby podnieść ciśnienie przy której załącza
    się pompa tak aby załączała się np. już przy 1.5-2 bar.
    (te 3 górne przy których się pompa wyłącza mogłoby sobie zostać)

    Pozdrowienia,
    Aleksander.

  • 2. Data: 2011-05-26 06:34:42
    Temat: Re: Jak ustawić wyłącznik ciśnieniowy hydrofora...
    Od: "GR" <grafik(usuntosobie)@mbpress.pl>

> [...]
    > się pompa tak aby załączała się np. już przy 1.5-2 bar.
    > (te 3 górne przy których się pompa wyłącza mogłoby sobie zostać)

    może nie masz powietrza w hydroforze... wtedy taki efekt występuje...
    śruby wystarcze obrócic o 360 st. i juz jest efekt...
    Pamiętaj, że pompa też nie powinna się za często włączać..
    pozdr.
    gr

  • 3. Data: 2011-05-26 06:38:52
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 26.05.2011 00:33, Aleksander pisze:

> [...]
    > ściskać czy rozprężać, aby podnieść ciśnienie przy której załącza
    > się pompa tak aby załączała się np. już przy 1.5-2 bar.

    Na logikę mniejszą(słabszą) sprężyną i powinieneś ją ścisnąć, ale mogę
    się mylić.

  • 4. Data: 2011-05-26 08:34:09
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 26-05-2011 o 00:33:55 Aleksander <f...@f...fake> napisał(a):

> [...]
    > 2 x po minimum 2.5-3 m3 plus styropian, plus jakaś
    > siatka zbrojeniowa... pewnie z 5000zł wyjdzie :( )

    A po co ci 2* beton, jak masz suchy ubity piasek?
    dajesz 2*grubą folię w całości(bez łączeń) na to styro,
    foli i beton, pamniętaj aby dac sobie rurki do betonu od podłogówki
    może ci się przydać w przyszłości.

> [...]
    >
    > Kręciłem nieśmiało nakrętką i przy dużej sprężynie i przy
    > małej - ale jakoś widocznie zbyt delikatnie, bo niezauważyłem

    Po pierwsze wyłącz pompę, spuść wodę aby ci ciśnienie
    spadło do 0 i weż manometr od samochodu i sprawdź
    ciśnienie powietrza, powinno być 1,5Atm(bara) jak nie ma to
    kompresor i dopompuj powietrze.
    Weź klucz i tą dużą sp-rężynę dokręć o jeden, dwa obroty, włącz pompę i
    zobacz kiedy się wyłączy. Dużą spreżyną regulujesz ciśnienie,
    włacz/wyłącz a małą w zasadzie wyłacz, ale też trochę wpływa na
    ciśnienie włączenia.
    ZA dużego ciśnienia nie ustawiaj bo pompa za długo pójdzie a i może
    się przestać wyłączać, jak pokręcisz tylko dużą i ją
    ściśniesz czyli w prawo to podniesiesz i ciśnienie włączania i wyłączania.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 5. Data: 2011-05-26 08:40:27
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2 x po minimum 2.5-3 m3 plus styropian, plus jakaś
    > siatka zbrojeniowa... pewnie z 5000zł wyjdzie :( )

    25 metrów pisałes pokój:
    Folia- przyjmijmy 50zł
    Styro- 250zł
    Beton maks 2m3 czyli koszt maks 500zł
    Razem więc w 1000zł się zmiescisz

    Krzysiek

  • 6. Data: 2011-05-26 21:46:18
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > A po co ci 2* beton, jak masz suchy ubity piasek?
    > dajesz 2*grubą folię w całości(bez łączeń) na to styro,
    > foli i beton, pamniętaj aby dac sobie rurki do betonu od podłogówki
    > może ci się przydać w przyszłości.

    A ok, bo we wcześniejszym wątku to jednak większość sugerowała,
    aby był chudziak, potem styro, a potem dopiero gotowa wylewka.

    Skoro tak, to może jednak się przymierzę... dobrze zagrabię,
    wyrównam i ubiję na ile będę mógł ten piach i zobaczę czy da się
    położyć na tym równo styropian.

> [...]
    > się przestać wyłączać, jak pokręcisz tylko dużą i ją
    > ściśniesz czyli w prawo to podniesiesz i ciśnienie włączania i wyłączania.

    OK - dzięki za porady - dam znać jaki wynik, ale to dopiero za parę dni
    bo właśnie mnie luba gdzieś na 3 dni na weekend do Ciechocinka do SPA
    zmusiła jechać ;).

    Dzięki,
    Aleksander.

  • 7. Data: 2011-05-26 21:50:41
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

> [...]

    A no to wygląda już lepiej :).
    Ale z 2m3 to grucha raczej do mnie nie będzie chciała przyjechać.
    Czyli nie dawać siatki zbrojeniowej do podłogi ? No to jeszcze lepiej :).

    Zastanawiam się tylko jak zrobić tę podłogę równo - mam przyzwoitą
    laserową poziomicę - więc na ścianach mogę spróbować kreski na 4 ścianach
    wyrysować... ale to trochę mało... może przykręcić do ścian jakieś
    listwy / dechy / legarki ... do których będzie można "równać" ?

    A może ktoś polecić jakąś ekipę od "podłóg" w mazowieckim :) (Marki) ?

    Dzięki,
    Aleksander.

  • 8. Data: 2011-05-26 22:59:21
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 26 May 2011 00:33:55 +0200, Aleksander napisał(a):

> [...]
    > się pompa tak aby załączała się np. już przy 1.5-2 bar.
    > (te 3 górne przy których się pompa wyłącza mogłoby sobie zostać)

    Sprężając dużą zwiększasz ciśnienie załączenia i wyłączenia. Ta mniejsza
    służy tylko do zwiększenia ciśnienia wyłaczenia

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 9. Data: 2011-05-27 07:14:26
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > A no to wygląda już lepiej :).
    > Ale z 2m3 to grucha raczej do mnie nie będzie chciała przyjechać.

    Przywież przyczepka suchy beton z lokalnej betoniarni ew z od lokalnego
    producenta bloczków betonowych
    U mnie producent bloczków s[przedaje suchy beton po 180zł za m3

    > Czyli nie dawać siatki zbrojeniowej do podłogi ? No to jeszcze lepiej :).

    Możesz dac ale to niekoniecznie. Ja na całym domu- prawie 200m2 nie dałem i
    nic się nie dzieje złego. Jakies mikrowłókna tylko do betonu dodawane były

> [...]
    > wyrysować... ale to trochę mało... może przykręcić do ścian jakieś
    > listwy / dechy / legarki ... do których będzie można "równać" ?

    Widac że nie bardzo masz pojęcie o tej robocie więc poszukaj jakiejś
    lokalnej złotej raczki to we dwójkę to spokojnie zrobicie. On będzie
    wiedział jak a ty mu pomożesz.

    > A może ktoś polecić jakąś ekipę od "podłóg" w mazowieckim :) (Marki) ?

    Tu ekipa nie potrzebna. wystrarczy 1-2 ludzi.

    Krzysiek

  • 10. Data: 2011-05-29 21:11:16
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > Widac że nie bardzo masz pojęcie o tej robocie więc poszukaj jakiejś lokalnej
    > złotej raczki to we dwójkę to spokojnie zrobicie. On będzie wiedział jak a ty
    > mu pomożesz.

    Pewnie że nie bardzo mam pojęcie... ba - nie mam najmniejszego pojęcia ;)
    ... bo żadnej podłogi w życiu jeszcze nie robiłem :).

    ( poza podłogą w kibelku 1m x 1m na działce ;) ... i tam własnie położyłem
    jakieś 2 rurki na podłodze - wypoziomowałem i ściągałem zaprawę po
    tych rurkach... i wyszło super równo :) ... więc szukałem analogii ;)

    Ale skoro inaczej robi się równo większe powierzchnie... to chętnie
    się dowiem jak :) - a i człowieka od podłóg będę szukać tak czy siak :)

    Dzięki,
    Aleksander.