  • 1. Data: 2009-06-02 07:03:43
    Temat: Kominek - z jakiej odległości nie parzy?
    Od: shaman <n...@n...com>

    Witam,

    Czy ktoś może mi z praktyki powiedzieć jaką odległość od paleniska
    kominka trzeba liczyć jako "martwą strefę towarzyską"? Mam tu na myśli
    np. siedzenie plecami do kominka na pufie bez uczucia nagrzewania pleców.

    PZDR
    Shaman

  • 2. Data: 2009-06-02 08:46:26
    Temat: Re: Kominek - z jakiej odległości nie parzy?
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On Jun 2, 9:03 am, shaman <n...@n...com> wrote:
> [...]
    > kominka trzeba liczyć jako "martwą strefę towarzyską"? Mam tu na myśli
    > np. siedzenie plecami do kominka na pufie bez uczucia nagrzewania pleców.

    Zależy od pleców, kominka, ilości załadowanego drewna, czasu palenia i
    paru innych czynników.
    Przy zamkniętym kominku przyzwoitej jakości i prawidłowym obiegu
    powietrza góra pół metra.
    Przy kominku otwartym pewnie ze dwa metry, ale takie tylko w
    restauracjach widziałem.

    --
    ZZ@private

  • 3. Data: 2009-06-02 09:04:19
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

    Użytkownik "ZbyszekZ" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    o.googlegroups.com...
    On Jun 2, 9:03 am, shaman <n...@n...com> wrote:
    > Witam,

    >Zależy od pleców, kominka, ilości załadowanego drewna, czasu palenia i
    >paru innych czynników.
    Na pewno

    >Przy zamkniętym kominku przyzwoitej jakości i prawidłowym obiegu
    >powietrza góra pół metra.
    To raczej przy niewilelkiej mocy chwilowej uzyskiwanej przez kominek

    Moi rodzice mają kotłownie w salonie (kominek jest jedynym źródłem
    ogrzewania) w stary domu (ale poddanym specyficznym termo modernizacjom) o
    powierzchni ok 140m2. Powiem Ci że przy 20stopniowych mrozach to metr od
    kominka to się siedzi fajnie po spacerze ale w głebokim fotelu i tyłem do
    kominka. Ja to wdedy szukam miejsca w odległości raczej 1,5-2m od kominka
    najmniej. Tamta przestrzeń zostaje na komunikację i na zamrzlaków

  • 4. Data: 2009-06-02 09:57:22
    Od: mk <d...@t...pl>

    Wkład kominkowy 11kw. Jak będziesz palił normalnie czyli drewno i po
    rozpaleniu redukujesz dopływ powietrza to usadawiając się 0,8m to po
    kilkunastu minutach odsuniesz sie na 1m a potem jeszcze dalej.
    Można tez zmieniać strony do nagrzania, wtedy usiedzisz na 1m :)
    Pdr. M.

  • 5. Data: 2009-06-02 10:19:52
    Od: psb <p...@p...to>

    shaman pisze:
> [...]
    > kominka trzeba liczyć jako "martwą strefę towarzyską"? Mam tu na myśli
    > np. siedzenie plecami do kominka na pufie bez uczucia nagrzewania pleców.

    U mnie kominek dwustronny, szyba 83cm szerokości, po rozpaleniu i
    przymknięciu dolotu powietrza, 2mb od kominka zbyt dużo jeszcze czuć
    promieniowanie, przy 4mb jest już ok. Myślę, że wielkość szyby ma tu
    duże znaczenie.

    psb

  • 6. Data: 2009-06-02 12:47:29
    Od: shaman <n...@n...com>

    psb pisze:

> [...]
    > przymknięciu dolotu powietrza, 2mb od kominka zbyt dużo jeszcze czuć
    > promieniowanie, przy 4mb jest już ok. Myślę, że wielkość szyby ma tu

    Tego się właśnie bałem. Mam w projekcie tak, że pomiędzy nim a ścianą
    naprzeciwległą jest 380cm. Obawiam się że po rozpaleniu kominka nie da
    się siedzieć wokół stolika a jedynie przy ścianie..

    co myślicie? Muszę rozważyć inne umiejscowienie lub odwrócenie kominka?

    PZDR
    Shaman

  • 7. Data: 2009-06-02 13:01:54
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    psb wrote:
    [...]

    > 2mb

    a co to za jednostka - metry biezace, "liczone po przeszkodach"
    terenowych - na przyklad dodajesz z pol metra na ominiecie krzesla
    miedzy toba a kominkiem...?

    Pozdro

    Maseł

    P.S. MSPANC

  • 8. Data: 2009-06-02 13:25:09
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > a co to za jednostka - metry biezace, "liczone po przeszkodach"
    > terenowych - na przyklad dodajesz z pol metra na ominiecie krzesla
    > miedzy toba a kominkiem...?

    megabajty...
    slangowo sie pisze małymi literami
    ;-)

  • 9. Data: 2009-06-02 14:11:59
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    qlphon wrote:

    > megabajty...
    > slangowo sie pisze małymi literami

    Bardziej obawialem sie "mini bitow" (tak by to wynikalo z SI)

    Pozdro

    Maseł

  • 10. Data: 2009-06-02 15:51:05
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Maseł" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    oznan.pl...

    > Bardziej obawialem sie "mini bitow" (tak by to wynikalo z SI)

    mili