  • 11. Data: 2014-01-06 23:16:01
    Temat: Re: Jaka to linia energetyczna i minimalna odległość...
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 06.01.2014 21:43, masti wrote:

    > a to im przeszkadza?

    To wynika z przepisów (a raczej z norm na które powołuje się śjakieś tam
    rozporządzenie) dotyczących budowy linii napowietrznych.

    Jakub Rakus

  • 12. Data: 2014-01-06 23:26:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 6 Jan 2014 21:59:26 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > pytanie co było w umowach.

    Zapewne nic. I co wtedy ?

    J.

  • 13. Data: 2014-01-07 02:57:08
    Temat: Re: Jaka to linia energetyczna i minimalna odleg?o??...
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 06 Jan 2014 14:28:47 +0100, krak <k...@o...pl> wrote:

    >Witam
    >zastanawiam się nad zakupem mieszkania, problem w tym że przed budynkami
    >biegnie linia energetyczna (110kv?)

    Zaproponuj polowe ceny :)

    http://hps.org/hpspublications/articles/powerlines.h
    tml

    pogogluj na high voltage line health impact

    A.L.

  • 14. Data: 2014-01-07 09:50:39
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 06 Jan 2014 23:26:46 +0100 osobnik zwany J.F. napisał:

    > Zapewne nic. I co wtedy ?

    to developer jak chce budować musi coś z tą linia zrobić. np. Zapłacić
    energetyce za jej schowanie. Co w tym dziwnego?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 15. Data: 2014-01-07 11:20:16
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "masti" laf4gt$o74$1...@d...me

    > a to im przeszkadza?

    ZTCW przeszkadzają kablowe (czyli doziemne)
    linie energetyczne, gdyż są kłopotliwe w obsłudze.
    Gdy byłem małym chłopcem nie można było zakopywać
    takich linii z uwagi na wysokie napięcie. Nawet
    średnie napięcia szły górą pomiędzy domami.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2014-01-07 11:22:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jakub Rakus" laf9v1$ct4$...@n...news.atman.pl

    > To wynika z przepisów (a raczej z norm na które powołuje się śjakieś tam
    rozporządzenie) dotyczących budowy linii napowietrznych.

    ZTCW nie ma dowdów szkodliwości takich linii nawet na płody ludzkie,
    ale (jak juz pisałem) życie w sasiedztwe takiego czegoś nie jest miłe.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2014-01-07 11:45:59
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 07 Jan 2014 11:20:16 +0100 osobnik zwany Eneuel Leszek
    Ciszewski napisał:

> [...]
    > kłopotliwe w obsłudze. Gdy byłem małym chłopcem nie można było zakopywać
    > takich linii z uwagi na wysokie napięcie. Nawet średnie napięcia szły

    to jest tylko wygodnictwo i obnizanie kosztów. Nie ma żadnych
    przeciwwskazań by linie średniego zakopywać.

  • 18. Data: 2014-01-07 13:54:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "masti" laglt7$acs$1...@d...me

    > to jest tylko wygodnictwo i obnizanie kosztów. Nie ma żadnych
    > przeciwwskazań by linie średniego zakopywać.

    Teraz napowietrzne średnie są raczej rzadkością.
    Pomiędzy blokami są tylko transformatory.
    W polu są napowietrzne średnie; pomiędzy
    małymi domami -- różnie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2014-01-07 14:32:38
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości
    >ZTCW przeszkadzają kablowe (czyli doziemne)
    >linie energetyczne, gdyż są kłopotliwe w obsłudze.
    >Gdy byłem małym chłopcem nie można było zakopywać
    >takich linii z uwagi na wysokie napięcie.

    Kiedys mogl byc problem z izolacja, choc gume znali.
    Teraz nie ma z tym zadnego klopotu.

    O ile wiem to narzekaja na pojemnosc takiej linii, ale to chyba
    dopiero przy bardzo wysokich napieciach.
    No i nie wiem dokladnie czemu - wszak dawniej to swietna kompensacja
    indukcyjnych obciazen.

    >Nawet średnie napięcia szły górą pomiędzy domami.

    A teraz taka linia to klopot.

    J.

  • 20. Data: 2014-01-07 14:36:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    napisał:

    >to developer jak chce budować musi coś z tą linia zrobić. np.
    >Zapłacić
    >energetyce za jej schowanie. Co w tym dziwnego?

    Czy energetyka musi zaplacic wlascicielowi terenu za uzywanie jego
    dzialki pod slupy ?
    Albo za blokowanie mozliwosci budowy, jesli tylko druty puszczone
    gora.
    Cos w tym dziwnego ?

    Mozna wpisac odpowiedni obowiazek do ksiegi wieczystej ... ale nie
    wiem czy za darmo sie da ...

    J.