  • 1. Data: 2011-02-23 10:42:02
    Temat: Jak wykończyć szpalet z tapetą ?
    Od: Yaber <y...@o...pl>

    Witajcie

    Mam do Was prośbę o doradzenie mi jak zakończyć sprawę tapety i szpaletu.
    W taki sposób aby było ładnie a tapeta nie odkleiła się od ściany.

    Wiem, można było pociągnąć tapetę do końca szpaletu ale mieliśmy inny
    zamysł. A teraz jak przyszło zakończyć pracę okazuje się iż nie jest
    tak prosto wymyślić ładne zakończenie. Odciąć tapetę - ale się trochę
    strzępi i brzydko wygląda.
    Proszę rzućcie okiem i doradźcie jak to zakończyć.

    http://195.117.37.250/aa/index.html

    Dzięki i pozdrawiam.
    Y.

  • 2. Data: 2011-02-23 12:02:26
    Temat: Re: Jak wykończyć szpalet z tapetą ?
    Od: Yaber <y...@o...pl>

    W dniu 2011-02-25 12:06, qlphon pisze:

    > może jakaś narożna, ozdoba listewka?

    Jak nie nie uda się dobrze odciąć pozostałej części tapety to pozostanie
    listwa narożnikowa.

  • 3. Data: 2011-02-25 11:06:03
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

  • 4. Data: 2011-02-25 12:46:11
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Odciąć tapetę - ale się trochę
    > strzępi i brzydko wygląda.

    to już kwestia ostrego nożyka...
    choć ja bym dał jednak tapetę w tej wnęce... ten bury kolor ściany
    jest chyba gorszy w tym zestawieniu, niż krzywo ucięta tapeta...
    ale jak tylko do kantu... to może założyć do środka równo ucięty
    koniec na jakieś 0,5 - 1cm, bo chyba ten kant też nie jest idealnie
    równy...

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2011-02-28 12:43:14
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-02-23 11:42, Yaber pisze:
> [...]
    > strzępi i brzydko wygląda.
    > Proszę rzućcie okiem i doradźcie jak to zakończyć.

    Nie wiem gdzie masz łączenia tej tapety i jak wychodzi wzorek.

    Pewnie po wszystkim i tego tapetą nie wykończysz - powinieneś zrobić to
    tak, że wywijasz tą tapetę na szpaletę i tam łączysz. Kawałek Ci chyba
    zbywa może się da tak zrobić.
    Możesz odciąć ją na ścianie i dopasować tak by wzorek pasował i dało się
    to wykręcić. Nigdy nie wolno docinać na narożniku zewnętrznym. Co innego
    wewnętrzny narożnik. Tapetę prawdzie wykręca się by jej nie łączyć w
    narożniku ale można ją naciąć i naciągnąć tak by idealnie pasowała.

    Teraz możesz np. tą tapetę dociąć idealnie do narożnika, a szpaletę
    pomalować w kolorze ton ciemniej lub ton jaśniej od tapety. Jeżeli
    jednak szpalety są krzywe to może wtedy to nie będzie wyglądało ładnie.
    Ratować cię może jakaś listwa narożna - lub tapetę docinasz jakieś 5 cm
    od szpalety i z całość szpalety + tą ramkę w koło malujesz na kolor.

    Bardzo ładnie wygląda ościeżnica okna - całość okna wraz z opaską
    wykończona w kolorze stolarki okiennej - tak jak drzwi.

    Ariusz

  • 6. Data: 2011-02-28 17:47:57
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 23 Lut, 11:42, Yaber <y...@o...pl> wrote:
> [...]
    > strzępi i brzydko wygląda.
    > Proszę rzućcie okiem i doradźcie jak to zakończyć.

    Daj pasujacy naroznik.
    Jak bys nie kleil tapety to moze sie okazac ze jednak gdzies tam
    odejdzie i sie bedzie drzec i strzepic. Kanty sa bardzo narazone na
    obijanie.