  • 1. Data: 2011-02-24 18:10:37
    Temat: solar domowej roboty
    Od: "Papu5murf" <d...@b...pl>

    kiedyś oglądałęm na youtube ciekawy filmik pokazujacy jak prosto zrobić
    solara rurowo lustrowego gdzie lustra były zrobione w płycie
    styropianowej:O)
    ciekawe w tamtym rozwiązaniu był kształt owych luster, zapewniający dobre
    skupienie promieni na rurze niezależnie od konta padania promieni
    słonecznych:O)

    niestety nie mogę znaleźć tego filmu, nie wiem czy źle szukam, czy poprostu
    youtube pousuwało te filmiki bo jakoś nic poza tym filmikiem znależć nie
    mogę:
    http://www.youtube.com/watch?v=KJ0vYDb-CLw

    byłbym wdzięczny gdyby ktoś znalazł ten filmik albo podał kształt tego
    zwierciadła:O)

  • 2. Data: 2011-02-24 21:01:02
    Temat: Re: solar domowej roboty
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Papu5murf" <d...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > http://www.youtube.com/watch?v=KJ0vYDb-CLw
    >
    > byłbym wdzięczny gdyby ktoś znalazł ten filmik albo podał kształt tego

    Widzę Smerfusiu ze jak chcesz to potrafisz pisać zrozumiłym językiem;))

  • 3. Data: 2011-02-25 00:17:04
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    a scieruch klasycznie wylazi z kf

  • 4. Data: 2011-02-25 05:42:08
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Papu5murf napisał(a):
    > kiedyś oglądałęm na youtube ciekawy filmik pokazujacy jak prosto zrobić
    > solara rurowo lustrowego gdzie lustra były zrobione w płycie
    > styropianowej:O)

    Sprytne: izolacja integralna z nosnikiem lustra.

    > ciekawe w tamtym rozwiązaniu był kształt owych luster, zapewniający dobre
    > skupienie promieni na rurze niezależnie od kata padania promieni
    > słonecznych:O)

    Aha.

    > byłbym wdzięczny gdyby ktoś znalazł ten filmik albo podał kształt tego
    > zwierciadła:O)

    Gdzies mam rysunek - podawali chyba jeszcze a komuny w Sam Zrobie lub
    czyms podobnym. O ile dobrze pamietam, to byly dwie przecinajace sie
    parabole lub niepelne elipsy - istota jest, by rurka absorbera
    znajdowala sie w srodku (ognisku) obu krzywych. Mowie oczywiscie o
    przekroju poprzecznym.
    --
    zbigi i stopka zastepcza

  • 5. Data: 2011-02-25 05:42:31
    Od: "Chrum" <k...@v...pl>

    Zwierciadło hiperboliczne z rurą w ognisku hiperboli - wzory wierzę że
    znajdziesz

  • 6. Data: 2011-02-25 11:56:58
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

> [...]

    > http://www.youtube.com/watch?v=KJ0vYDb-CLw
    >
    > byłbym wdzięczny gdyby ktoś znalazł ten filmik albo podał kształt tego

    ja nidz nie rozómjem co ty pirzeż gdzie sie podziau twuj szarmandzki styl

  • 7. Data: 2011-02-25 17:40:22
    Od: "Papu5murf" <d...@b...pl>

    Órzytkownik "zbigi" napisał:
    > Sprytne: izolacja integralna z nosnikiem lustra.

    nie chodzi o izolację, lustro jest zrobione w styropianie tylko dlatego że
    można w nim łatfo i tanio żeźbić takie kstałty jak elipsy i parabole, gdybyś
    coś takiego chciał tłoczyć z blachy to koszty były by poważne:O)
    w tego typu kolektorach jeśli sie stosuje izolację to próżniową, czyli róra
    w rórze i między nimi niskie ciśnienie:O)
    wadą takeigo styropianowego luistra w takiej konstrukcji solara jest to że
    styropian topi się w stosunkowo niskich temperaturacj, więc trzeba uważać:O)

> [...]
    > sie parabole lub niepelne elipsy - istota jest, by rurka absorbera
    > znajdowala sie w srodku (ognisku) obu krzywych. Mowie oczywiscie

    jak byś wrzucił ten rysunek to było by fajnie, w każdym razie dzięki za
    dobrą podpowiedź!:O)
    tak to były dwa fragmenty paraboli lub elipsy ale rak złożonych że ogniska
    nie pokrywały się, lecz były nieco rozsunięte, zdaje się że na grubość rury
    i rura tak chyba umieszczona żeby ogniska ośfietlały przeciowne boki rury:O)

  • 8. Data: 2011-02-25 17:40:26
    Od: "Papu5murf" <d...@b...pl>

    Órzytkownik "Chrum" napisał:
    > Zwierciadło hiperboliczne z rurą w ognisku hiperboli - wzory wierzę że
    > znajdziesz

    tak znalazłem, parabole, hiperbole i elipsy:O)
    znalazłem ciekawą stronkę:
    http://jknow.republika.pl/elipsa/elipsa.html
    "Przedstawione tu poglądy niekoniecznie są zgodne z materiałem nauczanym w
    szkołach i nie należy przekonywać do nich swoich nauczycieli.
    Nauczycielom często trudno jest zrozumieć nowatorskie idee, a coś, czego nie
    potrafią zrozumieć, mogą poczytać sobie za osobistą obrazę. : )"

    pszy okazji ciekawych rzeczy się można dowiedzieć!:O)

  • 9. Data: 2011-02-26 07:24:10
    Od: cuben <c...@g...pl>

    > Zwierciad?o hiperboliczne z rur? w ognisku hiperboli - wzory wierz? ?e
    > znajdziesz

    A nie paraboliczne?

  • 10. Data: 2011-03-01 10:17:12
    Od: "Alexy" <a...@o...com.pl>

> [...]
    > potrafią zrozumieć, mogą poczytać sobie za osobistą obrazę. : )"
    >
    > pszy okazji ciekawych rzeczy się można dowiedzieć!:O)

    no bo naóczyciele to som guomby niedołóczone nie to co pupasmerf ten to sie
    zna na frzyzdkim :)