  • 1. Data: 2014-01-04 13:57:22
    Temat: Ogrzewanie elektryczne koszty?
    Od: fifak <f...@w...pl>

    Jak wypadają koszty ogrzewania elektrycznego niewielkiego mieszkania
    42m2 w nowoczesnym budownictwie w porównaniu do ogrzewania gazowego i MPEC?

  • 2. Data: 2014-01-04 22:06:46
    Temat: Re: Ogrzewanie elektryczne koszty?
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 4 stycznia 2014 13:57:22 UTC+1 użytkownik fifak napisał:
    > Jak wypadają koszty ogrzewania elektrycznego niewielkiego mieszkania
    >
    > 42m2 w nowoczesnym budownictwie w porównaniu do ogrzewania gazowego i MPEC?

    Na stronie łódzkiego zakładu energetycznego było to kiedyś opisane i policzone.
    Wychodziło że w nowoczesnym, znaczy się dobrze ocieplonym, domu czy mieszkaniu. Przy
    zastosowaniu nowoczesnych pieców akumulacyjnych i dwóch taryf nie wychodziło
    strasznie drogo. Oczywiście gazem w takim domu czy mieszkaniu wyjdzie taniej ale
    zachwalali że prąd bezpieczniejszy i mniej upierdliwy w użyciu niż gaz. Mieszkam w
    mieszkaniu 80m2. Grzeję pompa ciepła 1kW. Do tej pory częściej nie pracuje niż
    pracuje. Szczytowo mogę z niej wydusić przy sprzyjających warunkach do 3,5kW ciepła.

  • 3. Data: 2014-01-04 22:20:00
    Od: "Robert" <a...@p...jak.trzeba>

    "fifak" napisał:
    > Jak wypadają koszty ogrzewania elektrycznego niewielkiego mieszkania 42m2
    > w nowoczesnym budownictwie w porównaniu do ogrzewania gazowego i MPEC?

    Ostatnio odwiedziłem dziadków żony. Mieszkają w stareńkiej kamienicy, metraż
    mieszkania ~55-60 m2.
    Ogrzewają elektrycznie. Jak na baaardzo leciwych ludzi przystało, mają w
    mieszkaniu często "ukrop" nie do zniesienia.
    Miesięczny koszt energii elektrycznej wg Dziadka to około 160-170 zł.
    Ogrzewają elektrycznie również cwu. W kuchni mają butle gazowe do kuchenki.
    Mają dwie taryfy; większość energochłonnych prac/czynności starają się
    wykonywać oczywiście w tej tańszej taryfie.
    Jeśli Dziadek nie fantazjuje (a nie widzę powodu, dla którego miałby), to
    chciałbym mieć takie ogrzewanie :-)

  • 4. Data: 2014-01-05 08:27:00
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    To jakieś bardzo małe zużycie, przy mieszkaniu tej wielkości powinno być średnio
    około 3,5 kW - oczywiście zalezy głównie od
    usytuowania lokalu i wentylacji.

    -----

  • 5. Data: 2014-01-05 12:53:31
    Od: fifak <f...@w...pl>

    W dniu 2014-01-04 22:20, Robert pisze:
> [...]

    zapytam inaczej: czy 12kWh na dobę wystarczy do ogrzania mieszkania 42m2 ?

    czyli to tak jakbym grzał 2000W piecykiem przez 6 godzin czy to
    wystarczy do ogrzania mieszkania?

    jest jakiś przelicznik ile przy standardowym wykonaniu budynku należy
    użyć mocy w Watach na metr kwadratowy ?

  • 6. Data: 2014-01-05 13:38:10
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 05-01-2014 12:53, fifak pisze:
    > jest jakiś przelicznik ile przy standardowym wykonaniu budynku należy
    > użyć mocy w Watach na metr kwadratowy ?

    Bardziej na metr sześcienny...

    Gdy siostra zmieniała mieszkanie, to się zachwycała nowym, bo poddasze,
    wysokie stropy, z widocznymi krokwiami itd., a jak przyszła zima, to
    choć powierzchnia przeciętna, ogrzać (w rozsądnej cenie) się go nie dało
    i marzła.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 7. Data: 2014-01-05 17:21:52
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 5 stycznia 2014 08:27:00 UTC+1 użytkownik 666 napisał:
    > To jakie� bardzo ma�e zu�ycie, przy mieszkaniu tej wielko�ci powinno by�
    �rednio oko�o 3,5 kW - oczywi�cie zalezy g��wnie od

    > usytuowania lokalu i wentylacji.
    >

    > -----

    ciep�a.

    Ostania kondygnacja. Nade mną 25 centymetrów styropianu. Grzanie od spodu przez
    sąsiada. Pompa ciepła odzyskuje ciepło z wentylacji. Przydała by mi się jeszcze jedna
    pompa ciepła. Taka o mocy 200-300W. Teraz jak duża nie pracuje to cieple powietrze z
    wentylacji grzeje atmosferę.

  • 8. Data: 2014-01-07 09:06:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 4 stycznia 2014 13:57:22 UTC+1 użytkownik fifak napisał:
    > Jak wypadają koszty ogrzewania elektrycznego niewielkiego mieszkania
    >
    > 42m2 w nowoczesnym budownictwie w porównaniu do ogrzewania gazowego i MPEC?

    Wrzuć to pytanie na pl.misc.budowanie, tam więcej ludzi obeznanych w temacie jest.

  • 9. Data: 2014-01-07 09:40:16
    Od: Jacek <s...@o...pl>

> [...]
    > mieszkaniu często "ukrop" nie do zniesienia.
    > Miesięczny koszt energii elektrycznej wg Dziadka to około 160-170 zł.
    Coś mi się wydaje, że w tej stareńkiej kamienicy działa "nocna taryfa" -
    taka wiecie rozumiecie całkiem nocna ;-)
    U mojej babci, która ma c.o. na gaz i jedynie dogrzewa sobie w sypialni
    800 watowym grzejnikiem panelowym z termostatem i wcale nie ma ciepło
    rachunki rzadko kiedy są poniżej 200 zł.
    Jacek

  • 10. Data: 2014-01-07 22:15:55
    Od: wolim <n...@p...tu>

> [...]
    > wykonywać oczywiście w tej tańszej taryfie.
    > Jeśli Dziadek nie fantazjuje (a nie widzę powodu, dla którego miałby),

    Ja tam w to nie wierzę. Mam mieszkanie 80m2 grzane centralnym z kotłem
    elektrycznym i na dzień dzisiejszy za prąd wychodzi średnio miesięcznie
    500 zł w zimie (od listopada do marca). W tym jest prąd użytkowy i
    grzanie cwu. W miesiącach letnich za prąd wychodzi ok. 250 zł. Ale
    mieszka w nim 6 studentów, każdy ma pewnie kompa i raczej nie oszczędzają.

    Mieszkanie w poniemieckiej kamienicy z grubej cegły z nieszczelnymi
    oknami :)

    Pozdrawiam,
    MW