  • 11. Data: 2010-07-15 07:18:18
    Temat: Re: Jaka grzałka do bojlera?
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    (...)
    A mógłbyś napisać z jakiego programatora korzystasz? (firma i model)

    kupiłem w OBI za 29.99 zł, teraz nie pamiętam nazwy - sprawdzę i podam

    --=olo=--

  • 12. Data: 2010-07-15 07:19:17
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> napisał w wiadomości

    > A ja mam jedną taryfę i "zwykły" łazienkowy bojler 80l ustawiony na około
    > 70 st. Najtaniej ze wszystkich kombinbacji jakie czyniłem jest mi go po
    > prostu załączyć, ustawić temoperaturę na termostacie i zapomnieć. Wszelkie
    > kombinacje z grzaniem czasowym itp przynosiły tylko zwiększone zużycie
    > energii.

    a ja mam II i dlatego korzystam:-)

    --=olo=--

  • 13. Data: 2010-07-15 16:55:24
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Skoro boiler jest w piwnicy to kup rolkę wełny i go porządnie zaizoluj.

  • 14. Data: 2010-07-15 17:30:16
    Od: "Chiron" <c...@o...eu>

    Użytkownik "Paul_Muad_Dib" <r...@g...com> napisał w wiadomości grup
    7g2000yqb.googlegroups.com...
    > Witam!
    >
    > Jak w temacie: potrzebuję dobrać grzałkę elektryczną do bojlera 140l.
    > Ważne:
    > - będzie używana tylko poza sezonem grzewczym,
    > - z regulacją temperatury,
    > - czasowe włączanie (grzanie wody na wieczór, kiedy wszyscy wracają),
    > - bojler nowy (pół roku, umieszczony w piwnicy pod łazienką).
    >
    > W zasadzie to główne pytanie brzmi: wziąć mocniejszą na trzy fazy (3kW
    > lub >)? Czy 220V/2kW? Chodzi o to, żeby nie szła 8 godzin, a temp. i
> [...]
    Hmmm- właściwie- skoro 3 fazy nie są problemem- to dlaczego nie pomyślisz o
    bardzo oszczędnym (i malutkim!) przepływowym ogrzewaczu?

    --
    Chiron

    Prawda, Prostota, Miłość.

  • 15. Data: 2010-07-15 18:02:50
    Od: Paul_Muad_Dib <r...@g...com>

    On 15 Lip, 18:55, "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote:
    > Skoro boiler jest w piwnicy to kup rolkę wełny i go porządnie zaizoluj.

    Jest w w jakiejś piance, na to jeszcze wełna?

    > Hmmm- właściwie- skoro 3 fazy nie są problemem- to dlaczego nie pomyślisz o
    > bardzo oszczędnym (i malutkim!) przepływowym ogrzewaczu?

> [...]

    No tak, ale jak się wtedy kąpać? :)

  • 16. Data: 2010-07-15 19:22:13
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Paul_Muad_Dib" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...
    > Jest w w jakiejś piance, na to jeszcze wełna?

    Weźmy taki przykład. Ogrzewacz pojemnościowy 100l. Dla temperatury 60 stopni woda i
    20 stopni powietrze producent deklaruje straty 1,4[kWh/dobę], czyli około 60[W].
    Czyli w II taryfie (26[gr/kWh]) straty kosztują nas 132[zł/rok]. Z wymiarów zbiornika
    można ocenić, że powierzchnia wymiany ciepła to 1,6m2, zatem współczynnik przenikania
    izolacji to ok. 0,94[W/m2*C]. Dokładając 15cm wełny zredukujemy go do 0,2[W/m2] a
    straty do 30[zł/rok]. Czy się opłaca oszczędność 100[zł/rok] każdy musi ocenić sam.

  • 17. Data: 2010-07-16 06:34:13
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    (...)
    A mógłbyś napisać z jakiego programatora korzystasz? (firma i model)

    ideal elektro, ERRA TM

    --=olo=--

  • 18. Data: 2010-07-16 09:12:53
    Od: "Chiron" <c...@o...eu>

    Użytkownik "Paul_Muad_Dib" <r...@g...com> napisał w wiadomości grup
    0g2000yqg.googlegroups.com...
    > On 15 Lip, 19:30, "Chiron" <c...@o...eu> wrote:

    > Jest w w jakiejś piance, na to jeszcze wełna?

    > No tak, ale jak się wtedy kąpać? :)

    Żartujesz? 12kW przepływowy ogrzewacz- zapewni Ci wystarczająco mocny
    prysznic i dość długo napełniającą się wannę. 16kW zupełnie wystarczy na to,
    żeby szybko napełnić wannę gorącą wodą (ok.40 st C). 25 kW da Ci szybko
    55stC wannę (a więc gorącą- nie wejdziesz do niej). Jest to najtańsze- jeśli
    chodzi o zużycie energii elektrycznej- bezkonkurencyjne. Malutki piecyk (nie
    zajmuje miejsca)

    --
    Chiron

    Prawda, Prostota, Miłość.

  • 19. Data: 2010-07-16 09:19:55
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Chiron" <c...@o...eu> wrote in message

> [...]
    > szybko 55stC wannę (a więc gorącą- nie wejdziesz do niej). Jest to
    > najtańsze- jeśli chodzi o zużycie energii elektrycznej- bezkonkurencyjne.

    Nie wiadomo czy jego instalacja udźwignie takie obciążenie.

  • 20. Data: 2010-07-16 10:24:56
    Od: Paul_Muad_Dib <r...@g...com>

    On 15 Lip, 19:30, "Chiron" <c...@o...eu> wrote:

    > Hmmm- właściwie- skoro 3 fazy nie są problemem- to dlaczego nie pomyślisz o
    > bardzo oszczędnym (i malutkim!) przepływowym ogrzewaczu?

    Myślisz o jakimś konkretnym producencie czy modelu?