  • 1. Data: 2013-04-20 11:59:00
    Temat: Jak wmonotwać gniazdo 230V w styropian
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Chciałbym na elewacji budynku wmontować gniazdko elektryczne.

    Elewacja to styropian + tynk a'la baranek. Przewody już wyprowadzone
    przez dziurkę w tynku.

    Idealnie gdyby gniazdo nie wystawało poza granicę tynku. A więc
    "wpuszczane" w styropian. Milo by było mieć to hermetyczne, deszcz zacina.

    Co mogę:

    a) zwykła mala rozdzielnica elektryczna z szyną C i wyłacznik + gniazdo
    na szynę. Na głebokośc idealne. Ale czy hermetyczne? Pewnie nie.

    b) wziąść gniazdo hermetyczne na elewacje ale dwa jakie oglądalem
    wyglądają jak wystrugane tępym pozikiem. To przeciwieństwo estetyki.
    Ponadto zostawi mi postrzepiony styro z powodu braku kołnieża.

    c) zakupic skrzynkę metalową na kluczyk a w środku normalnie. Tylko że
    tutaj znowu miałem okazję oglądać jak to wygląda po roku i lakier odpadał.

    Od biedy mogę granice coś->styro zasłonic plasikowymi listwami, ale
    miałem nadzieje na gotowca...

    Jest coś na rynku do tego celu? Nie musi być wylacznika, i tak steruje
    zasilaniem z domu.

  • 2. Data: 2013-04-20 13:58:14
    Temat: Re: Jak wmonotwać gniazdo 230V w styropian
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    szukaj na allegro gniazdo styropian czy cos, drogie...

    takie cos "komin" z plastiku

    \____
    /----

    i w to G wklada sie normalne gniazdko nadtynkowe np lazienkowe, ok 40-50zl
    kosztuje. Tunel doicna sie na dlugosc. WADA: to jest sensowne na etapie przed
    ociepleniem bo tunel ma szersza podstawe :)

    A na teraz? Zwykla puszka ale jakas sztywniejsza, zalac to twarda piana
    poliuretanowa albo moze na klej do styro osadzic. Na to gniazdko lazienkowe
    uszczelnione pod spodem piana czy silikonem

  • 3. Data: 2013-04-20 18:32:29
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik forestdumb napisał:
> [...]
    > poliuretanowa albo moze na klej do styro osadzic. Na to gniazdko
    > lazienkowe uszczelnione pod spodem piana czy silikonem

    I nie zapomnieć o zakotwieniu wszystkiego do muru - bo jak się trafi
    ciaśniejsza wtyczka to wyciągnie ja z gniazdem i kawałem ocieplenia...

    --
    Darek

  • 4. Data: 2013-04-20 22:07:40
    Od: "inteligentny" <...@...pl>

    podpatrzona metoda - kolek do sytro, puszka przewiecona na spodzie/na
    srodku, kolek trzyma puszke a gniazdko zapiera sie w puszce wiec warto by
    byla sztywna

  • 5. Data: 2013-04-20 23:45:23
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik inteligentny napisał:
    > podpatrzona metoda - kolek do sytro, puszka przewiecona na spodzie/na
    > srodku, kolek trzyma puszke a gniazdko zapiera sie w puszce wiec warto
    > by byla sztywna

    Całkiem sensowne rozwiązanie.

    --
    Darek

  • 6. Data: 2013-04-21 19:47:26
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > Idealnie gdyby gniazdo nie wystawało poza granicę tynku. A więc
    > "wpuszczane" w styropian. Milo by było mieć to hermetyczne, deszcz zacina.
    Jak wpiszesz w google "gniazdo ip55" to zobaczysz, że wybór jest dość
    duży, nie są może designerskie, ale da się wybrać coś, co wygląda lepiej
    niż "do piwnicy".
    Samo gniazdo (lub puszkę pod gniazdo) możesz przykręcić na długich
    śrubach do ściany, dając śruby na tyle długie, by dać między gniazdo a
    ścianę dystans, np z rurek pcv/pex/cokolwiek.
    Ja tak montowałem swoje gniazda w 15cm styropianie - docięte rurki za
    15cm dystans, śrub długich na >20cm nie znalazłem, więc stosowałem kotwę
    chemiczną i śrubę z metra dociętą, i nakrętki na nią.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 7. Data: 2013-04-22 10:45:08
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup

> [...]

    > Idealnie gdyby gniazdo nie wystawało poza granicę tynku. A więc
    > "wpuszczane" w styropian. Milo by było mieć to hermetyczne, deszcz zacina.

    Ja ma takie. Nie są wpuszczane, ale może Ci się spodobają:

    http://elektrycznie.pl/grupa/legrand/legrand-plexo

    IP 55 więc nie ma problemu z deszczem.

    Pozdrawiam
    Ergie