  • 71. Data: 2020-06-09 10:10:11
    Temat: Re: Jak wyjąc piec z kotłowni - tak ze 350kg na oko
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 8 Jun 2020 18:38:43 +0200, heby

    > Idąc tą droga dojdziesz do wniosku że wszystko jest chińskie. Nie, Haier
    > może i produkuje w chinach, ale ma normy europejskie i co najciekawsze,
    > spełnia to co napisało w tabelkach. Czego o "naprawdę chińskich"
    > powiedzieć nie można.

    No bo jest. Tak samo jak chiński jest ajfon. Wszystko się obecnie rozbija
    tylko i wyłącznie o kontrolę jakości.

    > Tak, nie, zależy. Upraszczasz. Dopłata 5kzł nie powoduje że ceny pompy
    > idą w górę o 5kzł. Tak nie jest bo nie wszedzie są dopłaty i istnieje
    > wolny rynek. To że Janusze od montażu podbijają cenę jest bez znaczenia
    > bo taka zmowa długo się nie utrzyma i nie utrzymała.

    Nic nie upraszczam, obserwuję DOKŁADNIE rynek pomp ciepła od roku 2010,
    rynek PV od 3-4 lat, i zawsze dopłaty skutkowały podbiciem cen. Oczywiście
    że nie skutkuje podniesieniem o wartość dopłaty, ale przeciętnie o połowę.
    Podobnie jest z VATem 8%. Wyceny są tak robione aby przytulić różnicę, tj.
    tak aby klientowi nie opłacało się kupić prywatnie sprzętu i zlecać
    kazikowi pracującemu na lewo.

    > Obecnie pompa 8kW z montażem to wydatek około 20kzł. Co w niczym nie
    > zmienia faktu że na tą samą pompę i ten sam montaż znajdziesz geniuszy
    > biznesu wołających 45kzł. I nie zdziwie się że mają klientów, w końcu
    > klientem jest suweren napędzany modą.

    No toć właśnie potwierdzasz to co napisałem. Od zawsze można było znaleźć
    pompę za 20k, i od zawsze można było znaleźć za 45 a nawet 60. Ergo, Twoje
    stwierdzenie że ceny pomp OBECNIE SPADŁY, jest zwyczajnie nieprawdziwe. Po
    prostu słabe pojęcie o rynku PC miałeś na przestrzeni ostatnich lat.

    > Raczej o konkretnych ofertach konkretnych firm na przestrzeni gdzieś
    > koło 5 lat.

    Czyli trafiałeś na geniuszy biznesu. Ja się buduję od 3 lat, od 7 się
    gotowałem do budowy, w 2010 robiłem kurs z instalacji PC w krakowskim COCH
    i od tamtego czasu, chcąc sobie instalować PC w domu, badałem rynek. W tym
    czasie widziałem setki wycen i nie potwierdzam aby się coś wyraźnie
    zmieniło w cenach, a szczególnie w ostatnich 5 latach.

    > Zmiany, proszę Pana, zmiany. Nie należy się obawiać, tylko wygodnie się
    > położyć, zamknąc oczy i odpłynąc z prądem rynku zamiast kuczowo trzymać
    > się religii ...

    Ale jakie zmiany się pytam? Przecież mówię że od wielu lat ceny pomp są
    takie "niskie", a że klienci montowali za większe pieniądze to już inna
    bajka. Nie świadczy to natomiast o tym, że ceny pomp spadły, bo wcale nie
    spadły.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 72. Data: 2020-06-09 10:12:44
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/06/2020 10:10, Myjk wrote:
    > bajka. Nie świadczy to natomiast o tym, że ceny pomp spadły, bo wcale nie
    > spadły.

    Moja subiekrywna opinia jest obiektywniejsza od Twojej subiektywnej
    opinii :D OK, oboje mamy rózne doświadczenia, twoje są lepsze, niech będzie.

  • 73. Data: 2020-06-09 10:43:28
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, June 9, 2020 at 10:10:12 AM UTC+2, Myjk wrote:

> [...]
    > stwierdzenie że ceny pomp OBECNIE SPADŁY, jest zwyczajnie nieprawdziwe. Po
    > prostu słabe pojęcie o rynku PC miałeś na przestrzeni ostatnich lat.

    Do tego nalezy uwzglednic inflacje... 20k w 2010 to jednak bylo sporo drozej niz 20k
    dzisiaj ;)

  • 74. Data: 2020-06-09 12:58:27
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-06-09 o 10:06, heby pisze:

    > W Czeladzi ...

    No to pociągiem Jacek z kolegą nie dojedzie... ;)

    A kończąc już uszczypliwości: deski, rolki (np styl od łopaty przecięty
    na pół, żeby się w futrynę zmieścił), breszka, trochę oleju w głowie, to
    sam wyjedzie z kotłowni. Szczególnie, że kotłownia na poziomie zero, nie
    w piwnicy. Z desek zrobić "trasę", żeby nawierzchni nie uszkodzić. Rolki
    pod spód, co najmniej trzy, dwie zawsze pod spodem, trzecia
    "przechodnia" jak wyjedzie, to podkładać ponownie. Jak piec ma nóżki, to
    rolka musi być większej średnicy, niż wysokość nóżek. Odelżyć piec z
    drzwiczek i innych rzeczy dających się zdemontować.
    Najgorzej będzie wtargać na samochód/przyczepę, ale piszesz, że
    ewentualnie ktoś po to przyjedzie.
    Nie po to człowiek wynalazł koło i dźwignię, żeby targać 300kg na
    własnym grzbiecie. Ludki spod sklepu by tylko problemów narobili, bo oni
    tylko "siłowe" rozwiązania uważają. A tu nie siła, tylko głowa jest
    potrzebna. Egipcjanie piramidy zbudowali, a rolki/koła nie znali. Masz
    więc przewagę nad nimi :)

    --
    viktorius

  • 75. Data: 2020-06-09 13:28:49
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Pozdor
    > Myjk

    Ależ ty jesteś uparty! Może się zmieniły a może nie, jakie to znaczenie. Ważne ja ja
    (oczywiście nie chodzi o mnie) odbieram daną cenę. Może moje zarobki podskoczyły i to
    co 2 lata temu było drogie teraz jest w moim zasięgu, może nagle teściowa (specjalnie
    daję nierealistyczny przykład) umarła i zostawiła spadek.
    Ta sama cena nie jest tą samą ceną dla każdego. Każdy widzi to inaczej. Dla autora
    wątku ceny spadły i Ok. Ty widzisz wartość bezwzględną produktu on widzi emocjonalną.
    Pogódźcie się i dajcie sobie buzi.
    K.

  • 76. Data: 2020-06-09 13:45:09
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/06/2020 13:28, Kadar wrote:
    > Pogódźcie się i dajcie sobie buzi.

    A ładny on choć?

  • 77. Data: 2020-06-09 14:44:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 8 Jun 2020 11:12:55 +0200, heby <h...@p...onet.pl> wrote:
    > Olx kasuje takie ogłoszenia.

    Dlaczego, co w tym złego?

    --
    Marek

  • 78. Data: 2020-06-09 15:00:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Dlaczego, co w tym złego?

    Żeby nie zostać posądzonym o handel nielegalnym towarem.
    Kotły bez atestu chyba zaliczają się do tej kategorii.
    Ale zawsze można napisać, że to jest kocioł kolekcjonerski.

    --
    Jarek

  • 79. Data: 2020-06-09 15:07:11
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-06-09 o 14:44, Marek pisze:

    > Dlaczego, co w tym złego?

    Bo nie można sprzedawać pieców gorszych niż klasa 5. A jak ktoś kupuje
    piec na OLXie, to pierwszymi, do których pójdzie Inspekcja Handlowa, to
    właściciele OLX-a. Dmuchają na zimne, bo pewnie od widzimisię inspektora
    zależy czy pośrednictwo w takiej transakcji to już wykroczenie przeciw
    tej ustawie czy jeszcze nie.

    https://wyborcza.pl/7,155287,23620605,kopciucha-juz-
    nie-kupisz-wszedl-w-zycie-zakaz-sprzedazy-piecow.htm

    viktorius

  • 80. Data: 2020-06-09 15:40:33
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > potrzebna. Egipcjanie piramidy zbudowali, a rolki/koła nie znali. Masz
    > więc przewagę nad nimi :)

    ale nie miał tylu niewolników...znaczy wysokiej klasy fachowców
    zatrudnionych na umowę o dzieło :D